vaccineren ja of nee?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pindakoek, 30 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Vaccinatie?

  1. Ja

  2. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. SandraBe

    SandraBe Bekend lid

    9 mrt 2015
    629
    0
    0
    96% van wat? De totale bevolking? Of van slechts van een bepaalde leeftijdsgroep?

    Als je kijkt naar de meningokokkenC vaccinatie, hoeveel % van de totale bevolking is er in jouw omgeving tegen gevaccineerd?

    En pneumokokken? En hib?

    En hoeveel % is er recent opnieuw tegen kinkhoest gevaccineerd?
     
  2. Logan

    Logan Niet meer actief

    Van mijn woonplaats. Ik ben niet zo'n pieperd dat ik al die vragen gesteld heb, sorry ;)
     
  3. Lovemykids4

    Lovemykids4 Niet meer actief

    Mijn dochter word zondag 2 jaar oud en na de kerst gaat ze homeopathisch gevaccineerd worden.
    Dan beginnen we er mee.

    Mijn andere kids moeten eerst ontstoort worden voor we daar ook met de polio variant beginnen bij de homeopaat.

    Ben benieuwd of ze net als de kindjes van mijn vriendinnen antistoffen er tegen aan maken.

    Mijn jongste dochter is vaccin vrij en word dan behandeld door de homeopaat en niet via de rivm.

    Ik vertik het toch echt om haar ook kantje boord te laten liggen zoals haar broer en zus hebben gedaan na elke vaccin
    Dit ook omdat ze absoluut niet meer gevaccineerd mogen worden.
     
  4. enerisab

    enerisab Actief lid

    16 mei 2015
    267
    0
    0
    We hadden het over de waterpokken.... daar begon je zelf over. Nu kom je met alle andere kinderziekten.

    Wat mij dit verteld is dat je niet schrijft op basis van feiten en met veel onthaal andere lijntjes erbij te halen je standpunt probeert te maken.

    1). We hebben het over Nederland. Niet over andere landen. Wat die doen, moeten ze zelf weten. Door dit aan te halen wek je de indruk dat Nederland achter blijft met vaccineren. Volgens mij wil je juist niet vaccineren, toch?

    2). Wat NIVELL en de Gezondheidsraad zeggen is dat zij kritisch kijken of ze waterpokken willen vaccineren en dus niet klakkeloos gaan vaccineren. Vooral omdat niet duidelijk hoeveel kinderen er daadwerkelijk ernstige complicaties aan overhouden. (Wees daar blij om, dat is in jou voordeel van de discussie).

    3) Vaccinatie blijven in ontwikkeling, mede omdat er altijd doelgroepen zijn als mensen met Immuundefficiëntie, die groep is ook groter dan je denkt. Deze groep heeft behoefte aan een vaccin en zo zijn er wel meer doelgroepen die medisch behoefte hebben.

    4) Je vraagt wel terecht of dit ook geld voor andere kinderziektes. Ik ga er vanuit dat je zelf kinderen hebt. Dan weet je ook dat vaak "diagnoses" tijdens de koffie worden gesteld. ("kijk rode vlekjes" "oh dat is dan de....").
    Veel kinderen komen vaak niet bij de huisarts. Wat het heel moeilijk maakt.

    Ik ben heel blij dat ik in Nederland woon en dat er kritisch gekeken wordt door middel van onderzoeksbureau als NIVELL. Dat we een Gezondheisraad hebben die onafhankelijk is. En dat er dus niet naar andere landen wordt gekeken en gezegd wordt: "zij doen het... dus wij ook".

    5). De media is een drama en een kracht... Zodra wij samen het voor elkaar krijgen door Twitter als platvorm te gebruiken, ons bereik kritisch te maken en de juiste # gebruiken en dus aangeven welke Vaccins in het RVP gaan komen, dat we "balletje op gooien" naar ouders toe die daadwerkelijk een kindje aan bv vijfde ziekte zijn verloren of juist aan het vaccin. Dan zitten wij ook bij De Wereld Draait Door of RTL Late Night. Zoals ik al bij verschillende discussie programma's heb gezeten over euthanasie.
     
  5. wwrr

    wwrr Fanatiek lid

    14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Dat zou fijn zijn maar hoe je het zelf verwoord is het nog twijfelachtig. 'Vaak' nog wel 'deels' is natuurlijk geen basis om ziekten in de maatschappij uit te sluiten, en dat is toch het doel ervan. Persoonlijk weet ik niet goed hoe dit daadwerkelijk zit, mijn CB ook niet. Ik denk niet dat je dat kunt zeggen, als het is 'uitgewerkt' dan werkt het niet of onvoldoende, daarmee is de kans dat het gewoon net zo ernstig is als zonder vaccinatie zeker aanwezig. Je lichaam is er dan niet tegen beschermd en moet er keihard tegen vechten. Het zal dan per geval verschillen hoe ernstig het verloop is. Dat is batuurlijk sowieso het geval. Dat kun je van te voren niet voorspellen.
     
  6. enerisab

    enerisab Actief lid

    16 mei 2015
    267
    0
    0
    Dat klopt helemaal wat je zegt. In geval van Waterpokken weten ze dat het vaccin maar 9 jaar werkt. En we weten ook dat waterpokken bij volwassenen een vaak grilliger verloop kan hebben. Ze weten dus niet wat er gebeurd of achterblijft na het geven van een waterpokken vaccin. Moet die dan herhaald worden of juist niet.
    Wat wel zeker is, als je als kind waterpokken hebt gehad dan ben je levenslang beschermt tegen de waterpokken. Met als enige uitzondering, je kan op latere leeftijd nog gordelroos krijgen, dit ontstaat meestal bij een slechte weerstand of gezondheid. Komt niet vaak voor dus.
     
  7. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Nee hoor, je lichaam heeft een bepaald 'geheugen'. Daar zijn genoeg wetenschappelijke studies naar gedaan. Zie deze bijvoorbeeld (een oudje, maar in begrijpelijke taal):

    https://www.nemokennislink.nl/publicaties/sleutelen-aan-het-geheugen-van-onze-afweer

    Het is alleen niet zo zwart/wit dat dit geheugen altijd onder alle omstandigheden even goed werkt bij iedereen. Maar dat betekent niet dat het niet bestaat.
     
  8. SandraBe

    SandraBe Bekend lid

    9 mrt 2015
    629
    0
    0
    Álle andere kinderziektes? Ik heb het over vijfde en zesde ziekte gehad omdat we in Nederland volgens mij voor zowel waterpokken als vijfde en zesde ziekte geen of weinig informatie hebben over complicaties die zijn ontstaan na (en niet perse door) doormaken van deze ziektes.

    Volgens mij heb ik het ook niet over feiten gehad in de reactie op jouw bericht?


    Op het gebied van vaccineren tegen waterpokken of rota of hepb vacciantie direct na de geboorte of de jaarlijkse griepvacciantie voor iedereen blijft Nederland inderdaad achter op andere landen.
    Doen die andere landen het dan niet goed of Nederland niet of is het beide goed?


    Is Duitsland dan volgens jou klakkeloos aan het vaccineren tegen waterpokken? Heeft Duitsland het niet goed genoeg onderzocht? En Amerika dan? Daar vaccineren ze al tien jaar of langer alle kinderen tegen waterpokken. Moet Nederland het wiel nog opnieuw gaan uitvinden voor wat betreft het waterpokken vaccin?

    Is Amerika klakkeloos aan het vaccineren tegen waterpokken en mogen kinderen daar in bepaalde staten niet meer naar school als ze niet tegen waterpokken ingeënt zijn terwijl het eigenlijk nog niet eens goed is onderzocht of dat vaccin wel nodig is?

    Deze doelgroep is er toch juist bij gebaat als iedereen zich inent? Iedereen inenten tegen griep en waterpokken zodat zij minder risico lopen op de ziekte? Want als de mensen om je heen niet gevaccineerd zijn loop je als gevaccineerde een groter risico om alsnog ziek te worden ondanks dat je gevaccineerd bent dan in een omgeving waar iedereen gevaccineerd is.

    Een tijdje terug werd dit bericht in de fb groep van de vaccinatie twijfelaars geplaatst, zie hier:

    https://www.facebook.com/groups/287992694698294/permalink/503544209809807/?match=aGVyZA%3D%3D

    Deze persoon schreef: "Maar ik was verrast dat kudde immuniteit toch net iets anders werkt dan ik dacht. Sterker nog, ik zie nu in dat het heel gevaarlijk is, óók voor mij, als de vaccinatiegraad nog verder daalt" na het zien van dit filmpje:

    https://m.youtube.com/watch?v=ZRclbfK5q08

    Als het klopt, dit filmpje, dan heeft het toch (vrijwel) geen zin om enkel een bepaalde doelgroep in te enten tegen waterpokken of griep? Dan moet je toch juist heel de bevolking inenten tegen waterpokken en griep?

    je kunt als (huis) arts aan de ouders vragen, "heeft je kind onlangs waterpokken (of vijfde/zesde ziekte) doorgemaakt" als je met je kind wat hersenvliesontsteking of oorontsteking of longontsteking heeft bij het ziekenhuis of huisartsenpost langs gaat en dan de oor, hersenvlies of longontsteking als complicatie van de eerder doorgemaakte waterpokken, vijfde of zesde ziekte registreren.

    En die andere lamden zijn dan minder kritisch?
    Of zijn die andere landen net zo kritisch als Nederland maar net een stapje verder met het onderzoek dan Nederland?


    Ik ben nu al benieuwd hoeveel kinderen er complicaties krijgen ná (dus niet perse door) vijfde en zesde ziekte en waterpokken.

    Kunnen artsen vanaf nu niet standaard deze vraag aan ouders stellen als hun kind in het ziekenhuis komt te loggen of de huisarts bezoekt met een Ziekte zoals oor, long of hersenvlies ontsteking?

    "Heeft uw kind onlangs (labbevesrigde?) waterpokken, vijfde of zesde ziekte doorgemaakt? En daar dan een grafiek van maken en exact aangeven hoeveel % er wel en niet via het lab bevestigd is.
     
  9. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113

    Dit begint wel een beetje paranoide vormen aan te nemen hoor.....
    Het risico om om te komen in het verkeer is vele malen groter, of zit je ook de hele dag in huis in een piepschuim pakje?
     
  10. sweetbabygirl

    sweetbabygirl Actief lid

    12 dec 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    Over de vraag of vaccinaties wel of niet werken kan urenlang gediscussieerd worden. Is voor mij ook zo belangrijk niet eens meer. Ik vind het veel belangrijker of ze veilig zijn bij baby's en wat dit doet met hun immuunsysteem aangezien dit nog verre van ontwikkeld is. Aangezien er geen vaccinaties op baby's worden getest en ze bij alle bijwerkingen die ouders ervaren na een vaccinatie roepen 'dat kan niet' trekken wij de veiligheid van vaccinaties in twijfel en hebben we besloten om de tot zijn 2e verjaardag zeker niet te vaccineren.
     
  11. SandraBe

    SandraBe Bekend lid

    9 mrt 2015
    629
    0
    0
    Ik niet, ik ben niet bang voor virussen en bacterien en vaccineer überhaupt niet (meer).'
     
  12. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    De meeste mensen die momenteel in Nl rondlopen zijn gevaccineerd en guess what, ze hebben er niks aan over gehouden en hun immuunsysteem ook niet.
    Hoezo zou het dan minder schadelijk zijn na 2 jaar? Dat weet je dan toch ook niet?
     
  13. cindya1

    cindya1 Actief lid

    19 nov 2013
    309
    26
    28
    NULL
    Rand v/d bible belt
    #133 cindya1, 7 dec 2016
    Laatst bewerkt: 7 dec 2016
    Ah, SandraBe heeft dit topic ook ontdekt.

    Ik wacht nog steeds op jouw antwoord uit dit topic:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/20199885-post137.html
    waar je beweerde dat de polio epedimie in de biblebelt door het OPV vaccin werd veroorzaakt

    En dit topic:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/20199901-post139.html
    waar je beweert dat de cijfers die aantonen dat er een flinke afname in het aantal poliogevallen onjuist zijn.

    On topic: ook zie ik weer dat je op de oude voet doorgaat, door elke vraag om bewijs met een wedervraag beantwoordt, zonder zelf met bewijs te komen.

    Het feit dat je zelf geen bewijs kan geven voor je ongefundeerde hypotheses betekent dus niet dat je gelijk hebt.

    Jij twijfelt, jij moet met bewijzen komen.
     
  14. tuc

    tuc Niet meer actief


    😂😂😂 whoep whoep
     
  15. sweetbabygirl

    sweetbabygirl Actief lid

    12 dec 2013
    262
    0
    0
    NULL
    NULL
    #135 sweetbabygirl, 7 dec 2016
    Laatst bewerkt: 7 dec 2016
    Ben ik het niet mee eens. Hoe weet jij dat die mensen ee niks aan overgehouden hebben? Kijk eens om je heen, de generaties worden steeds zwakker. In een kinderklas zit bijna een handvol kinderen die chronisch iets mankeren. Kanker, spierziekten, neurologische ziektes komen steeds meer voor maar ook 'simpelere' dingen zoals allergie, chronische verkoudheid, ontstekingen en eczeem komen steeds meer voor. Ik zeg niet dat dit allemaal door vaccinaties komt dat zeker niet. Maar we spuiten een baby die nog nergens tegen bestand is met 2 maanden 7 ziektes in waarvan we verwachten dat ze levenslange immuniteit geven maar het heeft verder geen effect op het lichaam? Alle extra stoffen doen niks in dat lijfje? Dat is dus niet bewezen! Die onderzoeken zijn nooit gedaan op baby's. Ook een simpele paracetamol kan gevaarlijk zijn dus ja vaccinaties ook. Het is niet altijd actie reactie. Maar dat betekent niet dat het niet door de vaccinatie kan komen. Ons immuunsysteem is veel groter dan enkel antiatoffen. Als jij vandaag rookt heb je ook niet morgen longkanker maar als je dat over 30 jaar krijgt dan zeg je ook het zal wel door t roken komen. Daarnaast vinden wij zeker de helft van de ziektes echt onnodig om tegen te vaccineren. Ik ga ook niet preventief medicatie slikken tegen een kwaal die ik nog niet heb. Dit is hoe wij ernaar kijken. Wij hebben het goed uitgezocht en zijn tot deze conclusie gekomen. Ieder doet wat hij het beste acht. Leef en laat leven.
     
  16. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Daar ben ik het niet mee eens. Ik denk dat het feit dat je tegenwoordig kinderen al jong met ziektes ziet geconfronteerd, is dat de wetenschap steeds meer ontdekt en er steeds beter en eerder een diagnose gesteld kan worden. Verder, maar dat is heel persoonlijk en gewoon ook mijn eigen idee, heeft de opkomst van de "dettolgeneratie" ook niet echt een positieve invloed. Tegenwoordig moet alles smetteloos (letterlijk) zijn, want stel je voor dat er een bacterie op je kind komt ;). Maar misschien ben ik (te) ouderwets op dat gebied.

    Daarnaast weet ik dat de vaccinatie geen levenslange immuniteit brengt. Weet ik uit ervaring, want ik heb een jaar of 8 geleden "gewoon" kinkhoest gehad. En daar was ik 37 jaar eerder toch echt tegen ingeënt. Ik ben daar 2 weken echt goed ziek van geweest, maar weet ook dat het veel erger had kunnen zijn.
    Ik geloof daarentegen wel dat een hoge vaccinatiegraad beschermt tegen het uitbreken van ziektes die vooral jongere kinderen (als risicogroep) kunnen treffen. Het vaccineren heeft dus niet alleen een individueel doel.
     
  17. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Voor degenen die niet vaccineren. Zijn jullie dan niet bang voor als je op vakantie gaat dan je misschien meer risico loopt?
    Mijn schoonfamilie woont in turkije, en hoewel vaccinaties voor turkije niet verplicht zijn hebben wij de kinderen wel laten vaccineren. Ik zou veel te bang zijn om dat niet te doen.
    Het is natuurlijk ieder zijn eigen keus, maar alle redenen die ik lees om niet te vaccineren vind ik niet echt sterk. Ik vind het allemaal teveel doordacht en complotdenken. Ik denk ook niet dat er meer ziektes zijn dan vroeger, alleen hoor je het denk ik meer doordat we veel meer weten en we hebben meer middelen om dat zichtbaar te maken (tv, smartphone etc)
    Als er medische redenen zijn om niet te vaccineren dan begrijp ik dat natuurlijk wel, dan kan het niet andets.
     
  18. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe

    Duim op!


    Zodra ik SandraBe zie haak ik al af. Alle, constant hetzelfde, onzin quotes maakt het voor mij 1 grote onzin. Zij zorgt bij mij voor onderstaand;
    Lange (dezelfde) quotes met meerdere linkjes = standaard onzin :D
    Of er nu waarheid of iets inzit of niet.


    En eigenlijk verpest zij het voor alle mensen die niet, of aangepast, vaccineren. Zij zorgt hier voor een negatief vooroordeel over niet vaccinerende mensen.


    Ik zie haar als een trol.
     
  19. Linnaea

    Linnaea Fanatiek lid

    20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik vaccineer niet. En heb inmiddels geleerd me niet openbaar in discussies te mengen want iedereen vindt elkaars argumenten altijd onzin en de discussie verloopt zelden aardig en respectvol.

    Dus mocht iemand met oprechte interesse willen weten waarom ik niet vaccineer, dan ben je welkom in pb.
     
  20. silvana81

    silvana81 Fanatiek lid

    12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Wij vaccineren wel.

    Heb zelf ook alle vaccinaties gehad en nooit iets ervan gehad, heb ook nooit in mijn omgeving iemand gehoord over bijwerkingen daarvan.

    Er worden al jaren mensen gevaccineerd en nu opeens zou het slecht zijn??
    Als het slecht zou zijn dan zou er echt wel gestopt worden met vaccineren.

    Niet vaccineren, dus ook geen andere medicatie gebruik? Je weet immers ook niet hoe je kind daar op kan reageren.
     

Deel Deze Pagina