Als ik zoek op "overstappen energieleverancier" krijg ik op verschillende pagina's te zien stap over en ontvang .... Hoe gaat dit als ik me bij de energieleverancier zelf aanmeld? Heb hier totaal geen ervaring mee dus wie helpt?
Ik zou even informeren bij verschillende maatschappijen wat ze jou willen bieden. Dan kun je een eerlijke deal maken bij de maatschappij waar je graag heen wilt. Zij kunnen je namelijk per e-mail een offerte sturen met alle tarieven, ook als je ze belt. Heeft mij 40 euro per maand!!! bespaard voor hetzelfde gebruik.
gaslicht.com, vul je gegevens in en voila, de goedkoopste staat bovenaan . Overstappen is in vijf minuten geregeld. Ik doe het elk jaar, scheelt veel geld.
Let op de prijs voor stroom per kWh of voor gas per m3! Vaak hebben leveranciers mooie praatjes met zoveel per maand etc. Maar ze naaien je waar je bij staat juist omdat je er geen verstand van hebt. Dat soort aanbiedingen zijn pure lokkertjes. Ik heb zelf een paar jaar energie contracten verkocht voor een aantal prijsvechters, en had het er vaak over met collega's dat we niet snapten dat mensen er zo gemakkelijk in trapten. Wij wisten precies welke leverancier daadwerkelijk het goedkoopste was en moesten gesprekken zo snel mogelijk afbreken zodra we erachter kwamen dat mensen bij die leverancier zaten. Ik zit nu zelf bij die leverancier en als er verkopers aan de deur komen zijn de gesprekken altijd heel kort Zodra ik mijn leverancier noem druipen ze af LOL
nou ben ik wel benieuwd naar jou leverancier... ik zit al een paar jaar bij hetzelfde dus tijd om hier eens in te gaan verdiepen..
Ben ook benieuwd naar je leverancier BloemJK Hier pas overgestapt van Nuon naar Nuon, we hadden Nuon opgezegd en kregen toen opeens een telefoontje van Nuon dat als we blijven we 50% korting krijgen op stroom het eerste jaar. Gek dat als je overstapt het allemaal wel goedkoper kan!
Ik zit nog steeds bij Greenchoice. Verkopers van meestal oxxio en energie direct (prijsvechter van essent) draaien acuut om. Soms zelfs lachend omdat hij direct weet dat hij geen verkoopgesprek met me mag voeren verder. Ik kijk elk jaar naar de tarieven, en als ik toevallig een goedkopere leverancier vind, wat in 8 jaar tijd pas 1x gebeurd is, bel ik naar Greenchoice en vraag om een scherper tarief omdat ik anders zonder pardon overstap. Meestal hebben ze een scherper tarief voor vaste klanten als een soort van "bedankje" omdat je lang klant bent/blijft en mogen ze dergelijke tarieven ook aanbieden wegens "klantbehoud" Exact wat Miloena zegt over nuon, bijna alle leveranciers hebben wegens klantbehoud een scherper tarief beschikbaar, om ervoor te zorgen dat je klant blijft. Als ze zonder het contract op te zeggen naar nuon had gebeld en om een beter tarief had gevraagd omdat ze anders zou gaan overstappen, had ze het ook gehad. Voor zoiets hoef je niet eerst letterlijk je contract op te zeggen, maar dat wist ze natuurlijk nog niet.
Ik zit ook vaak bij Greenchoice. Goede leverancier, nooit problemen, mensen met kennis. Wat je ook doet, ga nooit naar de Nederlandse Energie Maatschappij. Alle consumenten site staan vol met horror verhalen daar over. En als je een goedkoop jaarcontract aan gaat moet je zelf goed in de gaten houden wanneer een nieuw contract moet afsluiten. Je leverancier waarschuwt je niet en daarna ga je het duurdere variabele dagtarief betalen.
Dat bovenstaande kan ik volledig beamen, de NEM is echt horror! Wat ik daarover gehoord heb tijdens gesprekken, daar lusten de honden geen brood van... Tot bedreiging aan toe vanuit de NEM naar klanten toe, verschrikkelijk
Dit klopt wel maar toch levert overstappen met een welkomstbonus van 150-200 meer op met een jaarcontract.
Ik regel het via de Consumentenbond. Je hoeft geen lid te zijn, het zijn duidelijke afspraken en de overstap wordt door de nieuwe leverancier geregeld. Energiecollectief heet het.
Exact, daarom zit ik dit jaar bij Energie Direct, net als vorig jaar. Met die welkomstbonussen, vaak wordt dit verrekend op de jaarafrekening. In december is ons contract weer voorbij dus tegen die tijd weer goed op zoek gaan
Ik deel de ervaring van BloemJK, ook hier draaien verkopers aan de deur acuut om als ze horen dat wij bij GreenChoice zitten. Overigens heb ik vorig jaar ook eens gebeld omdat ik door die welkomstbonussen elders goedkoper uit zou zijn, en toen kreeg ik een veel beter tarief dan voorheen, idd onder het mom van klantbehoud. Ik ben tevreden! Heb trouwens ook negatieve verhalen over die welkomstbonussen gehoord, je moet dan een jaar klant zijn, maar aangezien veel mensen snel weer overstappen maken ze (de leverancier, aangezien zij de overstap regelen met de volgende) er soms net een dag minder dan een jaar van, en dan krijg je die hele bonus niet.
Dat moet je zelf in de gaten houden inderdaad maar kleine moeite toch ik schrijf gewoon netjes op de kalender een maand voor die afloopt en ga ik weer rustig aan op zoek, toevallig gisteren weer een overstap aangevraagd en had 2 weken terug de brief in de bus dat mijn 160 euro van afgelopen jaar onderweg is.
Weet iemand hoe dat zit. Mijn zusje haar contract loopt 9 oktober af. Moet ze dan vanaf 9 oktober bij de nieuwe leverancier aanvragen of vanaf 10 oktober?