slechte uitslag nipt test

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door melissa1981, 12 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Precies dit...
    Ik ken ook 4 mensen/kinderen met het down syndroom in mijn directe omgeving.
    Ze zijn heel gelukkig. Ook gaat het in combi met de andere kinderen ook goed.
    De eerste paar jaren hebben ze gewoon meegedraaid op de basis school.
    Het is echt niet zo dat als een kind down heeft dat hij zielsongelukkig moet zijn. Vaak zijn ze nog gelukkiger dan gezonde kinderen.
    Bij een klein ongelukje kan je kind al gehandicapt raken (zuurstofgebrek)
    Misschien een idee om bij een stichting nog advies te vragen.
    voordat je je definitieve keuze maakt
     
  2. NathalieD

    NathalieD Fanatiek lid

    17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Mee eens. Als er verder geen levensbedreigende afwijkingen zijn dan heb je echt een keuze om ook voor dit kindje te gaan. Ik heb zelf een zwager met down en toen wij hoorden dat ons meisje niet levensvatbaar was hadden we zelfs nog stiekem gehoopt op down ipv niet levensvatbaar.
    Wat betreft het afbreken van de zwangerschap. Een bevalling is geen moord. Dat is bij een abortus wel het geval aangezien een kindje dan met instrumenten word bewerkt (zeker boven de 12 weken). Ons meisje heeft tijdens de bevalling niet geleden. Ze was geboren in de vliezen en daarna rustig overleden.

    Heel veel sterkte met deze moeilijke keuze
     
  3. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Sorry maar vind jullie mening ongepast. Ieder mag zijn of haar keuze maken. Bij down weet je vooraf niet hoe zwaar iemand is. Jullie kennen misschien alleen 'goede' downers. Ik ken ook iemand met een meisje wat geen zwaar geval is maar toch zit ze heel veel tijd in het ziekenhuis. Ik vind de keuze of je het wel of niet laat komen met down echt per stel verschillend. Ondanks dat mijn kindje ook een aparte, niet acceptabele, chromosoomafwijking had, zal ik nooit over een ander oordelen.

    Buiten dat. Ze is donderdag 16 weken, dus moet ze gewoon bevallen dus geen abortus! Abortus doen ze hier in zo'n geval ook tot 16 weken, ben je 16 weken of langer, word je ingeleid.
     
  4. melissa1981

    melissa1981 Actief lid

    12 feb 2016
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    #24 melissa1981, 13 feb 2016
    Laatst bewerkt: 13 feb 2016
    Dank je wel poppetje. Ik moet idd gewoon bevallen. Hier vanaf 12 weken gewoon bevallen.

    Ik vraag om respect voor mijn keuze en niet om reacties waarin ik beoordeeld word om mijn keuze. Iedereen maakt zijn eigen beslissing hpe moeilikk ook. Ik vind het zeer kwetsend om deze reacties te krijgen. Mijn vraag was ook of iemand een slechte nipt test had met een goede punctie. Ik vraag niet om veroordeeld te worden het is al mogelijk genoeg. Zoals ik al zei het halfzus je van mijn man en nichtje hebben down. Kennen dus zeker de keerzijde van het verdriet de psychische pijn en lichamelijke pijnen. Nogmaals het is een moeilijke langoverwogen beslissing die echt niet zomaar genomen is!!!
     
  5. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Sorry Melissa, dat er zulke domme mensen bestaan die wel iemand kennen waarbij het leven bestaat uit uit allerlei mooie voorbeelden van mensen die het ontzettend leuk hebben met Down en jou op deze manier iets opdringen waar ze geen recht toe hebben! Wat een regenboogschijtende en eenhoornknuffelende fanaten en sorry omdat ik nu in jouw topic even flink uit mijn dak ga.

    Mama201, ik zie jou elke keer reageren in dit soort topics en bij miskramen: waarom? Jij hebt 4 gezonde kinderen gekregen, nooit een mk of erger meegemaakt en elke keer voel jij je geroepen om je ondoordachte en stupide woorden te delen met mensen die in de bodem van en put zitten. Hoe voelt dat nou?! Ik heb er echt genoeg van dat mensen die geen enkel benul hebben van het verdriet die melissa, ik en vele anderen moeten doormaken en dan toch nog even een trap na moeten geven. Als je niets zinnigs te zeggen hebt, hou dan gewoon je mond dicht :x

    En ook dank aan nathalie, ook jij komt regelmatig langs en dat terwijl jij zelf het meest ondenkbare hebt moeten doormaken. Je bent echt niet superieur omdat jij een kindje met Down wel had laten komen en erop hoopte terwijl jouw dochtertje niet-levensvatbaar was. Waarom zou je iemand die dezelfde hartverscheurende keuze moet maken, zo'n extra naar gevoel geven? En abortus moord? Ik heb een curettage gehad bij mijn dochter, een abortus dus. Weet je waarom? Omdat haar hoofdje zo afwijkend van vorm was, dat een bevalling niet mogelijk was. En een keizersnede doen nogal een risico is voor de vrouw en de volgende zwangerschappen. Maar bedankt he, voor je steun aan vrouwen die het ergste hebben meegemaakt dat een mens kan overkomen :x

    Melissa, helaas zijn dit soort mensen overal, mijn tip is om je nooit te verontschuldigen naar anderen toe. Mensen hebben geen idee wat de keuze die jullie nu voor staan, teweegbrengt in jullie leven. Het is ondraaglijk en mensen hebben echt het recht niet daar iets van te vinden. Je hebt enkel recht op steun en liefde. Ik hoop dat ik met mijn rant jou niet gekwetst heb, maar voel soms een enorme drang om onrecht tegen te gaan en het zijn elke keer dezelfde lui die voorbij komen in vergelijkbare topics, dus moest even ontploffen omdat mijn punt blijkbaar de vorige keren niet over was gekomen ;)

    Gelukkig zijn er meer mensen die het wel willen proberen te begrijpen. Ondanks dat zij het niet zelf hebben meegemaakt, kunnen zij zich enigszins voorstellen hoe het is om voor een dergelijke keuze te staan. En dat zij hier hun steun betuigen en je sterkte wensen, is meer waard dan de fanatiekelingen die hun mening proberen door te drukken. Hou je vast aan je geliefden, jullie zullen elkaar door deze pikzwarte periode heen trekken.
     
  6. melissa1981

    melissa1981 Actief lid

    12 feb 2016
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve vlinder 84,

    Nee ik ben absoluut niet gekwetst door wat je zegt. Het doet me juist heel veel en ben je dankbaar, want ik kan het momenteel niet opbrengen om mezelf keer op keer te moeten verdedigen en iit te moeten leggen waatom we voor deze keuze gaan. De tranen rollen over mijn wangen.

    Gisteren was ik in de prenatal om een knuffeltje uit te zoeken voor mijn baby omdat ik niet wil dat het alleen in zijn of haar kistje komt te liggen. Ik stond dar maar te staren en te staren hoe kies je in zo'n situatie wat uit? Met het idee dat dit het enige is wat je ooit voor je kleintje kan kopen. Temidden van baby's blije zwangere vrouwen en babykleding en spullen. Het liefst was ik huilend en schreeuwen de winkel uitgebreid maar moest dit doen voor mijn kleintje. De pijn om daar in de winkel te staan en dat te doen was verschrikkelijk. Ik liep huilend de winkel uit en voelde me sterven van binnen. Elke gedachte alles doet zoveel pijn. Met geen enkele woorden is de pijn te beschrijven. De pijn die ik nu voel lijkt niet erger te kunnen. En toch weet ik ook al kan ik het me niet voorstellen dat de pijn nog erger wordt als ik moet bevallen en het af moet geven. Na weken en dagen huilen en schreeuwen kan ik amper nog huilen. Ik huil zonder geluid en tranen maar met evenveel pijn.


    Dank je wel lieve vlinder uit de grond van mijn hart voor je oprechte en lieve woorden die me zoveel steun geven. Dank je wel.
     
  7. Maartje2013

    Maartje2013 Actief lid

    9 sep 2012
    122
    0
    0
    Helemaal eens met Vlinder84

    Het doet me pijn dat mensen zo reageren. TO zit in de meest verschrikkelijke situatie ooit. En volgens mij vraagt ze niet om haar te helpen of te overtuigen om een keuze te maken.

    Heel veel sterkte Melissa1981. Je komt erg verstandig en weloverwogen over. Ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke tijd!
     
  8. melissa1981

    melissa1981 Actief lid

    12 feb 2016
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel maartje voor je lieve reactie
     
  9. NathalieD

    NathalieD Fanatiek lid

    17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    En ik heb respect voor je keuze. Ik kreeg de indruk dat dit voor jullie de enige keuze mogelijkheid was. Ik probeerde te zeggen dat je wel degelijk een keuze hebt. Een kindje verliezen is echt ontzettend zwaar.
     
  10. melissa1981

    melissa1981 Actief lid

    12 feb 2016
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet hoe pijnlijk het is om een kindje te verliezen ik heb na mijn eerste ook een miskraam gehad
     
  11. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Heel graag gedaan, wij vrouwen moeten voor elkaar opkomen.

    Wbt de begrafenis, mijn dochter is ook begraven. Ik heb alles dat ik aan haar heb gegeven dubbel. We hebben bv allebei hetzelfde knuffeltje, daar slaap ik nog elke nacht mee. We hebben hetzelfde kettinkje en ik heb een extra babymutsje gekocht, eentje hebben we haar ingewikkeld en de ander heb ik. Zo voelt het alsof we toch dingen kunnen delen. Oh ik heb ook veel brieven geschreven en bij haar gelegd. Laat veel foto's maken, voetafdrukjes etc. Maak zoveel mogelijk herinneringen. Op een dag zul je glimlachen om de mooie momenten en met vooral liefde terug kijken op de tijd die jullie hadden met elkaar. Die dag komt echt, maar nu is dat nog heel ver weg...
     
  12. melissa1981

    melissa1981 Actief lid

    12 feb 2016
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel. Ik heb er veel steun aan. Het is inderdaad wel een goed idee om de knuffel sdubbel te kopen. Ik heb al zoveel geschreven. En zal zeker foto's laten maken. Ik zal alles koesteren wat ik van mijn baby heb. Ook al zit het voor altijd in mijn hoofd en hart.

    Liefs
     
  13. NathalieD

    NathalieD Fanatiek lid

    17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Ik had deze reactie van jou wel verwacht. Ik zeg alleen hoe het voor ons voelde. Wij konden niet kiezen om ons kindje te laten komen, omdat ze niet levensvatbaar was. Een kindje met down is in de meeste gevallen zonder verdere afwijkingen gewoon levensvatbaar. Ja, wij hebben hardop tegen elkaar gezegd dat we liever een kindje met down hadden gehad of een andere afwijking waar mee te leven is. Ben ik dan superieur omdat ik zeg dat ik mijn kindje niet kwijt wil? Dat slaat echt nergens op..
    Wat betreft jou abortus. Daar heb ik een mening over. En al helemaal als het kindje gewenst was. Maar daar ga ik verder niet op in.
     
  14. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Mijn abortus mag jij een mening over hebben heur, maar net als jij had ik destijds geen keuze. Wat een geluk voor jou dat jij wel fijn kon bevallen van je niet-levensvatbare kindje. Ik kon dat niet. En jouw niet-levensvatbare kindje was ook gewenst nietwaar? Maar ook nu dus weer bedankt, je laat nogmaals zien hoe superieur jij je voelt. Ten onrechte, want in mijn ogen ben jij iets heel anders.
     
  15. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Voor de duidelijkheid: ik heb geen abortus gehad van een gezond kindje. Mijn kindje had iniencephaly en normaal raad ik mensen aan het niet te googelen omdat het een gruwelijke misvorming aan het hoofd is waardoor deze kinderen niet door het geboortekanaal passen. Maar ik denk dat jij het echt even moet zien nathalie! Daarom gebeuren er bij deze kinderen alleen curettages of keizersnedes.
     
  16. melissa1981

    melissa1981 Actief lid

    12 feb 2016
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Natalie in de meeste gevallen is het levensvatbaar maar je weet vantevoren nooit hoe erg de lichamelijke of geestelijke beperkingen zijn. Wat betreft je mening over vlinder of een ander die voor abortus kiest of de keus van mij of een ander. Hou die lekker voor je. Ik ben aan jou of niemand anders een verklaring schuldig. Wat jou keuze is is jouw keus respect daarvoor respecteer andere hun keus ook. Je helpt hier niemand mee
     
  17. melissa1981

    melissa1981 Actief lid

    12 feb 2016
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    mama201, of er meerdere afwijkingen zijn weet ik nog niet. zoals je hebt kunnen lezen ben ik a.s. donder 16 weken. te vroeg dus voor een uitgebreidde echo. Verder weet je vantevoren nooit hoe erg het kindje er geestelijk of lichamelijk aan toe is aangezien veel ook niet op de echo wordt gezien. Ik vind het respectloos hoe je jouw mening geeft. Jouw mening prima. Hou die lekker voor je, zeker als je niet zelf in dezelfde situatie zit of hebt gezeten. dan is alles anders geloof me!!!! Ik vind jouw reacties onmenselijk!
     
  18. melissa1981

    melissa1981 Actief lid

    12 feb 2016
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    mama201, ik ben nu echt klaar met die verschrikkelijk achterlijke antwoorden van jou. ik kan er genoeg op zeggen maar je bent het niet waard. het is maar goed dat ik jou niet in het echte leven tegen zou komen geloof me. Dit is de laatste reactie die ik jou geef want je haalt het bloed onder mijn nagels vandaan. Laat me met rust en reageer niet meer. Dit vraag iik uit respect, al vraag ik me erg af of je weet wat respect is. Duidelijk weet je dit totaal niet.
     
  19. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Het zijn rotte appels melissa! Deze mensen zijn het niet waard om iets van aan te nemen. Knuffel!
     
  20. Bloemetje45

    Bloemetje45 Actief lid

    21 jul 2014
    220
    74
    28
    Ik zit met verbazing dit topic te lezen.
    Wat een reacties zeg.
    Laat Melissa in haar waarde.
    Ik denk dat deze keuze al moeilijk genoeg is voor haar!
    Hou je vooroordelen voor je!
    Melissa ik wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd!
     

Deel Deze Pagina