Maar desondanks vind ik het ook wel een wat "slordig" verhaal. In je openingspost zeg je dat je al die tijd het bonnetje hebt bewaard. ( dan zou die er nog in moeten zitten) En een paar reacties verder zeg je dat het bedrag zelfs is verdubbeld. Een bedrag wordt niet zomaar na 1x al compleet verdubbeld. Dan zijn er echt wel meer aanmaningen al aan te pas gegaan. Het is immers ook al maanden geleden. Ik zou zeker nu gewoon betalen en zonde dat het zo ver is opgelopen.
Ik denk niet zozeer dat ze daar maling aan hebben, maar dat ze dus niks ontvangen hebben. Dat jij aangeeft dat het retour is gegaan, wil niet zeggen dat zij het dan ook ontvangen hebben. Ik denk dat je bij die eerste brief hen had moeten bellen hoe dat kan, want je hebt het allang opgestuurd. Nu heb je gewacht tot de aanmaning om te concluderen dat je de t&t kwijt bent. Niet handig. Hopelijk zijn ze coulant, maar in principe valt blokker niks te verwijten.
Dit ja. Echt niet slim om er verder niet zelf achteraan te zijn gegaan. Voor je het weet heb je zo een negatieve BKR code nu te pakken.
ik stuur regelmatig wat retour bij bijv wehkamp. maar ik hou zelf ook in de gaten op mijn account of het retour al verwerkt is. ik krijg er ook mail van als het retour verwerkt is. ik vind het ook een beetje eigen verantwoordelijkheid om dat even na te kijken. zelf heb ik nog maar 1x wat online bij blokker besteld maar dat heb ik gewoon in de winkel terug gebracht. was het ook meteen geregeld
Altijd ern foto maken van retourbewijzen. Als je geen reyourbewijs hebt heb je geen poot om op te staan..
Maar heb je in die 4 maanden tijd dan maar 1 keer bericht gehad dat ze het (nog) niet ontvangen hebben en toen heb je maanden niks meer gehoord, tot nu? Dat lijkt me nogal stug namelijk. Waarom heb je bij de eerste herinnering niet gelijk je t&t code gestuurd? Ik ben bang dat je "gewoon" moet betalen. De verzender is verantwoordelijk voor het pakketje tot het is aangekomen bij de ontvanger. PostNL voelt zich trouwens nooit echt geroepen om iets uit te zoeken. Zij doen net alsof het hun zaak niet is. Maar als jij de datum, tijd en locatie van verzending weet kunnen ze, hetzij met moeite, de t&t wel vinden. Heel zuur, maar les voor de volgende keer: t&t code ergens opslaan en vooral eerder contact opnemen!
Maar dit is toch ook geen bewijs dat je het daadwerkelijk op de post hebt gedaan? Dit zegt alleen dat je het van plan bent lijkt me.
Maar je kan dan wel met de code kijken waar het pakket is..... Als daar staat dat het is afgeleverd bij de blokker lijkt mij dat genoeg bewijs.
Bij het postnl punt of dhl punt waar je het hebt ingeleverd wordt het pakket gescand. Als je weet op welke dag je daar bent geweest en aangeven dat het naar de Blokker is gegaan zou je kunnen navragen of zij het bewijs opnieuw kunnen printen voor je. Zoveel mensen brengen niet iets terug naar de blokker.
Helaas kunnen ze bij een post nl punt een verzendbewijs opnieuw uitprinten. Zoeken kunnen ze ook niet de code komt alleen op het afhaalbewijs te staan en niet op hun daguitdraai. Maximaal tot 1 week terug kunnen ze een uitdraai maken,maar nogmaals daar staan geen verzendnummers op.