Voor ons kan leasen niet uit. We hebben een grote auto (station) nodig, met trekhaak. En daarbij een diesel, want we rijden 40.000km per jaar. We hebben aan het begin van de zomer een diesel gekocht ivm mijn woon-werkverkeer. We zijn per maand 160 euro aan belasting, 30 euro aan verzekering en 160 euro aan brandstof kwijt. Dus totaal 350 euro per maand. Om te leasen zouden we een veel hoger bedrag kwijt zijn, vooral met het aantal km's. De auto heeft ons 2200 euro gekost. Zullen er naar alle waarschijnlijkheid een jaar of 2-3 in rijden, met heel veel geluk zouden we het heel misschien 5 jaar kunnen redden. Maar mocht de auto bij een keuring ofzo een kapitaal op de kop krijgen dan gaan we kijken voor een andere goedkope auto.
hier ook overwogen om private lease te gaan doen. tot dat onze financieel adviseur ons vertelde dat het een bkr registratie is en dat het bedrag wat je per maand kwijt bent van je netto maximale hypotheek last per maand afgaat. bij ons kwam dat neer op bijna 90.000 minder hypotheek bij auto van 300 euro per maand. goed over na denken dus zou ik doen, vooral als je nog een huisje wilt gaan kopen volgend jaar!
ja dan wordt het gezien als lening en kijken ze naar de totale waarde van het contract (duur contract x maandtermijn)....een kleine "lening" van slechts 6000 euro hakt er al in, dus laat staan een leasecontract t.w.v. 35.000 euro... als ik jullie was, met het oog op jullie wens om te gaan kopen, zou ik een 2ehands kopen. volkswagen (al zijn die vaak wel flink gebruikt om t netjes te zeggen), Toyota (doorgaans amper stuk te krijgen), Volvo o.i.d. kijken. kijk niet meteen naar de grootste i.v.m. kosten en aanschaf, maar kijk naar een middelmaatje. overigens kreeg ik mijn kinderwagen makkelijk mee in mn aygo niks geen proppen...ben nu wel iets groter gegaan inmiddels, rij nu een Hyundai i20. ook leuke autootjes en groot zat, ook voor evt een vakantie ofzo. edit als jullie dan een huis gekocht hebben eenmaal kun je daarna altijd nog kijken voor een private lease (dan maakt t namelijk niks meer uit voor je hypotheek...). dan zie je het nu desnoods als overbrugging...
Een volvo station is lease echt heel erg duur. Los daarvan in het onderhoud ook erg duur(als je dus een tweedehands zou kopen). Ze hebben een goede reputatie maar boven de x kilometer loopt het flink in de papieren zie ik om me heen. Waarom zo'n grote bak met 1 kind. Ik heb een polo, kunnen prima 2 kinderen en een kinderwagen in. Man heeft een punto, zelfde verhaal. Ik vind de meerprijs in bezine, wegenbelasting en onderhoud niet opwegen tegen het plezier dus heb ik een B segmenter. Ook banden bij een groter auto zijn dikker en dus duurder.
Leasen word steeds minder aantrekkelijk momenteel denk ik zo. Hoe meer ik lees of denk erover. Ik ga toch nog eens in gesprek met manlief of volvo inderdaad wel 'het beste' is. Als tweedehands. Zijn misschien goed en betrouwbaar, maar de wegenbelasting en onderhoud vind ik wel vrij hoog. we kunnen ook kijken voor een ander merk (evt ietsje kleiner, of toch wel richting station) maar dan een die wat goedkoper in onderhoud is en wellicht ook zuiniger. Wat we dan besparen kunnen we ook apart leggen voor een volgende auto. En dan dus ook eentje die misschien al iets minder km's op de teller heeft en minder oud is. Het enige is dat mijn man soms niet zo houdt van 'het onbekende' (dus allesbehalve een volvo ). Dus ben benieuwd of hij er voor open staat!