Stofzuiger nog geen jaar oud, reparatie kosten voor mezelf, schandalig wat kan ik doe

Discussie in 'De lounge' gestart door Ssaarr, 10 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Groot gelijk. Dit gebeurt ook vaak bij telefoons, maar ik heb zelf ook nog nooit getekend voor een stofzuiger?
    Nou ja, zulke zaken zouden ook in de garantievoorwaarden kunnen staan. Overigens wil dat nog niet zeggen, dat dat de waarheid is. Als de wet anders beweert, dan kunnen ze er in zetten wat ze willen, maar geldt dat toch niet. :cool:

    Ik snap jouw punt ook. Maar als de bewijslast bij de fabrikant ligt, zouden zij de kosten van een onafhankelijke expert moeten betalen, in mijn ogen. Wat ook vaak genoeg voorkomt, is dat als de klant al bezwaar aantekent, de fabrikant met een compromis komt. Dan kost het de klant alsnog meer geld, dan zou moeten, maar ze gaan daar vaak mee akkoord, omdat ze het gedoe beu zijn.

    Snap ik ook, want dan is de reparerende partij niet dezelfde als de uitkerende partij. ;)
    Dat klopt ook helemaal. Maar dat gaat ook op voor bijvoorbeeld geld terug vragen bij vertraagde vluchten. De andere partij doet zo moeilijk, dat men het opgeeft (of er al niet aan begint). Ik ben dan zo strijdlustig, dat ik liever mijn gelijk haal, dan dat ik me de moeite bespaar. Maar goed, de eerste stap van TS zou kunnen zijn, om de fabrikant te melden, dat het geen waterschade kan zijn, omdat er geen (significante) hoeveelheid water is opgezogen of over de stofzuiger is geknoeid en dat als zij beweren, dat TS dit toch heeft gedaan, dat de bewijslast bij hen ligt. Ook kan ze aanvoeren, dat reparatiekosten van € 123,- onevenredig zijn (ik weet niet hoeveel de stofzuiger (of een vergelijkbare) nu kost). Mogelijk reageert de fabrikant gelijk al met een compromis o.i.d. niet geschoten, altijd mis. Maar ik zou in elk geval NIET 'gewoon betalen'.
     
  2. Insomniac

    Insomniac Fanatiek lid

    24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Lady, ik weet dat veel grote bedrijven dit zo doen, of afspraken hebben met de producenten van apparaten. Maar goed, zo diep heb ik niet in de materie van ts gezeten om daar bij haar over te oordelen. Bij ons gaat via een externe reparateur alles terug naar fabrikant, of zijn er reparateur van betreffende fabrikant aanwezig.

    In het geval van ts zou ik dus in dit geval om brwijslast vragen, en in dat geval zelf een nieuwe kopen. Voor een gewone stofzuiger Is me dat echt teveel moeite allemaal, zeker met dit soort bedragen. Met grotere bedragen schakel ik mijn rechtsbijstand in. Zo heb ik dit ooit gehad met mijn oude gsm a 700€ die beschadigingen had door het hoesje (van hetzelfde merk als mijn telefoon!) Garantie werd afgewezen, maar door rechtsbijstand toch mijn geld terug. Later kwam er wel een coulance regeling omdat ze veeeeeeel meer klachten kregen.

    Excuse my spelfouten :p
     
  3. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.817
    802
    113
    Ik zou ook niet meteen 'gewoon' betalen. Ik heb een vergelijkbaar iets meegemaakt met mijn laptop inmiddels echt een hele tijd terug, maar dat gebeurde binnen 6 maanden. Het scherm had afwijkingen, en volgens de fabrikant had ik er een pen tussen laten zitten of 'was ik erop gaan zitten', wat allebei totaal niet het geval was. Ik moest volgens de prijsopgave meer dan 700 euro betalen voor de reparatie van het scherm (op een laptop van nieuw 1100 euro). Ben toen geholpen door de rechtswinkel die een brief hebben geschreven, en mijn laptop is toen alsnog kosteloos gemaakt. Maar dat kwam omdat het binnen de 6 maanden viel, en alle gebreken die binnen die periode aan het licht komen daarvan wordt verondersteld dat ze al aanwezig waren op het moment dat je het product kocht.

    Dus ik zou zeker even bellen met je rechtsbijstandsverzekering als je die hebt, en anders met de rechtswinkel oid om advies in te winnen. Ik vind het sowieso een hele goede tip die hier al genoemd is om de foto's op te vragen. Mijn ervaring is dat er gewoon dingen geprobeerd worden en dat als je een beetje tegengas geeft je nog best wat kan bereiken. Succes!
     
  4. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Het lijkt altijd leuk hè dat mensen zeggen: hij is niet gevallen. Of hij is niet nat geworden.

    Maar denk je nou dat zo'n bedrijf er baad bij heeft om mensen te bedriegen en bedonderen? Nee. En dat zullen ze dus ook niet doen. Want dat kost klanten. Ze weten echt wel waar ze het over hebben en of iets een klant z'n eigen schuld is of dat het een fabrieksfout is.

    En even heel eerlijk.. na het terugdenken aan alle topics van TS. . Ze heeft wel bizar veel pech hé. . Alles gaat kapot buiten haar schuld.. nou sorry maar na de derde was ze mij al kwijt qua geloofwaardigheid...
     
  5. Insomniac

    Insomniac Fanatiek lid

    24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ik denk juist dat bedrijven compenseren om hun reputatie, omdat ze geen gedoe willen en het voor zo'n bedrijf goedkoper is om dan te compenseren of het alsnog te maken, dan bv een rechtszaak of advocaat kosten.

    Misschien ben ik naïef hoor maar ik geloof gewoon niet dat grote bedrijven (ervan uit gaande dat ze het bij een winkelketen gekocht heeft) wakker liggen van 123€. En kleine bedrijven moeten het juist hebben van klanten. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk maar dat komt vanzelf wel uit, zeker nu met alle social media enz. Dus ik geloof daar gewoon niet zo in
     
  6. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.817
    802
    113
    Snap ik, en dat zou ik normaal ook hebben als ik niet anders ervaren had. In mijn geval ging het toen om de fabrikant, maar er was echt niks met die laptop gebeurd, en dat is helemaal lastig te bewijzen als klant. Maar ze zijn me inderdaad wel kwijt, want hier komt er nooit meer een van dat merk binnen.
    Ik denk ook dat het zeker niet voor alle bedrijven geldt hoor, en gelukkig maar, maar het is iig de moeite waard om verder te vragen, bijv. dmv de foto's wat jij al aangaf.
     
  7. Pera

    Pera Actief lid

    4 dec 2015
    351
    27
    28
    NULL
    NULL
    En waarom zou je op een laptop gaan zitten?!?;)
     
  8. honeyy

    honeyy VIP lid

    5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Zelfde reden waarom je op een bril gaat zitten.

    Per ongeluk ;)
     
  9. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.817
    802
    113

    Hahaha dit was ook mijn eerste reactie toen het geopperd werd door de telefoon, en vroeg ik ook aan die man. Maar het antwoord was dat ik hem bijv. op de bank had laten liggen en over het hoofd had gezien en er dan op was gaan zitten. Ja ja, hij had hele theorieën erover, maar het was toch echt niet gebeurd, en ik werd er alleen maar heel erg boos van.
     
  10. Insomniac

    Insomniac Fanatiek lid

    24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ik geloof je hoor, maar weet ook dat mensen die wél erover liegen, ook zo boos worden ;) voor mij is het geen indicator meer of het echt zo is of niet. Bij alles dus, iemand die liegt zal ook niet ineens zeggen dat hij of zij wel eigen schuld heeft. Helaas merk ik dagelijks dat je amper nog van mensen hun verhaal op aan kunt. Ik heb ook echt de meest bizarre dingen langs zien komen. ik geloof niemand meer op zijn of haar ogen. Ik ga uit van onze experts en vertrouw op hun oordeel.
     
  11. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    ja, een fabriek heeft daar baat bij. Ze verliezen geen klanten, want zij zijn niet de rechtstreekse verkoper. Dit gebeurt serieus om de haverklap. Kijk maar eens naar programma's als 'Opgelicht'. Als alle verkopers en fabrikanten zo eerlijk zouden zijn, dan zouden er geen artikelen vol mee geschreven worden door de consumentenbond. Dan zou er geen rechtsbijstand voor consumenten zijn, etc.
     
  12. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat klopt. Daarom gaan ze heel makkelijk over tot zo'n compromis op het moment dat de klant niet direct akkoord gaat met hun beoordeling van de schade.
     
  13. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat is mij wel eens gebeurd. Ging ie niet kapot van. ;) Maar ik ben een beetje allergisch wanneer een verkoper of fabrikant meteen naar de consument wijst. Dat is allereerst niet klantvriendelijke en ten tweede lang niet altijd terecht. Tuurlijk heb je onder de consumenten ook oplichters, maar daar moet je je weg in zien te vinden. Dat is het risico van de verkoper. De aantoonplicht ligt bij hem.
    Tot jij een keer de 'gedupeerde' bent en zéker weet dat je xxxx niet hebt gedaan en de experts beweren van wel.
    Ik vertrouw over het algemeen ook op de experts, maar blijf daar zelf wel kritisch bij nadenken. Als TS zeker weet dat er geen water is opgezogen (ook niet door manlief, schoonmoeder of kids), dan maken die experts een vergissing, of ze lullen uit hun nek.
     
  14. Insomniac

    Insomniac Fanatiek lid

    24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Heb jij ooit een apparaat met waterschade gezien? Weet je wat de gevolgen van waterschade zijn? Men denkt dat dat nu acuut moet zijn gebeurd en dat er bedoeld word dat er druppels uit het apparaat vallen maar dat is helemaal niet per se nodig. Wanneer elektronica in aanraking komt met water ontstaat een chemische reactie. Dit word langzaamaan erger en hoewel apparaten in het begin prima ogen kan het na verloop van tijd enorme klachten geven. Dit kan OOK na een beetje water, afhankelijk welk onderdeel geraakt word.

    Vandaar dus voor de ik denk 5e keer, vraag naar de foto's. Waterschade kan ook "oud' zijn, en ts zal niet nu nog weten wat zij, haar man of kind of bezoek 10 maanden geleden tot nu gedaan heeft.

    Oh en ik ben heus wel eens gedupeerd, maar dat betekend niet dat ze allemaal slecht zijn en je ze allemaal met argusogen moet bekijken en tot in den treuren moet wantrouwen. Ik vraag wel om bewijs, maar ik ga er niet vanuit dat iemand bewust mijn apparaat stuk maakt omdat hij of zij mij de garantie niet gunt. Als je zo in het leven staat kun je van alles wel paranoïde worden
     
  15. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik ben bang dat TS niet meer gaat reageren. ..

    Dat doet ze vaker niet nadat ze een topic heeft geopend..
     
  16. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Kijk dit bespaard mij weer een heel verhaal.

    Ik heb ook al gezegd dat ze de foto's op moet vragen. Zal TS wel niet doen. Want het is niet haar schuld. Net als met de bril. En de rest van haar 80 topics over spullen die kapot gaan buiten haar schuld. Wat een ellendige wereld zeg als je steeds zo bedonderd word...
     

Deel Deze Pagina