Ik heb helemaal geen ervaring ermee, maar het lijkt me dat de warmtehandschoen juist moet voorkomen dat je je verbrandt, of heb ik dat mis?
Nee tuurlijk. Maar als je hem vervolgens tegen je oor aan houdt heeft dat niets met de handschoen te maken.
What Ik verdraai de boel niet, ik HEB de krultang gebruikt, ik heb dit EERLIJK opgeschreven als reden; dat ik me verbrand met de handschoen Lezen aub. Misschien een beetje heftig van mij, maar ik lees dit nu al een paar keer terwijl ik niet lieg! Ik zeg alleen dat het bedrijf als reden "openmaken van verpakking" opgeeft.
Brrr ik kap ermee. Jammer dat er zo negatief over mij geschreven wordt Ik word er misselijk van .allerlei vooroordelen, insinuaties. Misschien ben ik naïef, maar ik vind een krultang heel anders dan een badpak of bikini. Dit is trouwens de krultang https://www.bol.com/nl/p/remington-pearl-pro-curl-ci9532-krultang/9200000012835255/
Maar, heb je hem terug gestuurd als gebruikt en bevalt niet of als ondeugdelijk product? Daar zit een groot verschil in. Een product dat niet voldoet dient retour te worden genomen. De winkel mag je dan echter een vervangend product, dus een nieuwe, zelfde soort, opsturen. Binnen de colportagewet voor retourneren met recht op geld terug wordt uitgegaan van een ongebruikt product. Sorry, maar ik denk dat in jouw geval de winkel in zijn recht staat. Je kunt proberen je gelijk te krijgen dit te zeggen dat het een ondeugdelijk product is
Nou, ja, sorry als ik je die indruk heb gegeven, dat is niet mijn bedoeling geweest. Heb je niet van liegen beschuldigd, of bewust naar gedaan. Echter werk ik zelf in de retail en zie dit dus heel veel. Zonde, want je hebt geen poot om op te staan en had dit kunnen voorkomen, snap je? Wat wel en niet onder hygiëne valt is te betwisten, ik hou altijd rekening, naast de voor de hand liggende dingen zoals tandenborstels en lingerie, alles wat je op, aan of in je lijf gebruikt, muv kleding en sieraden. Als ik twijfels heb mail ik, zodat ik niet voor verrassingen kom. Maar ook bv schoonmaakartikelen en andere producten die een eigen verzegeling hebben zoals een haarspray nemen ze niet terug, omdat het niet meer verkoopbaar is. Toegegeven dat er ook een grijs gebied is, zoals bv wat als het onverzegeld bij je aankomt enz. Maar dat moet de situatie zelf uitwijzen. Wij kijken ook altijd per product en situatie of we het retour nemen. Zo nemen we ook wel eens iets retour buiten de 14 dagen bv, terwijl we dit niet verplicht zijn. De algemene verkoopvoorwaarden zijn overal vrijwel identiek. Als je de hoofdlijnen van de voorwaarden kent, is het vaak ook beter te schatten.
Je schrijft iets anders een paar berichten terug, maargoed.. Je verbrand je hand dus door de handschoen heen? Dus de hand die in de handschoen is, is verbrand? Kan ik mij bijna niet voorstellen namelijk, aangezien je, ondanks de handschoen, nog de krultang daarmee niet hoeft vast te pakken als je je haar krult.
Ik heb die tang ook en als ik de krulling met die handschoen vast houdt wordt het inderdaad erg heet! Ik kwam er later achter dat je inderdaad ook prima krullen kan maken zonder de tang aan te raken .
Dus je hebt als reden voor retour gemeld dat je hem hebt gebruikt maar dat hij de heet werd en je je gebrand hebt? Als je hem juist hebt gebruikt en je hebt je toch gebrand, is het natuurlijk een ander verhaal.
Vind het ook terecht dat je hem niet terug kan sturen. Iets wat gebruikt is zoals nu in je haar, bah daar wordt ik naar van, dus als ze hem terug nemen kunnen ze hem niet meer verkopen. Daarnaast is het denk ik meer een handigheid. gewoon even door oeffenen. en niet gelijk zo op je teentjes getrapt zijn als het andwoordt wat je krijgt jouw niet uitkomt. Succes met je krultang
Wat een aparte reacties staan er tussen Uit de link van Dds: Kenmerken van de Remington Krultang CI9532: Grote 32mm buis voor grote losse krullen Digitale temperatuurinstelling met LCD display (130 - 210ºC) Snelle opwarming: 30 seconden Automatische veiligheidsuitschakeling na 1 uur Vastzetten van de temperatuur om toevallige verandering tijdens het gebruik te voorkomen Koel uiteinde Automatisch wereldwijd voltage (120-240V) 3 meter draaibaar snoer Hittebestendige opbergtas Hittebeschermende handschoen Het voorwerp voldoet dus niet aan de genoemde kenmerken en TS heeft hem op basis hiervan retour gestuurd. Het is dan wel erg simpel om te zeggen "dan had je hem maar niet open moeten maken" of "uit hygienisch oogpunt kunnen we hem niet accepteren". Daar gaat het helemaal niet om; het product doet niet wat het moet doen (= niet hitte bestendig). @TS: ik zou ze gewoon morgen even bellen en/of mailen. Wellicht heeft degene die het pakketje retour nam gewoon niet goed gelezen.
Toevallig ook via bol.com maar wel van andere webwinkel ook een doosje met 2 stickers erop bij openen niet meer retour vanwege hygiëne. Ik ga hiermee niet akkoord aangezien dat rot ding het helemaal niet bleek te doen ik kreeg van bol.com een mail dat ik het gewoon retour mag zenden. Oja en ik betaal altijd pas achteraf dus ze hebben mijn geld niet, en in dit geval krijgen ze dat ook niet. Sneaky lui soms!!
Deliana. Hitte beschermend ja. Niet hitte bestendig. Het is gewoon niet de bedoeling om die krultang met je hand vast te houden.
Dat is een defect.. Geen recht op retour. Bij een defect mag de verkoper het maken of vervangen, niet verplicht retour nemen. Je kunt daarmee niet eenzijdig een koopovereenkomst ontbinden. "Ontbinding van de koopovereenkomst kan meestal niet meteen gebeuren. Dit doet u pas als de verkoper niet kan of wil repareren of geen nieuw product kan leveren. Of als dit niet van hem gevraagd mag worden. De wet zegt dat u allereerst recht hebt op levering van een goed, deugdelijk product. En dat de verkoper daar eerst voor moet zorgen." Bron: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is In dit geval dus een gunst van bol.com dat je het terug mag sturen. Geen verworven recht al denk je die wel te hebben :'). Niks sneaky aan dus.
Ik heb in het verleden een witgoedzaak gehad. In de wet staat dat je iets op proef mag hebben, bevalt het niet of valt het tegen is de verkoper verplicht het product terug te nemen. Alle regeltjes zoals deze zijn door de verkoper zelf verzonnen. De wet zegt echter dus dat je alle producten een x tijd op proef mag hebben en gewoon terug mag brengen als je niet tevreden bent. Daar is elke verkoper voor verzekerd. Net als dat je iets per ongeluk laat vallen in een winkel en stuk is.
Ik heb ook zon soort tang je kan er inderdaad niet de tang mee vasthouden maar dat hoeft ook niet. als je het uiteinde toch wil krullen moet je even met je vinger er om heen gaan(het stukje haar aan het uiteinde) deze tang maakt echt de mooiste krullen die lang blijven zitten je moet er alleen handig in worden
Dat is gewoon niet correct. Sowieso als je iets in een fysieke winkel koopt, is mogen retourneren geen recht, maar een service van de winkel. Genieg zaken die bv enkel ruilen, niet retourneren voor geld, of bv aanvullende voorwaarden zoals dat het product nog in ongeopende verpakking zit. Bij koop op afstand, zoals in geval van TS, geldt dat je inderdaad binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden mag retourneren - dit is bij wet geregeld. Máár hier zijn gewoon uitzonderingen op. Zo mogen gepersonaliseerde producten vaak niet geretourneerd worden, dus als iets specifiek op maat wordt gemaakt. Maar ook wat jij zegt, dat je het op proef mag hebben, is niet correct; je kan niet 13 dagen op schoenen rondlopen en ze op dag 14 retourneren. En in geval van witgoed kun je ook echt niet 13 dagen een wasmachine laten draaien en 'm dan op dag 14 toch maar weer terug sturen... Je mag een product 14 dagen op zícht hebben, iets heel anders dan op proef!
Dit heeft niks met bol te maken!!! Maar met XXL deals. Bol is niks anders dan platform waar XXL verkoopt.