vaccineren ja of nee?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Pindakoek, Nov 30, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Vaccinatie?

  1. Ja

  2. Nee

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Pindakoek

    Pindakoek Fanatiek lid

    Feb 11, 2010
    3,502
    0
    36
    Almere
    Ben wel benieuwd waarom wel of waarom niet...heb vanmorgen dit filmpje gezien :(

    https://www.facebook.com/alternatieveMEDIANederland/videos/924623624347980/

    Met dit bericht:
    Een verhaal van een dappere mama...
    Gedeeld van Vaccin-vrij...
    !! Pas op! Filmpje kan heftig overkomen !!
    Hallo iedereen. Ik lees al een tijdje op deze Facebookgroep mee sinds we besloten hebben onze zoon niet meer te laten enten. Bij ons zijn de ogen opgegaan en ik vind het zo mega jammer dat er momenteel zoveel commotie in het nieuws is over het niet laten inenten. Laatst stond er een filmpje online over een –volgens mij Amerikaanse- baby die epileptische aanvallen kreeg na een vaccinatie.
    Graag zou ik hierbij ook mijn eigen verhaal willen vertellen.
    Onze zoon is geboren met epilepsie, een dag na zijn geboorte kreeg hij zijn
    eerste aanval (dus niet na inenting). Onderzoeken geweest en artsen hebben niks kunnen vinden, pas maanden later ontdekten ze een gen afwijking wat ‘mogelijk’ de oorzaak kan zijn maar verder is hij kerngezond. Met medicatie was de epilepsie nagenoeg onder controle, zo nu en dan schoot er een kleine aanval doorheen maar weken lang was hij aanvalsvrij.
    Toen onze zoon 4 maanden was kreeg hij twee prikken van de DKTP en daarna ging het finaal mis. Hij kreeg een heftige reactie en kwam –door o.a. het aflaten van goed handelen het lokale ziekenhuis- in een status epilepticus terecht. Aanval na aanval kreeg hij, maandag heeft hij 8 aanvallen gehad, dinsdag 15 en woensdag meer dan 50. Hij kwam op de IC en de artsen hadden hem eigenlijk opgegeven, het laatste medicijn wat ze nog konden proberen heeft hem uit de status gehaald. Ze wisten niet hoe het nu met hem zou gaan, hij kon blijvende schade hebben en geestelijk gehandicapt geraakt zijn. Dat moest de tijd uitwijzen.
    Toen begon bij ons de ‘waarom’ vraag, hoe kwam het toch dat hij opeens zúlke heftige aanvallen kreeg (die wij nog nooit op die manier hadden gezien). Al gauw kwamen we uit op de vaccinaties. Toen we dat tegen de artsen zeiden hebben die ons voor gek verklaard. Het kon echt NIET door de vaccinaties komen. Nu, een aantal maanden en heel wat onderzoek verder, ben ik erachter gekomen dat het wel degelijk door de vaccinaties is gekomen. Bepaalde stoffen van het vaccin zorgen gewoon voor kortsluiting in de hersenen! Bij een ‘gezond’ kindje is dit al zo, maar dan ook nog bij een kindje dat al bekend is met epilepsie?! Die artsen zouden zich moeten schamen!!!! 😠
    Nooit meer dat ik de artsen zomaar blindelings op hun woord vertrouw, ik heb wel gemerkt dat je moet strijden voor je kind omdat niemand anders dat doet. En wat betreft vaccineren? Bij onze zoon en wellicht in de toekomst andere kindjes komt er geen PRIK MEER IN!
    Voor de mensen die benieuwd zijn hoe onze zoon erbij lag op de IC en vlak na de IC hier twee foto's in linkjes:
    http://i258.photobucket.com/…/20150610_111647kl_zps04ogzfv8…
    http://i258.photobucket.com/…/20150616_185615kl_zpswfinohvc…
     
  2. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    May 7, 2011
    10,899
    3,931
    113
    Je moet de 100.000.000.000 verhalen van kinderen waarbij vaccinaties geen gevolgen hebben gehad maar die wel beschermd zijn tegen verschrikkelijke ziektes, er even naast zetten.

    En dan je keuze heroverwegen. Je gaat toch niet op basis van 1 verhaal zo'n keuze maken?

    Sla de krant open en lees over auto ongelukken. Dan moet je vanaf nu je kind ook niet meer in de auto vervoeren. Onzin? Jazeker, maar dat is het niet vaccineren ook op basis van enkele rampscenario's.
     
  3. Pindakoek

    Pindakoek Fanatiek lid

    Feb 11, 2010
    3,502
    0
    36
    Almere
    oh nee ik laat mijn mannetje gewoon inenten hoor, een kennis niet dus was wel benieuwd hoe er hier over gedacht werd..
     
  4. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    Oct 2, 2014
    1,194
    400
    83
    Female
    Dit inderdaad. Bovendien is er bij dit soort verhalen niet eens een causaal verband aangetoond met de vaccinatie. Verder is het juist belangrijk om te blijven vaccineren, zodat er groepsimmuniteit ontstaat en bepaalde ziektes niet meer (of nauwelijks) voorkomen. Als steeds minder kinderen worden ingeënt komen bepaalde ziektes terug en lopen ook de ingeënte kinderen gevaar om ziek te worden.
     
  5. beebje2013

    beebje2013 Actief lid

    Aug 13, 2013
    360
    0
    16
    Helemaal mee eens!
    Wat zouden de gevolgen zijn als niemand z'n kinderen laat inenten?!
    Ik wil er niet aan denken...
     
  6. beebje2013

    beebje2013 Actief lid

    Aug 13, 2013
    360
    0
    16
    Trouwens...ik pak vast m'n popcorn want dit wordt weer zo'n onmogelijk discussie topic :-D
     
  7. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    Oct 2, 2014
    1,194
    400
    83
    Female
    Haha, nou inderdaad :p.
     
  8. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    Jun 30, 2015
    4,822
    2,249
    113
    Tja, als je zoiets meemaakt, kan ik nog voorstellen dat je niet inent. Al moet je dan denk ik als ouder ook denken, hoe ligt mijn kind erbij op de IC als het difterie oid oploopt??

    Maar in het algemeen vind ik niet enten echt heel dom. Je loopt het risico dat je kind ernstig ziek wordt maar ook dat het zijn of haar omgeving in gevaar brengt. Er is nooit wetenschappelijk bewezen dat inenten dit soort gevolgen heeft, alleen maar gevallen waarin het eventueel zou kunnen dat....

    En als je niet inent, dan vind ik ook dat je je kind niet moet laten behandelen als het ziek wordt. Waarom dan wel antibiotica geven bij een oorontsteking, dat is ook troep.
    Nouja, deze discussie wordt eindeloos waarschijnlijk maar ik vind niet enten heel raar en onverstandig :)
     
  9. Miki013

    Miki013 Bekend lid

    Feb 9, 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit!!!
     
  10. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    Jun 10, 2015
    13,630
    5,657
    113
    Helemaal mee eens!
     
  11. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Helemaal mee eens! Persoonlijk vind ik niet vaccineren heel egoïstisch. Dat je je eigen kind "in gevaar" brengt is je eigen keus. Maar door jou keus breng je ook andere kinderen in gevaar die daar niet voor gekozen hebben
     
  12. Dizzy

    Dizzy Fanatiek lid

    Apr 23, 2008
    2,758
    1
    36
    Ik heb gestemd voor 'ja'. Wij laten wel vaccineren maar een beetje in ons eigen tempo. Ons jongste mannetje had afgelopen zomer erg veel last van de warmte en aangezien zijn heftige koortsreactie op de eerdere vaccinatie heb ik toen de 4 maanden prik zo'n 2,5 maand uitgesteld. Het CB had daar eigenlijk geen begrip voor, maar ik zit er anders thuis mee met een overhit mannetje in een veel te warme omgeving. Nu schuiven al zn prikken op, maar dat is dan maar zo.
     
  13. suus1983

    suus1983 VIP lid

    Oct 10, 2006
    50,158
    35,818
    113
    Ja dit dus.
     
  14. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Ik word echt moe van al die horrorverhalen. Als een kind na een vaccinatie ziek wordt dan wordt er meteen gezegd dat het door vaccinatie komt terwijl er helemaal geen verband hoeft te zijn. Maar mensen brengen zulke verhalen wel de wereld in waardoor anderen ook weer niet vaccineren. En dan wordt er beweerd dat de ziektes niet zo erg zijn om door te maken... ja ja hoe zou dat nou komen? Hebben al die ouders zelf die ziektes meegemaakt dan? Vast niet.
    ik word echt zat van die anti-vaccineren hype.
     
  15. Boef12

    Boef12 Bekend lid

    Jan 6, 2012
    830
    702
    93
    Hier word wel gevaccineerd maar dan wel later en via een ander schema.
    We beginnen pas na 2 jaar met enten, 1 vaccinatie per keer en minimaal 8 weken tussen de vaccinaties.
    Ook zijn er een aantal vaccinaties die na het 2de levensjaar vervallen of in een minder aantal gegeven hoeven te worden.
    Cb hier stond hier heel open tegenover en in goede samenwerking met hun een schema gemaakt waar wij achter staan.
     
  16. loirinha

    loirinha Bekend lid

    Feb 12, 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit ik wilde net reageren dat het echt een hype lijkt te zijn.
    Ik vaccineer niet helemaal via het schema omdat ze wel eens ziek zijn of iets anders tussendoor waardoor eentje wordt uitgesteld. Voor mij zijn de voordelen van het vaccineren nog altijd groter dan de nadelen.
     
  17. mamabeertje

    mamabeertje Fanatiek lid

    Sep 9, 2015
    1,618
    349
    83
    Ja, ik laat mijn kind vaccineren. Ik kan me voorstellen dat als je kind echt heel slecht op de vaccinaties reageert dat je er dan voor kiest om niet te vaccineren. Maar dan lijkt het mij juist van belang dat andere kinderen juist wel gevaccineerd worden, ter bescherming van die kinderen die dat niet kunnen. Zo houden we een groepsbescherming. Als je je kind niet laat vaccineren loopt niet alleen jouw kind een risico, maar ook andere kinderen.
     
  18. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    Mar 26, 2015
    11,867
    5,105
    113
    Ja, ik laat mijn kinderen vaccineren en ook gewoon volgens het schema.
     
  19. Little man

    Little man Bekend lid

    Jun 29, 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit inderdaad. Ik heb zelf de kinkhoest vaccinaties niet allemaal gehad omdat ik daar toen heel ziek van werd met als gevolg dat ik dat als kind heel vaak heb gehad. Dat is echt niet leuk en je bent er echt goed ziek van. Dat wil ik mijn kinderen graag besparen. Natuurlijk is er wel eens eentje iets later gegeven omdat hij net even niet helemaal lekker was.

    En nu ga ik met popcorn op de discussie wachten:)
     
  20. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Ik wacht met smart op een reactie van SandraBE...
    Mijn dochter word gewoon geënt.
     

Share This Page