Hi dames Ik wilde mijn abbo verlengen en nu zag ik bij de phone house een leuke aanbieding online. Echter de levertijd is 2-4 weken stond erbij voor de iphone 7 of 7 plus,naja op zich maakt dat me niet zo heel veel uit. Maar ik dacht ik ga naar de winkel dan kunnen ze hem daar met mij afsluiten/verlengen. Maar toen ik daar gisteren was,zei de jongeman achter de balie dat hij er niet zeker van was of hij wel een abonnement kon verlengen zonder dat het toestel aanwezig was vanwege een of ander nummer. Dat vond ik een beetje vreemd aangezien je het via hun webshop wil gewoon kunt bestellen? daar had hij verder geen reactie op. Hij vertelde me dat hij me zou bellen als hij meer wist. Nu werd ik vandaag door hem gebeld en hij vertelde me dat hij in de winkel zonder het toestel mijn abonnement niet kon verlengen. (volgen jullie het nog? ) en hij vertelde dat de Iphone 7 Plus modellen nog steeds niet op voorraad of leverbaar zijn. Maar deze mooie actie duurt maar tot 21 december dus hij vertelde me dat hij me zou bellen zodra hij een plus model in de winkel krijgt. Nu zat ik te denken om hem dan maar online te verlengen en te bestellen zodat ik ieder geval die actie nog kan mee pakken,maar nu lees ik op hun fb pagina bij ''berichten van bezoekers'' de ene klacht na de andere klacht,boze klanten ect die weken zitten te wachten op hun telefoon dus nu weet ik eigenlijk niet zo goed of ik dat wel moet doen... Heeft iemand hier bij de phonehouse een abonnement online afgesloten de afgelopen tijd? En wat waren je ervaringen? Twee jaar terug heb ik het ook bij hen verlengd in de winkel zelf,toestel was toen op voorraad en alles was zo gepiept maar ik schrok wel van al die reacties. en veelal ging het om de nieuwe Iphone 7 of Iphone 7+
Dat heeft te maken met het Samsung Note 7 debacle. De iPhone 7 en 7 plus waren al populairder dan Apple verwacht had. Vooral de 7 plus model doet het veel beter als de 6 plus het deed. Maar toen de Note 7 uit de handel werd genomen ivm dat de accu's ontploften, hebben veel mensen voor er iPhone 7 plus gekozen. Omdat dat gelijkwaardige toestellen zijn en ongeveer dezelfde maat. Dus toen nam de vraag ineens nog veel meer toe. Volgens mij moet je wel ergens aanspraak kunnen maken dat je het toestel krijgt voor de actieprijs. Maar een lange levertijd gaat het waarschijnlijk wel worden.
Ik heb er serieus (1000 bezoekers p.w.) nog niet één met die reden gehoord vind hem wel mooi bedacht. Volgens mij is schaarste creëeren 1 van de strategieën van apple. Elk jaar opnieuw, bij alle modellen, zijn er toevallig tekorten dat werkt psychologisch bij mensen ("als hij zo populair is, zal hij wel goed zijn" maar ook de hysterie als er een nieuw model uit komt en iedereen weet dat hij in het begin schaars is levert apple veel reserveringen en dus geld op). Lijkt mij dat apple na al die jaren wel weet hoeveel producten ze moeten maken om geen schaarste te creëeren. De reden waarom mensen boos zijn is omdat ze moeten wachten. Soms word de bestelling uitgesteld of blijkt er uiteindelijk nog niet genoeg voorraad. Ik zou hem gewoon online verlengen hoor. Zolang je niks ontvangt, heb je ook geen nieuw contract en dus ook geen probleem.
Dat Apple kunstmatig schaarste creert is gewoon een broodje aap verhaal. Want het leverd veel boze klanten op. Ik heb vorig jaar gewoon begin Oktober de toen nieuwe 6s kunnen kopen en was er helemaal geen tekort terwijl die net uit was.
Ja die verhalen heb ik ook gehoord inderdaad,veel mensen waren boos vanwege de levertijd en de aanbetaling ect en vanwege t feit dat het annuleren van een bestelling bij phonehouse zo vaak helemaal mis ging. Officieel loopt mijn contract bij tmobile in maart of april af uit mijn hoofd maar ik 'mag' heb nu dus al verlengen. Jij zegt dus gewoon bestellen en rekening houden met een levertijd van ongeveer 6 weken? Ik dacht anders wacht ik tot de 20ste deze maand (de 21ste verloopt die actie) want miss dat de winkel hier in de buurt toch nog in de tussentijd belt dat ze een plus variant binnen hebben gekregen. De jongen die ik sprak aan de telefoon zei zelfs dat ze maar 10 plus modellen hebben binnen gekregen sinds hij uit is.. dat is toch bizar eigenlijk?
Voor het verlengen van een abonnement inclusief toestel heb je het IMEI-nummer nodig van het betreffende toestel. Indien het toestel niet fysiek aanwezig is (en dus nog onbekend is wat het IMEI-nummer zal zijn) kan de verlenging niet worden doorgevoerd in het systeem. De kans dat je dus gebruik kunt maken van deze aanbieding is vrij klein. Je kunt inderdaad via de website al wel de bestelling plaatsen, er zal alleen niets mee gedaan worden totdat het betreffende toestel ook echt aanwezig is. Ik gok dat als je de bestelling plaatst je tegen de tijd dat het toestel eindelijk aanwezig is gebeld wordt met het verhaal dat het abonnement niet meer doorgevoerd kan worden omdat de acties/abonnementsvormen tegen die tijd zijn gewijzigd.
Hmm jaa daar zit ook wat in,wel erg jammer en slecht dat ze dat nergens aangeven. Dan begrijp ik heel goed dat mensen radar en alles erbij halen en dat de mensen daarom ook de een na de andere klacht overal plaatsen. Aangezien phonehouse dat nergens aangeeft en alleen bij de bestelling staat dat de levertijd tot 6 weken kan duren.
Google eens op schaarste strategie, of schaarste strategie apple zou ik zeggen het is echt een strategie. En apple maakt daar handig gebruik van. En het werkt. smaakt dat, zo'n broodje aap?
Als je bij ons vandaag een abo afsluit met een toestel wat over 6 weken geleverd kan worden, gaat je abo (zoals je die afgesproken hebt) pas in op het moment dat je toestel geleverd word. Bij het toestel zit dan ook het te tekenen contract. Met aanbieding dus. Lijkt me ook heel raar dat dat niet zou kunnen? Je kunt hem toch ook bestellen? Als je een pre-order plaatst moet je soms ook een maand wachten, en zijn de prijzen etc ook weer heel anders, dan krijg je dat ook voor de prijs zoals hij was tijdens pre-order, ook al wist je van tevoren nog geen imei. Ts, welke kleur/aantal gb is het? En heb je miss een linkje?
En waar is "bij ons"? Je kunt het abonnement nu onmogelijk verlengen in het aansluitsysteem als het toestel er niet is. Tegen de tijd dat het toestel er wel is zijn de acties gewijzigd en kan het dus zijn dat het betreffende abonnement/actie niet meer te selecteren is in TAS (aansluitsysteem van T-mobile). Dit is dan ook de reden dat de fysieke winkel hier nu niks mee kan. Ik heb het dan niet over de bijbetaling van het toestel maar over het type abonnement.
Niet bij t-mobile iig haha, raar hoor. Dus als ik bij t-mobile zit, ik kan verlengen maar mijn toestel is er niet heb ik pech? Dat is best gek toch? ik werk bij de concurrent
Hmm dat is wel raar ja Waarom bied phonehouse hem anders aan via deze acties als ze weten dat de telefoon pas over 6 weken geleverd kan worden? Bij tmobile zelf is de iphone 7+ ook niet op voorraad maar hun hebben deze actie ook niet. Anders bel ik gewoon het hoofdkantoor morgen van phonehouse op met die vraag of de actie dan even goed nog geld? Ik schrok namelijk wel van de reacties haha maarja straks zeggen ze van wel en is het puntje bij paaltje niet zo...dan zit ik met de gebakken peren want dan is de actie er niet meer en mag ik waarschijnlijk alsnog de volle mep betalen. Veel mensen die de iphone willen willen gebruik maken van die actie natuurlijk want bij tmobile zelf of vodafone ect is hij op dit moment duurder
Ik zie dat coolblue hem wel nog heeft in sommige kleuren. Is hij daar ook duurder? Ik zou mailen trouwens, dan heb je het op papier staan mocht het toch niet zo blijken te zijn. Succes!
Je kunt uiteraard wel de bestelling plaatsen via de website. Je loopt alleen het risico -zeker met de langere levertijd van het toestel dat TS wil- dat het abonnement niet meer aangesloten kan worden zodra het toestel er eindelijk is. In de meeste gevallen wijzigen de abonnementen niet zodanig dat je er heel erg op achteruit gaat maar soms ook wel. Ik heb het helaas een paar keer (bij mijn oude werkgever) meegemaakt en dat zijn geen fijne gesprekken om te voeren
Ja maar coolblue heeft hem niet met een abbo erbij toch? dan koop je gewoon een los toestel. Ja dat is wel een goede,dan ga ik het mailen, ben benieuwd wat ze zeggen.
Ja dat is waar qua abbo kosten zal t niet veel veranderen dan maar ik denk dat ik dan ipv 40 euro 140 euro moet bij leggen haha en in dat geval kan je net zo goed bij je eigen provider verlengen want daar is hij op dit moment ook maarja daarom is deze actie zo leuk!
Oh maar als het jou alleen om de bijbetaling van het toestel gaat dan heb ik niets gezegd. Ik dacht dat het om het type abonnement ging dat je graag wou hebben. De bijbetaling voor het toestel zal niet veranderen lijkt mij, dat is immers iets wat de Phone House zelf beslist en daarin zijn ze niet afhankelijk van het aansluitsysteem van T-mobile/beschikbare abonnementen. Sorry voor de verwarring.
Nee klopt daar gaat het me ook niet om haha het bedrag per maand voor mijn abbo blijft t zelfde. Het gaat idd alleen om de aanbetaling die bij phonehouse op dit moment dus veel lager is
Haha nee dat lijken mij ook geen leuke gesprekken xD en dat werd ook niet gecompenseerd ofzo? Zullen maar weinig klanten zijn idd maar toch.. zou wel heel zuur zijn, ipc heeft de klant al een overeenkomst. Alleen geen toestel..