Heb je nog gekeken bij het adres wat bij PostNL bekend was? Ik heb dit laatst ook gehad. Bleek dat ik nog met een oud adres bekend stond nog bij die betreffende winkel.
Je hoeft niet eens dat onderzoek af te wachten. Wat PostNL zegt klopt: Ik zou nog even geduld hebben, even afwachten. Heb je na een week nog niks, dan contact opnemen met de webwinkel en zegt, dat je afziet van de koop. Dat mag namelijk (kopen op afstand). Ze moeten jou je geld teruggeven. Wel jammer, want je zat te wachten op die kleertjes. Jij hebt niks met PostNL te maken. De webwinkel is verantwoordelijk. Dan hadden ZIJ het aangetekend moeten versturen. Als de webwinkel beweert, dat jij het pakket ontvangen hebt, dan moeten ZIJ bewijzen dat dat zo is.
Heel benieuwd of je het nog krijgt. We hebben wel gehad dat we een bestelling via het buitenland hadden gedaan en kregen we een mail of we willen bevestigen dat we het hadden gehad. We hadden geen kaart ontvangen (zou afgeleverd worden op een postnl punt). De volgende dag als nog de kaart ontvangen.
Hier nog steeds niets. Ik vind het afwachten zo vervelend. Naar mijn idee hoeven er maar een paar telefoontjes worden gepleegd om te achterhalen waar dat pakket is. De bezorger moet weten waar het pakketje is aangezien hij het pakketje ook heeft gescand. Dus zorg dat je hem te pakken krijgt toch? Snap niet waarom er zoveel dagen over heen moeten gaan. -_-
Helaas gaat het niet zo simpel. Bij mijn vorige werkgever vaak onderzoeken op moeten starten bij PostNL/DHL. Man man man wat een onnozel gedoe altijd. Je zou denken pak te telefoon en bel je bezorger op maar nee hoor dat moet allemaal via formulieren en diverse afdelingen. Ik denk dat de bal nu bij de webshop ligt waar je het hebt gekocht. Zij laten een onderzoek opstarten door PostNL en die gaan op hun beurt uitzoeken waar het pakket is afgeleverd (als deze is afgeleverd). Is er trouwens niet getekend voor het pakket?
Het kan ook nog bij de webwinkel bezorgd zijn. Ja, dat soort fouten gebeurt. Ik heb ook eens een doos verstuurd naar de klant, maar ja. Dat kwam niet aan, bleek het naar mijn kantoor te zijn verstuurd. (Ivm privé verhuizing, waren we een weekje niet op kantoor aanwezig)
Onze bezorger voert ook regelmatig alvast in z'n systeem in dat een pakje al is bezorgd, terwijl hij pas een half uur later hier aan de deur staat. Kan best zijn dat je pakje nu ergens ligt te wachten. En postnl start idd alleen onderzoeken na een aantal dagen, en alleen op verzoek vd verzender.
Hier heeft de postbezorger 1x een "fijne" actie uitgevoerd, maar ik had hem lekker in de smiezen. Er kwam een pakje van Alieexpress en daar moet altijd voor getekend worden. Meestal moet ik die dan op het postkantoor ophalen, maar deze werd toevallig thuisbezorgd. Ik was op dat moment boven was aan het vouwen. Ik heb een Polar watch om en gekoppeld aan mijn telefoon. Ik krijg dus push berichten van de Postnl-app (waarop ik al mijn pakjes volg) op mijn Polar watch binnen. Opeens krijg ik een melding op mijn watch dat mijn pakje bezorgd is. Ik denk: "huh, ik heb geen bel gehoord". Dus ik storm naar beneden en zie een klein brievenbuspakje in de brievenbus liggen. Ondertussen had ik op mijn telefoon de app geopend en zag dat mijn pakje inderdaad bezorgd zou moeten zijn, handtekening geopend en zie dat dit helemaal niet mijn handtekening is!! :x:x Ik zie dat het busje van Postnl aan het eind van onze straat nog aan het keren is, dus ik ren op mijn sokken die bus achterna en heb ze even om uitleg gevraagd. De bezorger zat er met een nieuwe medewerker in de bus en hij had tegen zijn nieuwe medewerker gezegd: het pakje is zo klein, gooi maar door de bus en teken maar. Dan hoeft de klant niet naar het postkantoor om het daar af te halen. Ik ben echt heel boos geworden, want dat is nog altijd dan MIJN probleem en niet die van Postnl. Ik heb hem dan ook heel boos uitgelegd: op het moment dat het pakje om wat voor een reden dan ook toch niet bij mij terecht komt, heb ik geen poot om op te staan want er zou voor ontvangst zijn getekend. En dan mag ik aan gaan tonen dat dit niet mijn handtekening (of van mijn man) is en dan kan ik daar dus ook nog achteraan gaan. Hij had op zijn minst aan kunnen bellen om te zien of ik thuis was en zelfs dat is niet gebeurd. Bovendien is het simpelweg valsheid in geschrifte! Die nieuwe medewerker verschoot van kleur, maar ik zei ook dat ik niet boos op hem was, maar op degene die hem inwerkt, want die leert hem nu dingen aan die zeer beslist niet mogen! Hij begon ook weer dat hij mij alleen maar van dienst wilde zijn zodat ik niet naar het postkantoor moest, maar toen heb ik nogmaals gezegd dat dat dan toch echt mijn probleem was en dat ik dit echt niet accepteer. Ik ga ook echt, als het weer gebeurt, een officiële klacht indienen, heb ik hem toegezegd. Ik ben vrijwel ALTIJD thuis als er pakjes bezorgd worden (ik werk alleen in de ochtenden en Postnl bezorgd altijd tussen 15:30-18:30 uur), dus ze hadden minstens kunnen aanbellen. Nu was het pakje maar iets van 10,00 qua waarde, maar dan nog!
Goed gedaan, Kuki! Hopelijk snapt die nieuwe medewerker het nu en misschien zal hij, als hij nieuwe mensen moet inwerken, dit verhaal wel vertellen onder het mom van: Nooit zelf tekenen!
Wauw kuki! Goed gedaan idd. Snap dat je hier flink boos om kan worden. Ik weet niet of er getekend moet worden voor et pakketje. Volgens mij niet...
hihi Kuki, die durft niet eens meer bij je aan te bellen haha! Zeker weten dat je voortaan naar het postkantoor mag. Goed gedaan! Misschien was het wel een cadeau voor iemand en was het juist de bedoeling dat die persoon het thuis niet zou onderscheppen. Wat weet hij er nou van?