vanaf 27 oktober, heb meteen de plaatsingsdatum gecheckt, ik val er net niet onder. Lijkt me wel balen als je nu net een spiraal hebt laten plaatsen.
Dinsdag heb ik er een laten zetten, uit de verkeerde batch. Vrijdag meteen een echo laten maken en hij blijkt niet diep genoeg te zitten. Dinsdag moet ik met de huisarts gaan overleggen wat nu de bedoeling is. Nu vraag ik me alleen wel sterk af of dit door een verkeerde inbrenghuls komt, want de kans is zo klein en het schijnt ook echt een niet makkelijk te missen fout te zijn. Of dat zoiets wel vaker voorkomt en het gewoon toeval is dat dit nieuws nu net uit is. Ik ga er maar vanuit dat er in ieder geval een nieuwe geplaatst mag worden. Want (iets meer) risico op een ongeplande zwangerschap wil ik echt niet lopen.
Wat ik vooral heel erg vind is dat de kosten van de echo voor eigen rekening zijn. Gaat gewoon van je eigen risico af. Moet toch eigenlijk niet kunnen.
Ik ben gebeld door de huisarts vorige week en ik heb het goede batchnummer. Onze huisarts zou de kosten voor de echo's op zich nemen. Dit was gelijk gezegd toen ik de eerste keer werd gebeld.
Dat doen ze hier niet hoor. En in mijn nu ogen ook wel terecht. Dan zou de huisarts uit eigen zak de fout van de pharmaceut op moeten lossen.
Ik heb spiraal 3 week geleden laten plaatsen. Alnpaar keer met de ha gebeld maar ze weten steeds niks.
hier hebben ze meteen het nummer gechecked. in mijn praktijk en in het maasstad zijn géén spiralen geplaatst die fout zijn. maar echo is sowieso altijd handig
De apotheek weet dat ook niet.... helaas. Mijne is 15 november geplaatst en zowel huisarts als apotheek weten het batchnummer niet. Nu dus echo laten maken, moet schriftelijke verklaring van huisarts en zorgverzekering hebben dan vergoed Bayer de kosten...
daarnaast is het zo'n achterlijke fout, dat ziet een goed opgeleide arts meteen! neem aan dat je sowieso standaard een echo krijgt?
Standaard een echo niet hoor. Hier iig niet. Als de draadjes voelbaar zijn is dat volgens mij niet nodig