Weglopen vanwege service winkel/restaurant..

Discussie in 'De lounge' gestart door Buitenleven, 10 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anica

    anica Fanatiek lid

    3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Wij hebben een winkel en een wc meteen naast de voordeur.... Maar echt niet dat we hier klanten naar de wc laten, 100 meter verder zit een openbaar toilet.

    Kleine kinderen is een ander verhaal maar verder niet!
    Hoe vaak ik al wel niet de stront uit de wc moest krabben.... Of van de deur, muur en wastafel! Om maar niet te beginnen over de strontlucht die uren in je winkel blijft hangen!!!
    Krijgen we straks nog klachten dat onze winkel naar stront ruikt:p

    Horeca kan er ook wat van!
    Maar klanten ook.... Op zaterdag middag mensen met de rekening op tafel weg kijken, snel gaan zitten als die mensen geld hebben neer gelegd en fluiten naar ons dat we de tafel moeten afruimen!!
    Nou sorry, ten eerste ben ik geen hond!
    Ten tweede zit er hier 100 man op mijn terras!
    En ten derde ik heb een vol dienblad in mijn handen! Moet ik die dan laten vallen?!?!

    Dan heb heb ik zin om weg te lopen haha
     
  2. Poohbear82

    Poohbear82 Fanatiek lid

    12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    ben 1 keer weggelopen bij de action. Het is daar altijd heel druk bij de kassa's (lees: te weinig kassa's open). 1 keer na zeker een half uur in de rij (en dat voelt als een uur) is de persoon voor me aan de beurt. Loopt de besdrijfleidster naar de jongen achter de kassa met de mededeling dat hij moet sluiten omdat z'n dienst er op zat. En toen de mededeling aan ons dat we moesten aansluiten achter 1 van de andere 2 kassa's. Heb toen ook duidelijk aangegeven dat ze eerst de rij moeten sluiten en als die weg is de kassa, maar dat je het niet kan maken om mensen na lang wachten naar een andere kassa te sturen. Kreeg te horen dat het nou eenmaal niet anders was en het maar een paar minuten zou kosten. Prima dan kost het uitruimen van mijn mandje jullie ook maar een paar minuten. De klant voor me en iemand achter me dachten er net zo over.
     
  3. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Service is vaak ver te zoeken.

    Vandaag in een winkel zegt de ene medewerker (jonge gast) tegen de ander. Heb je je rijbewijs? Ja zegt de ander. Zegt ie: joh, waarom werk je dan nog hier? Je bent echt gek joh. Als je je rijbewijs hebt kun je veel beter.... En een heel verhaal over dat het overal beter was dan in deze winkel. Vond het zo apart. Niet netjes ook om dit te bespreken bij klanten.


    In dezelfde grote winkelketen maakten twee medewerkers bijna ruzie over pauze nemen. Terwijl de hele rij kon meegenieten.

    Ik was met zoontje in de action, net zindelijk was hij en hij moest nodig. Een medewerkster hoorde me en zei kom maar. Vond ik zoo aardig. Echt super.


    weggelopen alleen als het zo druk is dat ik denk, daag ga echt niet zolang in de rij staan.
     
  4. Buitenleven

    Buitenleven Niet meer actief

    Als ik dit allemaal lees snap ik heel goed dat vele winkels over de kop gaan. Spijtig voor de medewerkers die klantvriendelijkheid wel hoog in het vaandel hebben staan.
    Ik rijd zelf ook gerust om voor een winkel waar ik vriendelijk geholpen word.
     
  5. zonnestraal21

    zonnestraal21 Niet meer actief

    Idd anica! Ik werk bij een voetbalclub en echt hoe sommige je behandelen. 99,9% is aardig, netjes en vriendelijk dat krijgen ze ook terug. Maar een aantal.. Als het bier op is (heeeeel veeel litertank) en een andere moet worden aangesloten duurt dat eventjes (minuutje of 5) heel vervelend ook voor ons.. Zeker ook voor de supporters maar wat een taal komt er dan bij sommige uit.. Ben dan instaat om niets meer te verkopen doei! Voor jou 10 andere hoor👋
     
  6. Kusho

    Kusho Niet meer actief

    :$ oh my! Wat klantonvriendelijkheid zeg! Heb je nog wat van je klacht gehoord?
     
  7. vaddie

    vaddie Fanatiek lid

    30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier 2x weggelopen. Bij beide in de horeca. Toevallig beide een grieks een restaurant.
    1x in Tilburg. Kregen we een koud voorgerecht (wat warm zou moeten zijn) en er zaten haren in. Gingen met ons in discussie. Wij vroegen een nieuw gerecht, kregen we niet.

    Afgelopen jaar in een dorp verderop. Duurde 30 minuten voor we er iemand aan de tafel kwam en we een kaart kregen. Voorgerecht was prima (maar duurde lang) Bij het hoofdgerecht had ik groente op mijn bord waarvan ik had gevraagd die weg te laten, was de friet niet gaar en koud en het vlees van mijn man was lauw.
    Na 15 minuten reageerde er iemand, gingen ze in discussie en in het eten staan prikken omdat het wel goed zou zijn. Ze wilde het wel opwarmen... nou nee. Van de discussie kon veel klanten meegenieten. Met ons liepen er nog 2 tafels weg, die hadden na 45 minuten nog niemand aan de tafel gehad...

    In een winkel zeg ik er wat van als ik vind dat ik niet netjes of goed geholpen wordt.
     
  8. channe

    channe Fanatiek lid

    4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Toch niet in Elst he ;)
     
  9. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.797
    19.007
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dat zou een oplossing zijn. Maar in NL is het gewoon heel droevig gesteld daarmee. Ik vind vakanties in het buitenland wat dat betreft echt een verademing, althans: de buitenlanden waar ik geweest ben. ;) Frankrijk, VS: nooit moeite hoeven doen een toilet te vinden. Duitsland was ook goed te doen, als ik het me goed herinner.
    Nu V&D ook gesloten is, is het helemaal een drama. Gelukkig telt ons centrum (gemeente met 75.000 inwoners) nu welgeteld 1 openbare toiletgelegendheid. En dan mog de wc bij HEMA. Woehoe!
    Ik heb darmproblemem dus ik word hier vaak mee geconfronteerd. In een paar winkels laten ze je trouwens wel naar het personeelstoilet staan. Ik alle begrip voor het personeel, ik zie het echt wel dat zij hun werk dan voor mij moeten onderbreken. Ik snap dat dat heel vervelend is. Maar in je broek poepen is ook heel vervelend en vernederend...

    Ik ben bij een winkel nog nooit weggelopen, geloof ik. Wel eens bij horeca. Daar stond een eigenaar één van zijn medewerkers echt luid hoorbaar voor de hele zaak uit te kafferen. Het kan me niet eens schelen wat ze had gedaan en of het terecht was of niet: dat doe je gewoon niet. Niet netjes richting de persoon in kwestie. Maar ook voor de klanten erg vervelend. Ik kom daar om even lekker te eten, niet om toeschouwer te zij van een volwassene die even een flinke uitbrander krijgt.

    Mijn ouders hebben ooit onderweg ergens gezeten waar ze eerst ruim een half uur hebben gezeten voor ze überhaupt een kaart kregen en werd gevraagd wat ze wilden drinken. Toen weer drie kwartier voordat iemand de bestelling het drinken kwam brengen en de bestelling op kwam nemen. Ik vind mijn ouders helden dat ze vijf kwartier hebben zitten wachten èn nog voor de drankjes betaald hebben ook. Die pizzabakker zou mij nooit meer gezien hebben.
     
  10. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Dat is natuurlijk ook maar net wat je fijn vind. Ik hoeft zeker niet elke keer aangesproken te worden als ik een winkel binnen kom.

    Ik ben wel eens weggelopen op een terras waar wij met een aantal personen hadden gegeten en gedronken. Het eten was koud, de manager onbeschoft toen daar wat over werd gezegd en na diverse keren vragen om de rekening (zeker een half uur lang) kregen wij die nog steeds niet. In de tijd dat wij daar zaten heb ik zeker nog 10 mensen gezien die weg gingen zonder te betalen omdat de rekening niet werd gegeven.
     
  11. Disneyfan

    Disneyfan Fanatiek lid

    14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Amen!
    Wat voor onbeschoftheid wij soms meemaken!
    ik ben al voor alles en nog wat uitgemaakt alleen omdat ik mij aan de regels houd. Kinderen van 16 mogen nog niks drinken namelijk. Ik heb alle ziektes al gehoord.
    En dan nog gasten die klagen om te klagen om maar iets van de rekening te krijgen.
    Wachttijden heb je helaas niet altijd in de hand.

    Uiteraard heb ik zelf ook een hekel aan slechte service en zal er zeker wat van zeggen.
     
  12. Mamaa6

    Mamaa6 Bekend lid

    10 jun 2015
    933
    563
    93
    Laatst nog
    Ik wilde in een dure winkel een complete uitzet kopen voor de baby
    Mijn zoontje gaat op n kinder fauteuil zitten die ik ook had besteld en zegt ja lekker mama ( we waren lijst aan t maken ) zegt ze ho ho niet op zitten die kost 300€!!!
    Nou succes he daaaggggggg ben zo opgestaan en heb gezegd dat ze die dan niet in de winkel moet zetten en aardig tegen klanten moet doen die voor een paar duizend euro gaan bestellen 😡
     
  13. louise88

    louise88 Actief lid

    19 mei 2013
    354
    13
    18
    Brabant
    Weglopen zal ik niet snel doen, maar heb ook nog niet echt veel situaties daar voor mee gemaakt. Wel een keer weggelopen bij de Bakker Bart. Het was vrij rustig toen ik bij de broodjescorner stond te wachten. Er was nog 1 klant voor mij toen er een paar jongens binnen kwamen Blijkbaar vonden de jonge meiden achter de balie het belangrijker om die jongejns te helpen terwijl ze dondersgoed wisten dat ik aan de beurt was. Gisteren bij de Bart Smit ook bijna weg willen lopen, maar had echt een kado nodig. Stond een man voor me met 5 grote dingen die allemaal ingepakt moesten worden. Het was totaal niet druk verder, maar de andere verkoper vond het pas nodig om mee te helpen toen het allemaal bijna ingepakt was..

    Maar... ik werk zelf in een (kleine) winkel en klanten kunnen er ook wat van. Hoe vaak ik op een dag wel geen goededag terug krijg, niet aangekeken wordt en onbeschoft wordt behandeld. Met kKoningsdag werd er nog een klant ontzettend boos omdat ze het dekbed wat ze op de rommelmarkt ad gekocht niet bij ons mocht laten liggen voor even. Alleen omdat ze die dag er voor schoenen had gekocht bij ons.. Mensen die boos worden als ze niet naar de wcmogen. Sorry maar wij hebben een klein magazijn en onze persoonlijke spullen liggen daar ook. Als we met 2 man zijn maken we nog wel eens uitzonderingen, maar hoe we dan soms de wc naderahand aantreffen.. bah... Het is ook een mentaliteit van mensen tegenwoordig. Zowel die in de horeca en winkel werken als die daar komen.
     
  14. Ladybug85

    Ladybug85 Niet meer actief

    Nou ik hoef niet altijd aangesproken te worden van ''kan ik u helpen'' maar ik vind het wel fijn als iemand goedemorgen/avond/tot ziens zegt ofzo.
     
  15. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    23.216
    16.574
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja hoor destijds met oudste dochter bij een luxe kinderkledingwinkel in ons dorp en ze moest ineens enorm plassen.
    Ze was net drie jaar maar ze mocht daar dus niet omdat ze bang waren voor een vies toilet.
    Ik heb de kleding die ik wilde kopen op een hoop gesmeten en ben weggegaan en kon bij de kapper ernaast direct doorlopen.
    Ben er ook nooit meer teruggegaan en ik vertel het nog steeds aan iedereen die het maar wil horen.
    Stelletje verwaande wijven.
    Ook weleens bij een restaurant waarbij ik drie keer om de rekening had gevraagd maar steeds te horen kreeg dat hij zo zou komen maar niet kwam.
    Ben gewoon weggelopen haha en ging toch om zeker 50 euro.
    Was daar zo klaar mee en dan maar zo.
    Ik heb nog wel meer voorbeelden maar zijn er te veel om te vertellen.
    Ik zit zelf in een dienstverlende sector en ik weet hoe belangrijk het is voor je klantenbinding en ben daardoor vrij assertief en zeg ook gerust tegen iemand dat die zich onbeschoft gedraagt of wel wat vriendelijker kan doen.
     
  16. Sun01

    Sun01 Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Maar hier is toch niks mis mee? En omdat jij voor een paar duizend euro besteld ben je toch niet opeens de koning waar geen regels meer voor gelden? Algemene regels zullen wel zijn dat je gewoon niet op de meubels mag zitten/staan/liggen in de winkel. Lijkt me heel normaal. En om dan te zeggen dat ze die niet in de winkel moet zetten?? Vreemde reactie
     
  17. kleinegup

    kleinegup Fanatiek lid

    19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Ik kan het me zo 1.2.3 niet herinneren dat ik weggelopen ben. Maar idd klanten kunnen er ook wat van. Ooit wat verkocht aan iemand en die vond dat het product niet goed is. Nou drama, het kon niet normaal terwijl we bereid waren het netjes op te lossen. Nadat het opgelost was nog iets gratis meegegeven als extra excuus en het was dus opgelost zonder problemen. Maar gewoon erna terug de winkel in komen en tegen alle klanten gaat zitten zeuren. Hoe slecht het allemaal niet was en dat wij niet fatsoenlijk konden helpen en tot 3x erna dat ze langs kwam.

    en toen ik een tijd later in een nieuwe winkel stond. Eerste dag. Wc boven en ik stond helemaal alleen in de winkel dus ik kon zelf al niet naar de wc. Dat ik ook uitgemaakt ben voor alles omdat een kindje niet mocht plassen terwijl de winkel tegen over wel wc's voor klanten heeft. Dat dat kind dat maar tussen de producten moest gaan plassen. En ik mooi even kon gaan staan dweilen.
     
  18. afrola

    afrola Fanatiek lid

    7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Whahaha omdat ik een andere mening heb ben ik naïef???:D:D:D

    Prima, dan ben ik heel naïef :p

    Ik heb meer dan genoeg voorbeelden gezien/meegemaakt waarbij wel uitzonderingen gemaakt worden. Waar klanten wel vriendelijk worden behandeld.

    En zoals iemand anders ook al meld in het buitenland kan het ook. Zoveel plekken waar fatsoenlijke schone openbare toiletten (veelal gratis). Waarom Kan dat hier niet?

    Winkeliersverenigingen zouden daarvoor in actie kunnen komen. Met zijn allen kun je heel ver komen. (Dat betekend niet per se geld lappen, maar politiek spel misschien komt de gemeente dan in actie of de gebiedsontwikkelaar). Winkeliers willen toch ook een optimaal klimaat creëeren zodat mensen komen winkelen en lang blijven hangen om nog meer te kopen? En of vaak terug komen?
     
  19. kleinegup

    kleinegup Fanatiek lid

    19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    ik quote even jouw omdat jij dit zegt. Maar ik zeg niet dat jullie dit ook doen!

    Klanten gaan vaak in winkels om met spullen waar je u tegen zegt. Zo zouden ze thuis nooit met spullen omgaan. Maar het is niet van hen dus het maakt niet uit als het kapot gaat daarbij als ze iets slopen zullen ze dat niet zeggen ook en dat stoeltje ergens verstoppen. Dus ja als er een stoeltje staat die die week al 3 x is vervangen omdat er kinderen op hebben staan springen dan snap ik wel dat dat gezegd word. En als het gewoon op een nette manier gezegd word. Dan snap ik het probleem niet.
     
  20. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Dit snap ik niet zo goed. Ze maakt jou toch niet voor dief uit? Ze vertelt iemand die waarschijnlijk nog ingewerkt moet worden wat de regels zijn om diefstal te voorkomen.

    Er is wel een grens tussen slechte service accepteren en lange tenen hebben vind ik.
     

Deel Deze Pagina