Wij hebben een Seat Leon ST. Super fijne station! Vergelijkbaar met de VW Golf Variant. Seat Altea XL is inderdaad ook een hele fijne auto.
Ik zeg de Toyota! Maar ik ben Japanse auto fan sinds wij mazda rijden. Misschien kun je die ook nog overwegen, mazda 6 station hier rijden wij die al vele jaren met veel plezier en weinig kosten.
Wij hebben een toyota avensis gehad en vond het een heerlijke auto. Grote kofferbak maar ook veel been en hoofdruimte voor de passagiers. Toevallig hebben we hem net een paar weken geleden ingeruild. Na 330.000 kilometers gereden te hebben ging de turbo kapot en moesten de banden weer vervangen worden en de kosten werden te hoog. Wij hebben nu voor een opel insignia gekozen. Van te voren hadden we wat criteria bedacht en hierop zijn we gaan zoeken. leeftijd, kilometers, diesel, opties, trekkracht, pk's en prijs natuurlijk. Hier kwamen een aantal auto's uit en daar zijn we proefritten mee gaan maken. Uiteindelijk hebben we voor de beste deal gekozen en niet wat we het allermooist vonden. De beste deal voor ons was prijs in verhouding tot de leeftijd en kilometers.
En dit is dus niet waar. Wij dachten dit ook maar toen wij onze Ford twee weken terug verkochten hebben wij hem nog even na laten kijken door Ford dealer. Auto is uitgelijnd en goed nagekeken en dus een paar uurtjes werk. Weet je wat het ons heeft gekost? Helemaal niets, niet eens werk uren was gewoon service. Dus dat een Ford garage duurder is dan een '' gewone '' is dus niet meer van deze tijd
Ik werk op een auto bedrijf /banden bedrijf en ik kan jullie vertellen de dealers zijn tegenwoordig enorm scherp (over het algemeen) qua prijs. Ze moeten wel Toch zijn wij stuk goedkoper in bijvoorbeeld arbeidsloon , olie prijs naja noem maar op. Onderdelen kunnen we origineel leveren (halen wij ook bij de dealer dan natuurlijk) of via de tussenhandel wat eigenlijk net zo goed is en stukke goedkoper. Sterker nog : bij de dealer krijg je ook steeds meer de keus om iets via de tussenhandel te vervangen denk aan remmen , filters dat soort dingen beetje de standaard dingen.... Ik ben zelf wel weg van VW. Het is gewoon goed en gaat lang mee. De onderdelen vallen ook wel weer mee (voor mij natuurlijk helemaal haal alles origineel in Duitsland via de zaak en dat scheelt pakken met geld gewoon belachelijk wat je in Nederland betaald) Waar Wii veel problemen mee zien is Renault. En toch juist de auto's met al die technische snufjes (elk merk ) want dat is allemaal computer gestuurd en daar is vaak storing in etc.
Ik heb het over MIJN garage. Ik zeg niet dat het voor ALLE garages zo is. Ik zeg dat het niet per se zo hoeft te zijn. Even goed lezen dus En ja, de Ford dealer hier? Joh, je wil niet weten hoe die kosten berekend.., Daarom zijn we op een gegeven moment gillend weg gegaan. Dus fijn dat JIJ die ervaring hebt, ik had het over MIJN ervaring. Vergeljiken is gewoon heel belangrijk, niet klakkeloos luisteren en betalen. Onze vaste garage is een van de beste van de regio, en de eigenaar weet wat het betekend om klantvriendelijk te zijn. Daarom komen al zijn klanten (met het duurdere type auto) bij hem terug, al jaren. Mijn vriend vertrouwt zijn Alfa alleen aan hem toe. Ik rij liever 30 minuten om mijn auto daar te zetten ipv hier om de hoek.
Ik kop nog een ander alternatief in.. Kia Carens! Wij rijden een model uit 2014, ruim, luxe en 7 jaar garantie.
Wij hebben sinds 2 maanden een Toyota Corolla Verso. Een 7 zits, gewoon omdat die er toevallig stond De twee extra stoelen zijn wegklapbaar in de kofferbak. Maar man, wat is die auto groot Wij zijn beiden lang en hebben 3 kids, dus hadden ook wel wat ruimte nodig. Kofferbak is heerlijk ruim en de hoge instap is ideaal.
Wij hebben een ford focus uit 1999, het is geen mooie auto meer haha. Maar hij rijdt heerlijk en laat ons nooit staan.( ik klop het even af ) Wij gaan in mei kijken voor een andere auto en zitten ook aan de Astra station te denken. Maar ik neig toch wel heel erg om bij ford te blijven. We rijden er al 7/8 jaar in en bevalt ons qua onderhoud etc super.
Ik vind hem erg ruim. Er ligt een opgevouwen buggy altijd tegen de achterste stoelen aan en dan kan mijn Urban Jungle kinderwagen er nog opgeklapt bij, zonder duwen en gedoe. Hij is ook erg hoog, dus dat geeft ook erg veel ruimte. Als je een 5 zitter hebt is de kofferbak nog wat dieper, omdat de stoelen er dan niet in zitten. Kijk alleen wel naar modellen vanaf half 2004, die zijn groter dan hun voorganger. Pluspunt is ook dat je drie goede kinderstoelen in de auto naast elkaar kwijt kunt. Zeker als je nog eens iemand mee wilt nemen of als je nog een kinderwens hebt. Zou zonde zijn om dan weer naar een andere auto te moeten zoeken. Hiervoor hadden we een Renault Megan Scenic, die was ook ruim, maar had een kleinere kofferbak. Maar deze had veel technische storingen en reparaties hiervan zijn erg duur. Voor ons geen franse auto meer.
De ruimte in een opel astra tussen de voorstoelen en achterbank is krap (zeker bij de station) Wij hebben hem even gehad (leaseauto) maar mijn man kon niet lekker zitten doordat de autostoel of maxicosi achter hem stond. De opel astra hatchback hebben we daarna tijdelijk gehad en die had wel meer ruimte tussen de voorstoelen/achterbank. ook is de astra stationkofferbak kleiner dan die van de ford focus.
Wij hebben sinds april vorig jaar een scoda octavia combi en wij willen niet anders meer echt heel ruimte. We hebben in heel veel stationwagens alles gepast maar deze sprong er echt uit. Als de bestuurdersstoel goed ingesteld staat voor mijn man (1.91) en hij gaat op de achterbank zitten kan hij gewoon nog comfortabel zitten. En de kofferbak is ruim en onder de bodem zitten nog een aantal vakken ideaal vinden wij. ook passen er 3 kinderzitjes op de achterbank.