Dit. Zeker niet zomaar laten gaan. Als er deze keer geen consequenties (zoals haar aanspreken) aan zitten blijft ze het doen. Dat moet je niet hebben lijkt me. Deze klant zegt het eerlijk tegen je, misschien zegt ze het wel aan meer mensen. Bah naar hoor zulke mensen
ik denk dat ze dit alleen tegen die vader gezegd heeft omdat hij toevallig ook in de straat woont. Maar ik vind dat je gerust langs mag gaan om te melden wat je van die vader gehoord hebt en dat je hier helemaal niet van gediend bent en dat je ervanuit gaat dat dit de laatste keer was!
Ze heeft me wel eens aangesproken maar ik vond het niet de moeite waard om haar gezicht te onthouden Gezichten zijn niet m'n sterkste punt.
Ik zou als potentiële klant ook niet heel erg blij worden van roddels die niet kloppen. Juist omdat het een aankomende klant is en er anders straks ook over hen gezegd kan worden... "kijk dat zijn die mensen doe ondanks een waarschuwing toch hun kinderen daar brengen" Maar goed ieder zijn mening en handelswijze daarin. Ik zou dit als potentiële klant zelf al melden zeker als je met elkaar in een straat woont (zeker als zoals bij ts blijkt dat het niet klopt).
Ik heb helaas ook zo'n buurvrouw, weet je wat ik daar mee doe? precies niks. Ik ga dat gewoon niet voeden, en ja het maakt me van binnen wel boos om dingen te horen via anderen die gewoon totaal verdraaid zijn maar ik laat me echt niet kennen. ik heb namelijk een leven en als anderen dat niet hebben en het mijne Zo belangrijk vinden, heel vervelend voor ze. Ik praat ook niet meer met haar uit mezelf. Ze komt weleens naar mij toe voor een praatje en hartstikke aardig doen als ze me op straat ziet maar ik ben altijd heel kortaf en zeg dat ik het druk heb. Ze weet t dondersgoed. Eerlijk zulke mensen verdienen geen aandacht ook al weet jij wel beter ik zou het echt laten gaan hou je lekker bezig met je eigen dingetjes en niet met dit soort onbelangrijke zaken is mijn advies.
Oh en als je klanten naar je toekomen met dit soort verhalen, zou ik hen vertellen hoe het werkelijk zit en er verder ook niets meer of minder van maken. Niet terug gaan roddelen oid gewoon vertellen hoe het werkelijk zit. laat haar maar lekker praten dat geroddel en gehaat hou je toch wel.
Ik zou niks doen. Al vertelt de buurvrouw elke dag aan iedereen die ze tegenkomt dat ze kinderen niet bij jou zou laten opvangen, dan zijn er nog genoeg tevreden klanten die het op een positieve manier mond-tot-mond vertellen. Bovendien zullen de meeste mensen zelf een afweging maken of ze jou willen of niet en haar verhaal niet meteen voor waarheid aannemen. Heeft ze zelf ooit kinderen bij jou in de opvang gehad? Volgens mij niet, dus wat is haar ervaring dan wel? Het is naar wat ze doet, maar ik zou erboven staan en me richten op de positieve reacties. Des noods open je een website of Facebookpagina voor je opvang (als je die niet al hebt) en laat je mensen daar in een gastenboek of recensie over hun ervaring met de opvang vertellen. Zullen dan genoeg positieve verhalen tussen zitten voor als mensen je gaan googelen of via via bij je terecht komen, lijkt me. Volgens mij schiet je met een "Als je het nog eens doet dan..." niet zoveel op. Hoe kun jij bewijzen dat ze dat gezegd heeft, en hoe kun je bewijzen dat ze het gezegd heeft nádat jij aan de deur bent gekomen met de aangiftedreiging? Lijkt me erg lastig en ik denk dat het uit zou komen op jouw woord tegen het hare.
Whaha nee bedankt, dan kan ik me hier in de buurt nooit meer vertonen. Uit m'n plaat gaan tegen d'r, dat kan ik wel. Maar dan bewijs ik alleen dat ik de tokkie ben die zij denkt dat ik ben.
Als je het moeilijk vind om haar aan te spreken zou ik haar een brief sturen. Met daarin inderdaad dat je aangifte gaat doen als ze dat nog een keer doet omdat ze je bedrijf schaadt.
Ik zou zeker verhaal gaan halen Proberen rustig te blijven en waarom ze het nodig vind om leugens te verkopen Ik zou dat echt niet zo langs me heen kunnen zetten
Apart verhaal, die vrouw woont 300 meter verderop? Hoe weet ze dat dan? En schreeuwt je kind dan de hele wijk wakker ofzo?
Dat vraag ik me ook af. En mijn kind schreeuwde een paar keer bij haar voor de deur, snap heus wel dat dat niet leuk is.
ik zou gewoon even wachten tot je ergste boosheid over is. en dan naar haar toe gaan en rustig vertellen dat je het zeer onprettig vindt dat ze leugens over je verteld die met je inkomen/werk te maken hebben.
De wijkagent? "Hallo, ik wil graag een melding maken. Mijn buurvrouw roddelt over mij." Ik denk dat ze je heel hard uitlachen. Daarbij denk ik dat ze dr nieuwe klant sowieso kwijt is als ze hem verzoekt mee te gaan. Die mensen zoeken een gastouder, geen problemen.
Ik herken het deel van boos worden en dan je emoties niet kunnen bedwingen (huilen). Heel lastig, want zo kun je de confrontatie niet aan. Ik zou het heel zakelijk oppakken. Ik zou haar een brief schrijven met het geconstateerde. Zonder emotie, dus niet vermelden wat je er van vindt. Wel met feiten, waaronder de datum waarop jou het ter ore is gekomen. Geef aan dat dit een geval van smaad is en dat zij hiermee jouw ondernemerschap/bedrijf benadeelt. Vraag haar geen leugens meer te verspreiden om jou in diskrediet of verlegenheid te brengen. Vertel dat je bij de volgende constatering aangifte gaat doen. Sluit af met iets van een hoop/wens dat jullie dit zo achter je kunnen laten, dat het hierbij blijft. Dat die aangifte niet nodig is. Maar dan wel met een positieve toon. Ik weet niet hoe, want een positieve toon bij zo'n gemeen iemand vind ik lastig. Bewaar een kopie van de brief. Bespreek hem eventueel met de wijkagent, zodat die weet wat er speelt. Maar geef hierbij dan ook aan, dat je niet wil dat er een actie uit volgt (dus dat hij niet met mevrouw gaat praten of zo). En uiteraard ALS het weer voorkomt ook daadwerkelijk aangifte doen! Succes!
Ja, wel als je het zo brengt, maar niet als je het hebt over smaad en dat dit jou klanten kan kosten. Daar ben ik het mee eens. Die klant kan ze er beter buiten laten.