Wat zijn mijn rechten? Facebook / webwinkel

Discussie in 'De lounge' gestart door pietje1987, 8 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Hoi allemaal,

    Onlangs heb ik wat kleding besteld bij een webwinkel via Facebook. Ging prima, bezorging was snel en leuke kleding. Helaas pastte 1 jurkje niet dus die heb ik retour gezonden.

    Nu krijg ik een mail van het bedrijfje dat er een pennestreep op de achterkant van het jurkje zit en dat ik dus mijn geld niet terug krijg! Het gaat niet om ontzettend veel geld ofzo, maar heb het jurkje in kwestie niet eens echt aangehad (kreeg hem niet aan!), dus het kan echt niet mijn schuld zijn. Heb niet eens naar de achterkant gekeken omdat ik hem niet aan kreeg!
    Wat zijn hierin mijn rechten?

    En nu vraag ik mij toch ook af; ik heb de retourkosten zelf betaald, ik heb wel eens gehoord dat dit niet zou mogen? Wie weet er meer?

    Alvast bedankt!!
     
  2. MamaenMini

    MamaenMini Fanatiek lid

    6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik zou een foto vragen van de penstreep, als bewijs. Want ze kunnen dat wel zeggen. En mochten ze het echt niet willen vergoeden zou ik ze vragen het jurkje terug te sturen, dan zou ik de verzendkosten betalen en wassen en verkopen, want penstreep heb je er zo uit! Dus snap niet waarom ze zooo moeilijk doen.
     
  3. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Pff, ben je ook mooi klaar mee..

    Lastige kwestie van de penstreep. Jij hebt wel binnen het gestelde termijn het jurkje teruggestuurd. Het kan uiteraard zo zijn dat iemand anders hem eerder had besteld en ook terugstuurde, dat de penstreep er daardoor opkomt en dat de webshop daar nu pas achter komt nu jij hem terug stuurt. Echter is dit iets wat jij natuurlijk zelf niet kan verklaren. jij hebt ter goeder trouw gehandeld en de winkel zou het verlies voor henzelf moeten nemen en niet jouw geld moeten afhouden.

    Ik zou de webshop in dit geval een PB sturen met daarin dat jij het pakket zoals door hun gesteld op tijd teruggestuurd hebt en de penstreep niet gezien hebt. Je hebt het jurkje niet eens gedragen. Je hebt al kosten moeten maken voor het terugsturen van het jurkje en hebt nu: 1. geen jurkje, 2. geld kwijt voor het jurkje + verzendkosten. Geef aan dat je graag binnen een redelijk termijn een reactie van hun terug wil.

    Qua retourkosten staan ze in hun recht wanneer ze dit via de website of in dit geval facebook wel aankaarten. Winkels zoals prenatal daarbij dien je ook zelf je retourkosten te betalen.
     
  4. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    In het berichtje zegt ze dus dat ze al geprobeerd heeft om de streep eruit te wassen, maar dat dat niet gelukt is.... Baal echt zo, wat een gedoe!
     
  5. Bootsje

    Bootsje Fanatiek lid

    12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    dit zou ik dus niet vertrouwen... wie krijgt er nu geen penstreepje uit?

    ik denk dat ze je op willen lichten..


    ik zou zeggen dat ze het jurkje maar weer opsturen.. en dan het jurkje op marktplaats zetten of voor een vriendinnetje van je dochter
     
  6. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Haha het was een jurkje voor mezelf ;) dus voor vriendinnetjes van m'n dochter is tie wat groot :p

    Heb gisteren gemaild dat ik verwacht gewoon m'n geld terug te krijgen. Het is geen kleine webshop ofzo, meer dan 25.000 likes op Facebook bijvoorbeeld...

    Ik wacht nog even af...
     
  7. Lousaa

    Lousaa Fanatiek lid

    18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Op het moment dat zij gaan wassen, is het jouw pakkie an niet meer. Dat betekent dat ze het retour hebben geaccepteerd. Zou lekker zijn. Dat ze het gaan wassen terwijl het jouw jurk is.
     
  8. MamaR

    MamaR Fanatiek lid

    4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Dit dus..

    En daarbij welke webshop gaat nou dingen wassen? Ik zie me toch al dat ik bij de wehkamp wat besteld heb en dat het niet goed is, en dat zij zeggen joh er zit een vlek in, we hebben het gewassen maar hij gaat er niet uit. Dat zou iedereen heel gek vinden.

    Heb je al reactie terug van de winkel?
     
  9. Logan

    Logan Niet meer actief

    Ik zou zeggen, jullie hebben nu mijn jurkje gewassen gezien je niet akkoord gaat met de retour en ik ga daar niet mee akkoord. Dus geld terug of een ander product met dezelfde waarde.
    Welke webshop gaat nu kleding wassen? Ik zie ze bij de wehkamp inderdaad niet alle retourtjes in de was stoppen.

    En anders even het verhaal op hun Facebook zetten, hebben ze gelijk een heerlijke recensie.
     
  10. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Update:

    Ik heb een hele zakelijke mail gestuurd met de mededeling dat ik binnen 7 dagen mijn geld retour verwacht, te storten op rekeningnummer.....

    Vandaag kreeg ik een reactie terug dat ze het zullen overmaken. Ik ben heel benieuwd of ik het volledige bedrag terug krijg, we zullen zien '
     

Deel Deze Pagina