mag een webwinkel veel hogere bezorgkosten rekenen dan de daadwerkelijke bezorgkosten

Discussion in 'De lounge' started by Rosao, Apr 23, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rosao

    Rosao VIP lid

    Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ik heb iets besteld dat in een envelop en met een postzegel van een euro is verzonden. De webwinkel rekent echter een flatfee van 7 euro bezorgkosten. Mag dat eigenlijk wel, zo'n groot verschil tussen gerekende kosten en daadwerkelijke kosten?
     
  2. Zara75

    Zara75 VIP lid

    Jul 10, 2007
    12,035
    6,139
    113
    Happyland
    Irritant is dat he...ik bestel dan uit principe daar al niet.
     
  3. Het zal vast wel mogen, omdat ze het afdoen als 'administratie- en verpakkingskosten', maar ik vind het ook de grootste onzin. Als ik zo'n hoog bedrag betaal, verwacht ik tenmínste een trackingscode..
     
  4. amdaa

    amdaa VIP lid

    Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    jawel hoor, de meeste 'gewone' bedrijven verdienen aan transportkosten.

    Bij de webwinkels is dat minder gebruikelijk omdat verzendkosten redelijk transparant zijn, maar het is zeker niet verboden.
     
  5. Cathelijne1986

    Cathelijne1986 Niet meer actief

    Het mag wel, maar ik bestel er dan echt niet. Ik kijk altijd naar de bezorgkosten voor ik bestel.
     
  6. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    Aug 17, 2007
    11,363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Maar in het geval van TS staat er 7 euro vermeldt, maar vervolgens krijgt ze het pakketje bezorgd waarop staat dat het 1 euro gekost heeft. Tenminste zo begrijp ik het.

    Ik weet niet of het mag of niet. Klantonvriendelijk vind ik het wel.
     
  7. Snoeki

    Snoeki Fanatiek lid

    Jan 30, 2014
    2,334
    258
    83
    Is het bezorgd door de pakketbezorgers of via de brievenbus gekomen?
     
  8. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    Aug 21, 2013
    2,515
    966
    113
    Zo oneerlijk ja
     
  9. Rosao

    Rosao VIP lid

    Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Het was een envelop, die is door de brievenbus gekomen.
     
  10. nmv

    nmv Fanatiek lid

    Jan 7, 2013
    3,964
    270
    83
    Oost-NL
    Dat is dan een dure envelop! Maar als ze bij bestellen aangeven hoeveel het kost, dan mogen ze ook dat bedrag ervoor rekenen. Het gaat niet alleen om de postzegel, maar ook om het verzendklaar maken ed. Zelf zou ik het te duur vinden... ;)
     
  11. Snoeki

    Snoeki Fanatiek lid

    Jan 30, 2014
    2,334
    258
    83
    Dan zou ik eens net doen alsof het niet is aangekomen kijken hoe ze reageren.

    Gewoon om de reactie af te wachten en wat ze met deze klacht doen.

    Daarna gewoon eerlijk zijn en aangeven dat je het belachelijk vind zoveel kosten en dat aangeven je er nooit meer iets besteld en dat zoiets niet voor goede mond op mond reclame zorgt.
     
  12. Cathelijne1986

    Cathelijne1986 Niet meer actief

    Oh dan heb ik niet goed gelezen. Wat schandalig zeg!!!!
     
  13. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    Oct 6, 2015
    16,382
    12,679
    113
    Het mag gewoon.
     
  14. Butterfly1109

    Butterfly1109 Fanatiek lid

    Jan 3, 2015
    1,620
    43
    48
    Vreselijk he? Net als bij de H&M, altijd EUR 4,90 - zelfs als het door de brievenbus heen kan!
     
  15. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Tja kan er wel inkomen een vast tarief voor iedereen. Bij sommigen zullen de verzendkosten hoger uitkomen dan het standaardtarief dat ze rekenen en dan halen ze dat weer terug bij de klanten die er dan onder zitten.

    Niet echt leuk maar kan er wel inkomen. En als je veel moet verzenden is het natuurlijk makkelijk om met 1 vast bedrag te werken in plaats van verschillende tarieven voor elk pakket dat de deur uitgaat.
     
  16. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    Oct 6, 2015
    16,382
    12,679
    113
    Bij h&m staat er heel vaak een code op de website voor gratis verzending! Ik betaal er nooit verzendkosten.
     
  17. Miss Appletree

    Miss Appletree VIP lid

    May 21, 2013
    5,119
    193
    63
    Somewhere out there
    Bedrijven bereken een gemiddeld van alle pakketten die verstuurd moeten worden, daarbij komen nog de orderpickers in het magazijn en alles wat retour wordt gestuurd wat ook verwerkt moet worden. Bij een groot bedrijf is dat een hele onderneming en kost dat gewoon geld. Wehkamp rekent € 5,95.
    Wanneer een kleine webwinkel € 7,- rekent voor een envelopje wat een euro kost om te versturen vind ik dat erg klantonvriendelijk. Ik kan mij voorstellen dat je een standaard verzendbedrag rekent voor een of twee artikelen en een hoger bedrag voor meerdere artikelen, omdat dat niet door de brievenbus past. Dit is om administratieve redenen ook handiger.
    Ik zou een mailtje sturen met een klacht over de hoogte van de verzendkosten en de daadwerkelijk gemaakte kosten door de verkoper.
     
  18. Zou ik ook doen. Zeggen dat het nog niet binnen is en vragen naar de trackingscode, zodat je het kunt volgen. Die kunnen ze je natuurlijk niet geven en dan vraag jij heel verbaasd waar je die €7 dan voor betaald hebt ;) Ze mogen best weten wat je ervan vindt (en dat het eigenlijk ook gewoon belachelijk ís.)
     
  19. bananenschuimpj

    bananenschuimpj Actief lid

    Feb 28, 2011
    223
    0
    0
    Ik had laatst een koopje gezien wat door de brievenbus past (Apple tv afstandsbediening voor 8€) maar verzendkosten waren 8,95 nou laat dan maar
     
  20. Linnaea

    Linnaea Fanatiek lid

    Apr 20, 2015
    3,443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik liep daar ook tegenaan toen ik een webwinkel wilde beginnen. Een heel systeem maken waarbij ik elk product woog, dan bij elk gewicht een bedrag aan verzendkosten koppelen wat het verzenden echt zo kosten, dan zorgen dat dat weer aangepast werd als er van 1 artikel meerdere stuks werden besteld... Dat werkte gewoon niet. Plus dat het er dan op neer kwam dat iets wat ik voor 1,50 verkocht (thee) niet door de brievenbus paste en dan dus 6,95 aan verzendkosten had. Dat is dan erg dure thee.

    Het is dus allemaal niet zo makkelijk. Meeste webwinkels, waaronder ook ik destijds, kiezen gewoon 1 bedrag aan verzendkosten die voor alle bestellingen geldt. Alleen is het dan wel zo eerlijk als je ergens in het midden tussen postzegel en pakketpost gaat zitten. Ik zelf deed 3,00 verzendkosten. Dan moet ik wat extra zelf bij betalen als het pakketpost moest worden, maar verdiende ik weer wat extra als iets met 1 postzegel verstuurd kon worden dus dat compenseert elkaar dan. 7 euro is gewoon tarief voor pakketpost. Dat rekenen voor alles vind ik erg veel. Maar het mag dus wel.
     

Share This Page