Ik heb 2 pakken gekocht en die elk in 2 maten, omdat hij soms de ene naar past en bij een ander toch weer net de andere. Ik heb dus 2 pakken die hij sowieso niet past. Ze zullen te klein of te groot zijn. Ik ga maandag bellen. Ik ben wel blij dat ik inieder geval mijn bestelling binnen heb.
Wat bizar eigenlijk dat dit kan en mag.. Ik bedoel, een faillissement komt niet zomaar uit de lucht vallen, dat dat zou gebeuren wisten ze ook echt al wel toen er nog tig klanten waren die hun bestellingen plaatsten. En die kunnen dan nu fluiten naar hun geld want ja, jammer joh, failliet. Ik zou me oprecht geen raad weten als ik een koelkast had gekocht en ik 'gewoon' m'n geld kwijt zou zijn. Dat gaat om nogal niet een bedrag, ik zou geen geld hebben voor de aanschaf van nóg een nieuwe koelkast, omdat de eerste simpelweg niet geleverd wordt en ik geen poot heb om op te staan.. Geen idee wat de waarde van de pakken is, maar dat lijkt me ook om een aanzienlijk bedrag te gaan Het is toch eigenlijk gewoon absurd dat een particulier de pineut is omdat een winkel weigert eerlijk te zijn en op die manier expres mensen te duperen? Daar zouden ze wel eens andere regels voor op mogen stellen..
Ik ben het helemaal met je eens. Ik heb idd voor ruim 400 euro besteld. En dan heb ik het geluk nog dat ik wel mijn bestelling heb gekregen. Als ik had geweten dat een faillissement dreigde had ik natuurlijk nooit die bestelling gedaan.
Niet terug sturen! Dan kun je hoogstwaarschijnlijk fluiten naar je geld en heb je helemaal niets... Hebben wij bij de V&D gehad...die gingen failliet toen onze retour net weg was... (n)
Ik zou sowieso niks terug sturen. Dat geld krijg je dan niet meer terug. Zou t idd proberen om via marktplaats te verkopen. Zuur!
Wat erg Zeker omdat je ook al zeker weet dat je hooguit de helft wilt houden. Ik kan me ook voorstellen dat je hebt gedacht van 'Nou, het is een hoog bedrag, maar ik stuur de helft toch weer terug, dus ik ben dat geld maar even kwijt en heb het weer terug als ik het nodig heb voor andere dingen'. Eigenlijk zou een bedrijf het al kenbaar moeten maken als ze een faillissement hebben aangevraagd en niet pas als ze ook echt failliet verklaard zijn. Dat ze vanaf dát moment al niets meer mogen verkopen online en dat de mensen die vlak daarvoor iets hebben gekocht, nog de tijd hebben om iets te retourneren en gewoon netjes hun geld terug te krijgen. Heel lullig dat ze failliet zijn hoor, dat is voor de eigenaar ook echt ellendig natuurlijk, maar om anderen daar bewust ook de dupe van te laten zijn.. Dat zou gewoon écht niet moeten mogen. Door dit zo te doen, nog even lekker wat te cashen vlak voor het definitieve faillissement valt, maken ze hun eigen problemen misschien nét iets kleiner, maar dan wel ten koste van particulieren waarvan je helemaal niet weet hoe groot de gevolgen voor hen zijn..
Idd dat dacht ik, 😏 maar nu ben ik mooi de pineut denk ik 😥. Het is erg dat bij een faillissement de consument dus gewoon aan het kortste eind trekt. Ik mag nog blij zijn dat ik mijn bestelling binnen heb. Al die mensen die deze week nog besteld hebben balen denk ik nog harder. Die hebben niets voor dat geld. Eigenlijk zou de klant toch tegen zulke dingen beschermt moeten worden. Het is een hoop geld voor ons, maar we hoeven er gelukkig geen boterham minder om te eten. Maaar er zullen zat mensen zijn die op die manier dus wel echt in de problemen komen. Zoals hiervoor ook verteld werd. Geld betaald, Maar geen koelkast. Tja dan moet je dus echt nog een keer betalen om een koelkast te kopen. Ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen dat niet zomaar even hebben liggen.
Je moet het maar zo zien dat je geluk hebt gehad en je spullen hebt gekregen. Zeker niet terug sturen! Dan ben je alles kwijt. De tips over vermaken en anders proberen om te ruilen bij de winkel zou ik proberen.
Wat fijn dat je spullen er zijn! Mijn vriend had een koffiebonen apparaat besteld a 400 euro, ging het bedrijf ook failiet. Vanalles geprobeerd maar het geld was op bij dat bedrijf dus wij hadden pech.
Ik heb al een paar keer gebeld naar het nummer dat op de retourbon staat. Maar dat nummer is dus om technische redenen niet in gebruik. Ja ja zal wel😕 Ook de Nederlandse website is inmiddels verdwenen. Ik heb nu naar de winkel hier in de buurt gebeld en mijn probleem uitgelegd. Die vrouw vertelde mij dat ze echt geen geld mogen teruggeven. Maar ze ging navragen of ze het wel voor andere kleding mag ruilen. Ik wordtdaar over teruggebeld. Spannend! Want als ik het mag gaan ruilen voor andere kleding ben ik wel erg blij.
Nee ik heb gewoon met ideal betaald. Dus dat gaat niet. Ik denk ook niet dat dat zou gaan, want ik heb tenslotte geleverd gekregen wat ik besteld heb. Ik ben inmiddels door de winkel teruggebeld. Helaas kunnen ze ook niet ruilen. Ik heb een mailadres gekregen en daar heb ik naar gemaild. Ik heb daar een standaard antwoord op gehad wat ik nog niet helemaal helder heb. Ik ben bang dat ik pech heb. Lees maar eens mee: "Bedankt voor uw bericht. Voor zover u een vraag heeft gesteld over een cadeaukaart, tegoedkaart of andere bon bericht ik u als volgt: Een cadeaukaart, tegoedkaart of andere bon is geen (wettelijk) betaalmiddel. U heeft op grond van een cadeaukaart, tegoedkaart of andere bon een vorderingsrecht op het failliete bedrijf ter grootte van het bedrag dat op de kaart is genoteerd. Aangezien de verstrekking vòòr datum faillissement heeft plaatsgevonden, kunt u daarvoor bij mij een zogenoemde concurrente vordering in het faillissement indienen. U kunt daartoe overgaan via de website www.crediteurenlijst.nl. Het betekent dat u de kaart of bon niet kunt omwisselen voor kleding. Het spijt mij u niet anders te kunnen berichten, maar dit is de wettelijke systematiek. Het is onze taak ervoor zorg te dragen dat alle crediteuren binnen de wettelijk gegeven volgorde gelijk worden behandeld. Het is op dit moment nog niet bekend of en zo ja, wanneer een uitkering aan crediteuren zal volgen.""
Nee, ze hebben je niet goed begrepen. Je kunt echt naar je geld fluiten. Pakken vermaken of verkopen via marktplaats zijn eigenlijk je enige opties.
Klopt! De titel van de antwoordmail was ook gewoon "automatisch antwoord" dat zegt denk ik genoeg. Ik heb een mail teruggestuurd met als titel graag geen automatisch antwoord. Hopelijk lezen ze mijn mail dan wel. Maar ik denk dat ik ondertussen maar eens foto's ga maken voor marktplaats....
Wellicht kun je de foto's ook in je topic zetten misschien is er wel een lid die er belang bij heeft. Of mag dat niet.?
En evt met de kleding en je bon naar het filiaal om antwoord te krijgen? Mogelijk zijn ze coulant en mag je het dan alsnog ruilen voor de juiste maten.
Ik heb telefonisch contact gehad met de winkel. Daar hebben ze heel duidelijk aangegeven datze het niet mogen doen.
Officieel failliet betekent dat ze geen! Geld terug kunnen storten. Mijn advies is dus niet terug sturen. Een curator bepaald in die geval en gewone consument valt er altijd buiten
Ik kan het niet eens terugsturen: ik heb geen retouretiket! Ik was ook niet van plan om het terug te sturen, want ik snap goed dat ik achteraan de rij zal staan wat betreft uitbetalen. Dus die illusie heb ik niet. Maar ik heb gevraagd of ik het in de winkel mag omruilen voor andere kleding en dat mag ook niet. Ik heb nu de curator zelf gemaild, maar die heeft daar een automatisch antwoord op teruggemaild. Mijn vraag niet eens gelezen. Ik heb hem weer gemaild en nu heb ik nog geen antwoord gekregen.....
Niet lullig bedoeld, maar heb je enig idee hoe ontzettend veel werk een faillissement met zich meebrengt voor de curator? Je kunt echt niet verwachten dat als je een mail stuurt, je de zelfde dag al antwoord krijgt. Ik werk als faillissementsmedewerkster voor een curator, wij krijgen niet zulke grote faillissementen als Vögele, maar ik krijg ook dagelijks al veel mail en telefoon over de lopende faillissementen. Dusdanig veel dat het me echt niet lukt om iedereen dezelfde dag terug te berichten.