Als je ze naast elkaar zet is het ook logisch dat ze voor yoghi kiezen. Een kind kiest ook eerder snoep dan een appel en een koekje dan een volkoren broodje. Als je weet dat je dat ook kunt krijgen, waarom zou je dan voor melk of fruit of brood kiezen? Ik denk dat er in Afrika geen kind bestaat dat geen melk lust Flauw, maar je snapt vast wat ik bedoel.
Ik vind het dan weer volkomen koekoek door te denken dat een kind ook gewoon melk moet lusten als het ook yogi drinkt. Die twee dingen zijn totaal niet qua smaak met elkaar te vergelijken. Hier drinken de kinderen zelden tot geen yogi, wij drinken ( als we het al drinken ) gewoon optimel maar voornamelijk gewoon melk. Niet omdat ik vind dat het te zoet is maar ze vinden de optimel versie lekkerder. Sowieso wel iedere dag 1 glas melk bij het ontbijt en de rest van de dag aanmaak siroop of in de zomer water met een vers uitgeperste citroen. Denk dat als je met mate yogi drinkt en goed je tanden poetst er niets aan de hand is. Het is met alles wat je eet en drinkt dat je gaatjes kan krijgen.
Waarom zou je fruit niet kunnen verkiezen boven snoep? Het kan toch dat je het eerste gewoon veel lekkerder vindt? " als je weet dat je dat kunt krijgen.... " geld in ieder geval al niet voor mij. Geef mij maar een lekkere kiwi.
Optimel is helaas ook geen gezonde dagelijkse keuze voor je kind. Fristi en yoghi ook écht niet. Water is prima, wellicht doorzetten maar als ik de hele dag dronk wat ik lekker vind kan ik rechtstreeks naar de AA Overigens is het niet alleen zo dat het schadelijk is voor het melkgebit, het kan ook het volwassen gebit al beschadigen.
Serieus twee glazen fristi per dag? Dat zijn 10 suikerklontjes per dag. Kortom niet alleen heel slecht voor het gebit maar ook voor de rest. Ik zou me hier ook wat meer in verdiepen als ik jou was.
Het is een voorbeeld. Tuurlijk geldt het niet voor iedereen. Ik kies zelf ook voor fruit, water en eigenlijk alle gezonde keuzes met hier en daar een uitzondering en ik heb dat andere ook gewoon niet in huis. Wat ik bedoel is dat het niet gek is dat een kind voor de zoete (wat vaak de minder gezonde) keuze gaat als het mag kiezen.
De marketingcampagne rondom melk is een van de beste ooit. Mensen geloven daadwerkelijk dat het gezond is. Het is ooit begonnen met Joris Driepinter. Kinderen moesten 3 glazen per dag drinken, melk moest. Hier en stukje geschiedenis. Melk, de witte motor - NPO Geschiedenis Het is fantastisch, maar ook treurig om te zien hoe reclame volkswijsheid kan worden.