Eens met vorige reacties. Ik heb in een groepspraktijk gewerkt waar dit niet voorkwam, we werkten met meerdere assistenten. Maar ik heb ook in een solo praktijk gewerkt waar ik op sommige dagen de enige assistente was. Tja, dan kan het gebeuren dat je korte tijd alleen voor spoed bereikbaar bent en alle overige 'zaken' moeten wachten. Spoed is niet voor niks spoed he?!
Je verwacht teveel. Ik snap dat je je zorgen maakt om je zoon en ik snap dat het vervelend is als je de huisarts niet te pakken krijgt. Maar als jouw zoon in de wachtkamer zat en er gebeurde was, zou je ook willen dat de assistente je zoon komt helpen in plaats van tegen je zegt 'Sorry mevrouw ik moet bij de telefoon blijven, zoek het zelf maar uit'.
No offense, maar als het zo ongelooflijk dringend is dat een afspraak echt niet kan wachten tot een andere dag, dan ga ik ervan uit dat het gaat om een kind dat zo ziek is dat het überhaupt niet in staat is om naar school te gaan.. Dan doet die schooltijd er toch niet toe?
Bellen om 8uur en dan denken dat het voor schooltijd nog terecht kan vind ik al heel wat. School begint om half 9!
Sluit me aan bij de rest. Ik denk ook dat je teveel verwacht. Moet zelf ook weleens wachten omdat er spoed tussendoor kwam en heb een keer als tiener een vrouw met keihard huilend kind voor gelaten. Zo werkt het nu eenmaal.
Dit. Als ik om 8 uur bel.mag ik hopen dat er dezelfde dag nog een plekje Is. Meestal Is dat 1 of 2 dagen later. Bij dringende zaken word je er tussen gepropt tussen half 2 en 3
Ja hier ook hoor. Plekjes die voor vandaag open zijn zijn voor spoed en voor een erg ziek kind d kan je dan nog ' 's morgens komen.
Hier kan je sowieso een afspraak voor schooltijd vergeten als je dezelfde ochtend om 8 uur belt, dan moet het echt spoed/dringend zijn maar aangezien je zoontje gewoon naar school gaat zal het dat niet zijn. Gewoon later weer proberen en een afspraak voor morgen of overmorgen maken. Hier kan je overigens alleen tussen 8 en 10.30 bellen voor een afspraak maar heb ook wel eens later gebeld, dan zeggen ze er wel wat van en dan zeg ik iets van sorry dat wist ik niet of ik kreeg jullie niet eerder te pakken of ben net pas ziek geworden of iets in die trant.
Nee dat mag dan niet want zoals ts aangeeft wil ze dan dat de telefoon beantwoord wordt Gewoon even op je beurt wachten. Je xoontje heeft keelpijn/ontsteking je geeft aan hem ook naar school te brengen dus dan is het niet een spoedgeval
Precies, om die reden had ik ook verwacht dat ze iig om 8 uur bereikbaar zijn. Ik heb het wel vaker gehad dat het een tijdje duurde voor ik contact kreeg (anders dan een antwoordapparaat). Daarom dacht ik ook niet gelijk aan een spoedgeval. Maar dat zou idd ook nog kunnen. Normaal zitten ze ook met 2 assistenten. Ik had op de site gekeken voor de openingstijden en daar stonden de dingen die de assistente doet, zoals oren uitspuiten, uitstrijkjes ed. Was in de veronderstelling dat ze dat soort dingen aan het doen was. Je ziet wel dat ik weinig ervaring heb bij de dokter.
Krijgen jullie echt serieus mensen met een hartaanval. Ik ga er eigenlijk altijd vanuit dat bij dat soort dingen je rechtstreeks naar het ziekenhuis gaat of 112 belt. Blijkbaar ben ik wel erg naïef.
Ach mijn huisarts Is alleen smorgens tussen 8 en 11 te bereiken en smiddags van half 5 tot 5 voor bloeduitslagen. Wij hebben een hele ouderwetse. op woensdagmiddag en vrijdagmiddag is de praktijk gesloten. Ik ben het gewend eigenlijk. Ik weet dat ik moet wachten als ik bel voor een plekje op mijn huid. Maar als ik bel met acuute zaken kan ik altijd in de middag terecht.
Wat gaat het er toch overal anders aan toe. Hier kan je tussen 8 en kwart voor 9 binnen waaien voor het inloopspreekuur. Kom je pas om kwart voor 9, kan het zijn dat er te veel mensen zijn en je pech hebt. Je kunt de hele dag bellen voor alles. Afspraken zijn eigenlijk altijd dezelfde dag.
Jaja je zult er van versteld staan dat mensen met een dreigend hartinfarct gewoon nog naar de praktijk komen wandelen
Mijn vader had mijn moeder destijds toen ze een hartaanval had, maar dat niet wist, zelf naar de HAP gereden. Vanaf daar is ze toen per ambulance vervoerd naar het UMCG. Bij de HAP hebben ze mijn ouders dan ook dringend geadviseerd om een eventuele volgende keer thuis direct een ambulance te bellen.
Deed mijn opa ook, denk dat het iets is omdat je een bepaald beeld hebt bij dat soort zaken en als je daar jezelf niet in kan herkennen dat je dan sneller geneigd bent langs de ha te gaan dan het ziekenhuis.
Eens met de anderen Bij ons kun je overigens heel makkelijk online een afspraak inplannen!! Ideaal Bij spoedgevallen bellen, en als er een spoedgeval tussendoor komt worden we zelf gebeld.
Dat had ik ook gehoopt maar helaas hebben ze hier geen interactieve website. Ze zijn telefonisch niet heel best te bereiken, dus dat zou een goede optie zijn!