Gedoe met collega (over verhuisbezoek)

Discussie in 'De lounge' gestart door tupp, 12 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Pffff, even van me afschrijven en checken hoe anderen hierover denken.

    Een aantal weken geleden zijn wij verhuisd. Inmiddels zijn de nieuwe meubels ook binnen, dus het is nu leuk om mensen rond te leiden op onze nieuwe stek. Nu heb ik op mijn werk drie collega's met wie ik ook privé wel eens omga. We kennen elkaar al vanaf de opleiding, zelfde leeftijd, allemaal kinderen in dezelfde leeftijd. Dus het komt voor dat we met zijn vieren (met of zonder kinderen) 'iets' gaan doen. Maar ook wel eens twee of drie van de vier. Dat gaat altijd gewoon heel gemoedelijk, zonder gezeur als iemand er een keer niet bij is.

    Deze meiden heb ik dus ook uitgenodigd bij mij thuis. En ook een andere collega met wie ik gewoonlijk niet privé omga. Maar zij is wel mijn duo-collega met wie ik samen de klas draai. Zij heeft in de verhuisperiode best wel eens taken van mij overgenomen, ze heeft op mijn verlofdagen (normaal gesproken haar vrije dagen) gewerkt zodat er geen invaller voor de klas hoefde en we hebben echt stápels verhuisdozen van haar geleend. Het was voor mij dus vanzelfsprekend om haar ook uit te nodigen. Overigens is mijn duo nog niet geweest, maar een andere collega heeft blijkbaar meegekregen dat ik mijn duo uitgenodigd heb.

    Nu hoor ik via mijn directeur dat die àndere collega bij hem is komen klagen. Ze zegt dat ze zich gekwetst en buitengesloten voelt omdat zij niet uitgenodigd is en die anderen wel. Ter verduidelijking: We hebben een team van ongeveer 20 personen waarvan ik er dus vier heb uitgenodigd (drie vriendinnen en mijn duo.) Zij is dus 1 van ruim 15 mensen die niet is uitgenodigd. (Heb je een team van zes en je nodigt er vijf uit, zou ik het nog snappen.)

    Mijn directeur heeft dit bij mij gedropt en vindt blijkbaar dat ik dit moet oplossen. Alleen ben ik van mening dat ik mij niet hoef te verantwoorden wie ik bij mij thuis uitnodig. Ik heb dus ook geen enkele behoefte om met haar in gesprek te gaan hierover. Wat zou ik moeten zeggen? Ik weet wel wat ik op dit moment tegen haar wil zeggen, maar dat zal de situatie vast niet verbeteren. :D Ik vind dit namelijk echt wijvengezeik om niks. Maar ondertussen heb ik niet echt zin om morgen weer te gaan werken en haar tegen het lijf te lopen.
     
  2. vaddie

    vaddie Fanatiek lid

    30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Zou dit wel naar je leidinggevende communiceren. Dat weet hij/zij hoe je er over denkt en waarom je niet in gesprek bent gegaan met de betreffende collega.

    Helemaal met je eens trouwens.... wat een gezeur om niks.
     
  3. Victoria30

    Victoria30 Fanatiek lid

    1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Mee eens. Snelste manier om er van af te zijn.
     
  4. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Wauw...dat is echt het eerste wat in mijn hoofd op komt.
    Hoe kinderachtig.

    Je moet inderdaad zelf weten wie je in je huis uitnodigt.
    Triest dat je collega daarmee naar je baas gaat ipv naar jou.

    Ik zou haar er dus wel op aanspreken. Hoeft toch niet gelijk ruzie te worden. Wees volwassen en praat het netjes uit.
     
  5. runstar

    runstar Actief lid

    9 nov 2014
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wijvengezeik om helemaal niks en wat vreemd dat de directeur zich met jouw privé bemoeit. Heb ik echt nog nooit meegemaakt of van gehoord. Dat zouden ze bij mij niet hoeven te doen. En je hoeft je zeker niet te verantwoorden, jij bepaalt toch zeker zelf wie je uitnodigd? Wat vreemd ook dat zij is gaan klagen bij de directeur. Ik vind het echt een rare manier van doen dit.
     
  6. nanette77

    nanette77 VIP lid

    11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Nou ja! Je hebt helemaal gelijk.
    Ik vind ook niet dat de directeur dit bij jou neer moet leggen. Hij/zij had tegen haar moeten zeggen dat zij dit zelf op moet lossen..
     
  7. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Haha dit is echt erg. :D

    Ik zou het erbij laten, wat een gedoe om niks. Is wel mogelijk dat als zij eens mensen uitnodigd, ze u dan niet gaat uitnodigen om haar punt duidelijk te maken. :p
     
  8. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn idee was inderdaad ook om de bal terug te spelen naar mijn directeur. Hij vind dat hij hier niets mee te maken heeft. Zijn woorden: "Tja, dat krijg je met vriendschappen op de werkvloer." Blijkbaar wil zij 'erbij horen'. Zij valt ongeveer in deze leeftijd als wij. Op het werk gaan we trouwens allemaal gewoon met alle collega's om. In de pauzes praat iedereen met iedereen en wij zijn allemaal op de hoogte van elkaars 'wel en wee'. Maar dat vind ik gewoon collegiaal en niet hetzelfde als een vriendschap. Blijkbaar wil zij dat wel.
     
  9. Zusterke

    Zusterke Niet meer actief

    Mijn mening is idd kinderachtig.
    Wat vinden je vriendinnen van je werk?
     
  10. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb het die bevriende collega's nog maar even niet verteld. Ik weet wel hoe zij erover zullen denken (namelijk hetzelfde als ik) en ik vind het niet prettig als dit de sfeer ook tussen hun verpest.
    Ik weet het zelf sinds vrijdag. En we appen wel regelmatig, maar ik heb die meiden verder ook nog niet echt gesproken.
     
  11. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wat kinderachtig dit zeg!
    Pff.
     
  12. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik ben blij dat ik niet gek ben in ieder geval.
     
  13. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Huh?! Ik vind het bizar! Ze is toch volwassen? Als zij zo graag op bezoek komt, had ze toch iets bij jou kunnen laten vallen a la 'ik heb een house warming cadeautje voor je gekocht, zou je het leuk vinden als ik een keertje langskom? ik ben heel benieuwd naar je woning na alles wat ik er over heb gehoord' ofzo. Gaan klagen bij een leidinggevende vind ik ronduit ongepast.
     
  14. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    He? Ik zie zoiets dan meteen voor me, althans ik probeer het :D meneer! Ik mocht niet op haar feestje komen!

    :D serieus hoe oud is ze? Het is gewoon gênant om daar over te gaan klagen. En ook dat de directeur bkijkbaar vindt dat jíj het op moet lossen. Echt heel raar!
     
  15. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Idd, ik vind het vreemd dat de directeur niet gewoon zei dat wat jij buiten werktijd met collega's afspreekt totaal jouw eigen keuze is. Dat is toch gewoon niet waar hij over gaat? Ik vind het zooo raar :D
     
  16. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Wat flauw zeg.
    Je bepaald toch zelf wel wie je in je eigen huis uitnodigd?
    Ik kan me op zich nog wel voorstellen dat ze zich een beetje teleurgesteld is omdat ze blijkbaar gehoopt had op een uitnodiging maar om nou bij de directeur gaan lopen janken..
    Vind ik net als een klein meisje dat bij mama komt jammeren dat ze niet met de krijtjes van het buurmeisje mag spelen
     
  17. Kinderachtig inderdaad
    Maar ik zou denk ik eerst met haar persoonlijk ik gesprek gaan dan je vriendinnen erbij te betrekken, het moet niet nog groter worden.
     
  18. Anne09

    Anne09 Fanatiek lid

    11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    De directeur vindt dit blijkbaar geen werkprobleem als hij er niks mee wil doen. En dat is het ook. Zou er dus verder ook niks meedoen.
    Het enige wat je aan je directeur aan kan geven is dat je gewoon met een aantal collegas prive wat closer bent. Dus dat het niet is om de werksfeer te verpesten of iemand buiten te sluiten.
    Je mag zelf toch wel beslissen met wie je bevriend wil zijn.
     
  19. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Dus.....

    Ze gaat er van uit dat jij haar eigenlijk gewoon uitnodigt.

    Ik zou tegen de directeur zeggen dat je het oplost met haar door met haar te praten. Sorry vind t raar dat iemand met zoiets naar een leidinggevende gaat...

    En ik zou je collega dat je haar niet wilt passeren maar geen reden ziet om haar wel uit te nodigen.

    Is ze misschien erg eenzaam? Is ze jong?
     
  20. Beaujuulais

    Beaujuulais Fanatiek lid

    15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Prima dat je dit hebt gedaan.
    Het is naar en aan jou en niet naar of aan hun.
    In een team heb je je professioneel te houden.
    Maar in prive mag je zelf bepalen met wie je dingen deelt.
    En jij bepaalt wie je in prive in huis haalt!
    Het is erg kinderachtig om te gaan klagen dat je "niet mee mag spelen "
     

Deel Deze Pagina