Ik heb verder geen reacties gelezen, maar mijn eerste reactie: 'dat is het risico van het vak!!' Welke gastouder neemt er nu een bank van 2500 euro? Ik zou echt geen cent betalen. Had ze zich maar moeten verzekering. Ze heeft immers een 'bedrijf' aan huis.
Niet alles gelezen maar mijn kat heeft een keer op de bank geplast en ik heb het hele kussen naar de goede stomerij gebracht en de geur was er daarna echt uit. Beetje raar dat ze geld vraagt, ik zou je verzekering even bellen!
Onze bank heeft geen losse kussens, dus naar de stomerij kan niet. Maar als ik gastouder zou zijn en er gebeurt een ongelukje, zou dat mijn eigen probleem zijn.
Dank jullie voor de reacties. Ik heb vrijdag een mail naar het gastouderbureau gestuurd hierover. Ik had ze eerst gebeld maar ik kreeg de voicemail. Ik heb het hele verhaal uitgelegd in de mail en gevraagd of zij even contact met mij willen opnemen. Ik heb tevens tegen de gastouder gezegd dat ik een mail ging sturen naar het bureau. Ik hoop dat ik morgen of uiterlijk dinsdag wat van het bureau hoor
dat dacht ik idd ook meteen.. risico van het vak. als je niet wil dat je spullen vies worden moet je geen go worden overal een plastic hoes omheen doen. van mij zou ze dus ook niks krijgen. ze zou daar mi idd ook zelf voor verzekerd moeten zijn
Wat een stomme reactie van je gastouder. Er is bij mij eens op mijn bank geplast en ik kan mijn hoezen ook niet wassen. Ik heb de urinelucht eruit gekregen door azijn, later biotex. Flink nat geschrobt, de geur is eruit gegaan, de urine zal nog wel diep in het kussen zitten maar ik merk er niks meer van. Ik zou geen bank van 2500 neerzetten als ik gastouder was, inderdaad risico van het vak. Als een kind op de bank of het matras plast van een kinderdagverblijf komen ze toch ook niet om een vergoeding vragen. Ik zou dit zeggen en daar moet ze het maar mee doen.
Ik heb bericht gehad van het gob. Zij zeiden dat ik niet mijn verzekering moet inschakelen, maar dat de gastouder via het bureau automatisch is verzekerd zeiden ze. Hun gaan contact opnemen met de gastouder zeiden ze.
Nou ja!! Als je als gastouder werkt moet je daar tegen kunnen hoor. Ja, natuurlijk is het balen van die bank. Maar de volgende dag zit er een kras op je houten vloer van een autootje. En volgende week heeft er iemand een bloedneus en heb je een vlek op je gordijn...
Ik ben zelf go maar bij zo'n "ongelukje" zou ik echt niet moeilijk gaan doen. Bij zindelijk worden mogen ze even niet op de bank slapen of anders met een matje eronder. Ik vind dit dus eigenlijk een foutje van de go en die moet het zelf oplossen.
Als gastouder zou ik sowieso erop voorbereid zijn... daarnaast, er zijn vast wel manieren om het schoon te krijgen... beetje raar verhaal!
Altijd dit soort gezeik bij de gastouder. Ik heb zelf ook een uitermate vervelende ervaring met een gastouder en ben sindsdien helemaal PRO KDV! Daar heb je dit soort gedoe echt niet, is vele malen proffesioneler dan bij iemand in de woonkamer. Maar even on topic; Gastouder is verzekerd voor deze dingen, en anders ben jij hiervoor zelf waarschijnlijk via wa voor verzekerd. Ik zou zelf geen cent betalen, je hebt een bedrijf aan huis en daar horen dit soort ongelukjes nou eenmaal bij. Dat is de prijs die je betaald om thuis te kunnen werken, met je huis vol kinderen van andere mensen.
Ik ben zelf go en heb zoiets dergelijks zelf meegemaakt, maar dat los ik dan toch zeker zelf op! Mijn fout om een kindje dat zindelijk word op de bank te laten slapen toch? Kussenhoes in wasmachine, stoomreiniger erover en klaar. Pech van de vlekken. Ja, mijn huis verouderd drie keer zo snel als gemiddeld met zoveel kinderen maar dat is het risico. Hoe is het afgelopen? Ben daar ook wel benieuwd naar.
Nou kom nou, je gaat je kind toch geen luier laten aantrekken omdat je go haar op de bank te slapen legt?! Ik zou serieus overwegen om een andere go te nemen. Voor wat betreft de schade aan de bank, ik neem aan dat ze hier zelf of via het bureau voor verzekerd is. Edit: zie dat het al een vrij oud bericht is, hopelijk is het goed opgelost!
Eigenlijk heb ik niks meer gehoord er over. Zowel van het bureau als van de gastouder niet. Ze gaf toen aan dat ze het er niet meer over wilde hebben. Misschien binnenkort maar even vragen.