Afschrijving van bedrijf waar ik geen klant ben.

Discussie in 'De lounge' gestart door 2mam2, 9 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2mam2

    2mam2 Fanatiek lid

    16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Ik zie net dat er van de week een bedrag(je) van mijn rekening is afgeschreven van tele2, echter ben ik helemaal geen klant bij tele2! (Ook niet geweest in een kort tijdsbestek).
    Ik kan ze pas maandag bellen maar ik vind het toch wel heel gek.
    Ik boek het geld dus gewoon terug en bel ze maandag sowieso om te vragen hoe en wat.
    Weet iemand wat dit te betekenen heeft of heeft iemand zoiets eerder gehad?
     
  2. Logan

    Logan Niet meer actief

    Geen idee, wat staat er als beschrijving bij?
     
  3. 2mam2

    2mam2 Fanatiek lid

    16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    image.jpg
    Dit is de afschrijving.
     
  4. Logan

    Logan Niet meer actief

    Ik heb even gegoogled maar het is wel echt het rekeningnummer van tele2; tv, bellen & internet. Heel even dacht ik straks zijn het oplichters ;).
    Misschien heeft iemand een contract afgesloten en zijn rekeningnummer verkeerd ingevuld? Er staat ook eerste incasso namelijk.
     
  5. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Dit kan nog lastig gaan worden,jij moet namelijk gaan bewijzen dat je tele2 niet gemachtigd hebt om te incasseren!Is er iemand in je omgeving die jou rekeningnummer kent en dus op die manier klant geworden is bij tele2?

    Vraag iig om een bewijs dat jij een handtekening gezet hebt en of de adresgegevens kloppen met de gegevens die tele2 heeft.Tele2 maakt ook gebruik van geluidsopnames omdat ze ook op die manier toestemming vragen voor het afsluiten van abbo's,dit mag je ook opvragen,mocht er geen handtekening gezet zijn.
     
  6. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Meestal krijg je direct een foutmelding als je een verkeerd rekeningnummer invuld,zeker met iban nummers.
     
  7. catharin

    catharin Fanatiek lid

    5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Er is ook een tele2 forum, daar krijg je soms ook al antwoorden van andere mensen als je even inlogt en je vraag omschrijft.
     
  8. Logan

    Logan Niet meer actief

    Dat klopt inderdaad. Hmm
     
  9. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Storneren!
     
  10. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Sowieso storneren. Ik werk bij een van de concurrenten en heel soms komt dit bij ons ook voor. In al die gevallen gaat het vaak om een andere klant die een verkeerd rekeningnummer doorgegeven heeft oid. Waarschijnlijk is 1605851317 het klantnummer van het desbetreffende persoon. Hoogst waarschijnlijk heeft Tele2 ook vast wel een afdeling debiteuren waar ze navraag kunnen plegen. Tevens vragen ze jou om welk rekeningnummer het gaat waar vanaf geschreven is, zodat het te traceren valt en in de toekomst niet meer plaats zal vinden.
     
  11. Daphne91

    Daphne91 Fanatiek lid

    5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    En toch gebeurd het helaas, foutje is snel gemaakt. Het zou beter zijn wanneer iban + naam aan elkaar gekoppeld worden en daar een soort verificatie uit optreedt.
     
  12. annneliesje

    annneliesje Fanatiek lid

    16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Vermoed dat een nieuwe klant een foutief rekeningnummer heeft doorgegeven. Gewoon even contacteren, laten storneren en dan komt het vast goed.

    Wanneer je contact opneemt dan wel even het klantnummer bij de hand houden wat bij de afschrijving staat.
     
  13. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Denk dat het eerder voor TELE2 lastig gaat worden, laat hun maar met een bewijs komen dat jij hebt getekend voor die machtiging.

    En @TS, Tele2 is ook in het weekend gewoon bereikbaar hoor. Ik zou niet gaan zitten wachten tot na het weekend.
     
  14. JJ1980

    JJ1980 Niet meer actief

    Dit is een automatische incasso, die kun je terug laten storten en stopzetten. Heb ik ook wel eens gedaan.
     
  15. 2mam2

    2mam2 Fanatiek lid

    16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik heb ze inderdaad net al tepakken kunnen krijgen (wat een gedoe nog om het juiste nummer te vinden).
    Er is inderdaad iemand geweest die z'n al lopende abbonement over heeft laten zetten op mijn rekeningnummer, heel vreemd! Maar omdat ik geen contract houder ben kon ik het gelukkig blokkeren en stop laten zetten en terugboeken. Diegene zit nu dus met een geblokkeerd en stopgezet abbonement, haha:D net goed, mits het onbewust was maar dat lijkt me sterk. Verder raadde ze aan tele2 te blokkeren bij mijn bank zodat het niet nog eens kan gebeuren dus ik ben gelukkig wel gelijk goed geholpen door tele2!
     
  16. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Gelukkig!
     
  17. Logan

    Logan Niet meer actief

    Kijk, dat is netjes :D
     
  18. In your eyes

    In your eyes Niet meer actief

    T is misschien niet zo handig om je bankrekeningnummer op een openbaar forum te plaatsen? Op die manier gebeuren dit soort dingen juist...
     
  19. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Dat zijn niet haar gegevens maar die van Tele2.
     
  20. Blinnie

    Blinnie Actief lid

    6 dec 2015
    208
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je moet tele2 nu wel echt blokken van je bankrekening. Normaal moet de fraude afdeling dit oplossen. Ik ben bang dat als je dit niet instelt dat ze volgende maand gewoon weer gaan afschrijven.

    Ik heb er een jaar gewerkt en het klinkt alsof ze je hebben afgewimpeld. :/
     

Deel Deze Pagina