Lekker dan. 2 weken geleden een aantal pakken voor mijn man besteld. We hadden geen tijd om te gaan winkelen, dus ik dacht slim te zijn en bestelde een paar pakken online. Een paar bij wehkamp en een paar bij Charles voegele. De levertijd zou 3-5 werkdagen zijn. Nou dan zouden ze precies op tijd binnen zijn, mooi! Maar helaas duurde het 2 weken voor het pakket van voegele binnenkwam. Gisteren. Een kleine week te laat. Maar goed we gaan kjiken of mijn man toch een van de pakken wil hebben. Zit ik het journaal te kijken: Charles voegele is failliet! Lekker dan, zit ik met dat pakket kleding. Betaald en wel. Zou ik het nog terug kunnen sturen naar de webshop? Krijg ik mijn geld dan terug of kan ik daar naar fluiten? Ik kies als het enigszins kan voor achteraf betalen, maar dat kon niet bij deze webshop. En mijn man moest een nieuw pak. Nu heeft hij er 4, waarvan 2 er niet goed van maat zullen zijn. Maandag eerst maar eens bellen! Wat zouden jullie doen? Heeft iemand dit ook wel eens gehad? En hoe is dat afgelopen?
Zo snel mogelijk contact opnemen. Wellicht kun je de pakken nog terug sturen en krijg je gewoon je geld terug. Maar dan zou ik morgen of maandag meteen bellen.
Dat gaat helaas niet. In de webshop staat dat je wel je pakket kunt terugbrengen in de winkel, maar dat je daar geen geld terugkrijgt. Dat pakket wordt dan teruggestuurd.
Desnoods door verkopen op marktplaats als je bij de zaak zelf geen geld terug krijgt. Scheelt toch weer wat.
Ik zou het niet terug durven te sturen. Je zegt niet goed van maat zullen zijn. Heeft hij ze nog niet gepast?
Ja, ik heb het ook meegemaakt helaas. Voor ruim 550 euro aan spullen besteld bij Neckermann en die ging toen failliet. Geld kwijt en geen spullen. Wat het extra zuur maakte, is dat Neckermann nog de zelfde dag (!) een doorstart maakte. De website bleef gelijk (zelfde adres, zelfde artikelen) en ze bleven me zelfs de nieuwsbrief sturen (wat aangeeft dat de administratie en adresgegevens gewoon waren overgenomen door de 'nieuwe' Neckermann). Maar ik kon dus fluiten naar mijn geld. In jouw geval is het eigenlijk wel een geluk (bij een ongeluk ) dat je de spullen nog geleverd hebt gekregen. Als ik jou was, zou ik ze zeker niet terugsturen. Als de pakken niet passen, zou je ze kunnen verkopen op marktplaats. Grote kans dat je er nog een mooi bedrag voor krijgt, aangezien ze nieuw zijn. Succes.
Hier sluit ik mij bij aan. Ik heb het gehad met een stofzuiger, nooit geleverd gekregen en als klant kan je achteraan in de rij aansluiten als schuldeiser en krijg je nooit je geld terug. Dus niet retourneren en hopen dat je er nog een mooi bedrag voor krijgt.
Mochten ze nog een herstart maken dan kun je het wellicht alsnog terugsturen, maar als ze failliet zijn zou ik de pakken idd niet terug sturen, want je geld ga je niet terug krijgen. Één van de eerste dingen die gebeuren bij een faillisement van een winkel is dat ze geen cadeaubonnen en retouren meer aannemen. In dit geval is het hoe krom ook nog een geluk dat je de kleding hebt ontvangen, had het nog niet verstuurd geweest dan had je helaas kunnen fluiten naar je geld. Dus idd de pakken die je mooi vind en passen houden, de rest proberen op marktplaats te verkopen...
Er word gezegd dat ze definitief dicht gaan omdat er geen kopers waren. Dus was een doorstart niet mogelijk. Alle winkels gaan dicht. Zou er dus niet op rekenen dat je geld terug krijgt. Ook niet als dit wel word gezegd via telefoon of mail.
Ik zou toch naar een winkel gaan morgen en toch als 'klant is koning' proberen geld terug te krijgen... Wat een rotsituatie.
Dat is wat anders. Een koop na faillissement is gunstiger omdat je dan de verplichtingen zoals huurovereenkomsten, werknemers en schulden niet over hoeft te nemen. Dus misschien wordt de merknaam vogele en het concept nog wel verkocht. Maar daar heeft TS niets aan.
Mijn zus werkt er en heeft gisteren op het nieuws moeten horen dat ze op straat staat straks! Ze mogen in ieder geval geen retouren meer aannemen dus terug gaan naar de winkel heeft geen zin. Terug sturen zou ik ook niet doen...
Ik zou zelf het via mp proberen te verkopen. Ben bang dat als je ze terugstuurt, je met lege handen staat.
Wat een geluk dat je de spullen nog hebt gekregen, in ieder geval niet terugsturen! Ik heb het ooit gehad met een koelkast, die stuurde ik terug nadat hij dus al betaald was omdat het de verkeerde was (wilde met ijsblokjes erin en kreeg verkeerde geleverd). Modern ging toen failliet en ondanks de doorstart mijn geld nooit meer teruggekregen en de door mij betaalde koelkast ook niet.
Je kreeg daar sowieso nooit geld terug. Altijd tegoed op een cadeau card. Ik zou ze proberen door te verkopen op mp of ze laten vermaken zodat hij ze toch kan dragen.
Als ze bijvoorbeeld te wijd zijn zou je ze bij een turkse stomerij kunnen laten vermaken. Niet duur en altijd netjes is onze ervaring!