Mij is door Albert Heijn zelf verteld dat ze klanten niet mogen laten helpen! Want stel dat er iets gebeurt en klant bezeerd zichzelf zijn zij verantwoordelijk. Dus daar is niks naars aan. En het is toch hun werk? Zoveel mensen die fysiek zwaar werk doen. Ik ben geen draak hoor, bij warm weer biedt ik ze meestal wel wat drinken aan ofzo en de bezorgers zijn altijd heel aardig! Maar helpen sjouwen, nee. En voor de luxe betaal je ook flink, appie adverteert ook met 'bezorgen tot in de keuken'
Oef vreselelijk. Of van die mensen die met hun vingers gaan knippen als ze geholpen willen worden. Vind ik zo asociaal.
Ik werk in de gezondheidszorg als dokters assistente en het gedrag van de patiënten is ook vaak ronduit onbeschoft. Schelden als ze te laat hun medicatie bestellen en dan te horen krijgen dat het pas na twee dagen bij de apotheek ligt. Om 12 uur bellen voor een afspraak en dan te horen krijgen dat er geen plek meer is muv urgente gevallen en dan je de huid vol schelden en dreigen om je de volgende keer over de balie heen te trekken. Als de arts 5 minuten uitloopt al met de sjaggerijnige smoel aan de balie komen. Zuchten en steunen als het te lang duurt eer dat je de telefoon opneemt en dan met hun telefoon in de handen naar de praktijk te komen en met een uitgestreken boze kop bij de balie mij van mijn werk afhouden en wij maar vriendelijk blijven maar over het naar de wc gaan doe ik niet moeilijk😉
Ik laat nooit boodschappen bezorgen maar ik denk ook niet dat ik ga helpen. Als ze hier een wasmachine brengen ga ik immers ook niet helpen😉
Inderdaad, is gewoon hun werk waar ze voor betaald worden. Ik geef m'n kapper,caissière, glazenwasser etc etc ook geen extra geld vanwege de "zwaarte" van hun beroep. Ik hoor en lees ook vaak " zwaar werken hoor , in de horeca", tja word je voor betaald en zelf voor gekozen toch. Wel bied ik bepaalde bezorgers( van zware dingen bv) wat te drinken aan en ik zou er ook geen probleem mee hebben als ze naar het toilet willen.
En ik ben een keer juist bij de Leen Bakker meer dan goed behandeld, ik had hoeslakens gekocht en die kreeg ik niet meer mooi terug in de verpakking maar ze waren de verkeerde maat, ze heeft ze terug genomen terwijl ze ze op deze manier niet meer konden verkopen.
Oh, ik help de AH-bezorger ook. Hij een krat, ik een krat en klaar. Maar bv een wasmachine-bezorger zou ik net zo goed helpen met iets sjouwen, verschuiven, en die krijgt ook een kop koffie ofzo.
Ja gisteren nog. Gingen kijken voor een auto. Hadden vtv gebeld naar het bedrijf. Auto was klaargezet. Komen we aan, auto bekijken. Zegt de verkoper: ik kom zo bij u hoor ik.moet even een belletje plegen. Na 25 minuten stonden we er nog en hij was nergens te bekennen. Zijn weggegaan. Steek die 6000 euro maar in je reet dan. Doei
Oja en nog een keer iets met een auto. Hadden een auto gezien in Haarlem. Wij eerst gebeld en gevraagd of er bijzonderheden waren aan de auto zoals deuken etc (stond maar 1 kant gefotografeerd) omdat we ruim een uur ervoor moesten rijden. Was niets aan de hand en de auto had een klein deukje in het zijscherm maar die was er makkelijk uit te halen. Kwam door een andere een autodeur gaf hij aan. Wij erheen. Komen we daar. Auto stond klaar. Lopen we erheen. Hele nette auto. Wij blij. Komen we aan de andere kant van de auto. Zit de GEHELE zijkant van voorwiel tot achterzijde TOTAAL in elkaar. Overal lak vanaf. Achterdeur kon niet meer open, knik in de A stijl. We dachten dus dat we de verkeerde auto hadden maar gezien het kenteken was het toch echt die auto. Gode wat was ik boos zeg lol. Konden we weer helemaal terug.
Wat hadden ze dan gedacht, dat jullie niet om de auto heen zouden lopen en het dus niet zou opvallen vandaar dat ze maar 1 kant hadden gefotografeerd
Winkel jij dan ook nooit als er iemand van de beveiliging voor de deur staat of de winkel poortjes heeft. Dan zijn we allemaal potentiële dieven toch? Ik vind sommige reacties echt erg overdreven. Spullen achterlaten omdat je kind niet naar de wc kan?! Het is toch geen openbaar toilet? Als mijn kinderen moeten plassen tijdens het winkelen vraag ik echt nooit of we gebruik mogen maken van hun toilet, maar zoek ik meteen een hema oid op.
Maar wat ik niet helemaal begrijp; is er dan niemand die naar de kassa loopt in een restaurant ? Ik werk zelf in de horeca en ik vergeet soms in de drukte ook weleens een rekening te brengen. Overkomt ons ook weleens als mijn man en ik zelf uit eten gaan. En niet specifiek om iemand hier uit het topic, maar wat ik soms naar m'n hoofd krijg geslingerd. Het is verschrikkelijk. Mensen die met hun vingers knippen, een grote mond geven als iets niet mogelijk is, de toilet vol stront achterlaten, hun bord leeg eten en vervolgens klagen dat het niet te eten was en het niet willen betalen, uitgemaakt worden voor achterlijk schaap en ga zo maar door. Vorige week nog iemand uit de zaak gezet. Net na de lunch, maar met een bek als een scheermes. Mijn collega's werden voor rotte vis uitgemaakt. Mede daarom heb ik besloten om de horeca uit te gaan.
Hmmm... apart... Maar hoe reageerde de caissière dan, wat de klant niet aanstond? Ik zou dat ook wel kunnen doen, alles laten zitten... Maar dan moet het toch echt wel erg zijn. Want uiteindelijk heb je toch alleen jezelf er mee? Je hebt hoeveel tijd besteed aan alles spullen in je kar te laden? En dan moet je datzelfde nog eens doen in een andere winkel? Ik kan me niet voorstellen dat iemand zo'n keuze maakt om niks... Of het is met voorbedachte rade gegaan... Als mij dit zo an sich zou voorkomen, dat bij de kassa de verkeerde prijs o.i.d. aangeslagen zou worden, waar ik het niet mee eens ben, dan zou ik dat product ook niet meer willen hebben. Mogen ze het van mij apart leggen. Als ze dat niet willen doen (kan ik me niet voorstellen)... sja, willen ze het me verplichten? Dán zou ik ook mijn kar laten staan. Ik ga niks kopen wat ik niet wil. Ook al zou het gaan om 50 cent meer dan de afgesproken prijs. Maar nogmaals: Ik kan het me niet voorstellen dat de caissière zoiets zou zeggen...
Misschien waren ze die vergeten? Is me ook wel eens overkomen. Laatst nog. Drankjes en meloen bezorgd, portie kaas niet. Kwam heel snel daarna wel.
Ooit in en bh winkel in Emmen (zo'n duur winkeltje waar je die minstens 100 euro betaald) ik wou toch eens kijken of een duurdere beter was dan een hunkemuller. Dus ik geef m'n maar door 75e. Dat meisje kijkt mij aan En zegt nou dat geloof ik niet hoor, zo zien ze d'r niet uit. Dus ik met stomheid geslagen en toch echt gezegd dat het zo was. Ging ze verduld een collega halen om naar m'n tetten te laten kijken. Die geloofde me ook niet. Toen heb ik bedankt en ben weggegaan.. toe zeg ff. .. Ook in emmen(jeetje haha) we wilden een geluidsinstallatie kopen. Hadden er al 1 in gedachten en dat was geen goedkoop dingetje. Of we die mochten beluisteren. Nou zegt die man, ik weet wel iets wat beter in jullie straatje en portemonnee past. Nam hij ons mee naar de tweedehands afdeling naar een ding van 100 euro ofzo.. ik was zo kwaad dat ik ben weggegaan en het ergens anders heb gekocht. Later nog wel terug gegaan om hem te vertellen dat hij een koop van 10.000 kwijt was geraakt door z'n domme gedrag. Zo nog wel meer van dit soort dingen. In dit soort gevallen loop ik echt weg Dikke doei. Oh en over de bezorger. Als ik de ah bestel service doe, dan betaal ik voor bezorgen. Juist omdat ik zelf niet wil sjouwen. Sorry maar dan ga ik echt niet helpen, daar krijgt dat ventje notabene voor betaald.
Zo die man zal hebben gebaald van die 10.000! Nou ja, zijn eigen schuld Over die bh maat, zulke specialistische winkels staan er wel om bekend het 'op het oog' al goed te kunnen zien. Heel veel vrouwen dragen eigenlijk de verkeerde maat, en zijn er zeker van dat ze de goede dragen. Dus ik denk niet dat ze het verkeert bedoelde . Wellicht een eventueel volgende keer gewoon opnieuw laten meten en vooral passen wat zij aandragen.
Bij een andere hetzelfde soort winkel klopte mijn maat ook gewoon; ) dus die was echt echt wel goed. Ze vonden alleen zelf dat m'n borsten heel klein waren dus het kon niet zo zijn dat ik zo'n maat had. Plus, ik had m'n jas nog aan. Wat kun je dan zien? 't waren gewoon geen leuke mensen :d
Ja, zelfs 2 x gevraagd of iemand kon komen om de bestelling op te nemen. Het was totaal niet druk en er waren van die tienermeisjes in de bediening die met ellkaar kleppen belangrijker vonden dan klanten. Tja, als je wel non-stop kunt ouwehoeren en lachen, maar na 2 x vragen of ze langs kunnen komen en 25 minuten wachten, ben ik weg hoor.