Wanneer niet betalen voor factuur

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebloem92, 22 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    December 2016 hebben wij een reparatie aan ons dak laten repareren, wij bleken een lekkage aan de dakkapel te hebben en een aannemer heeft dit opgelost... dachten wij.
    Na een paar dagen kwam ik er achter dat wij weer lekkage hebben en zij zouden wederom komen kijken, helaas duurde het dit keer 3 weken voordat ze kwamen kijken... hun vermoedens: geen isolatie aan de binnenzijde dus plafond eruit, isolatie er in en klaar.
    Dit zou €2.000 euro kosten en wij zouden worden gebeld voor een afspraak op korte termijn
    Wij vonden dit ontzettend veel geld voor zo'n kleine kamer en wisten bijna zeker dat hier wel isolatie in moet zitten, wij hebben dus vervolgens zelf het plafond er uit gehaald om hier zeker van te zijn en hier bleek inderdaad toch gewoon (zeiknatte) isolatie in te zitten.
    Aangezien we ook weer niets van deze aannemer hoorde en wij bovendien weinig vertrouwen hadden in zijn deskundigheid besloten we verder te zoeken naar de oorzaak en iemand die dit kon maken.
    We hebben geen factuur van deze mislukte reparatie gezien en bovendien hebben ze ons nooit meer gebeld om een afspraak te maken voor die dure reparatie. Oké opgelost dacht ik.
    Totdat... eergisteren kwam ik hem buiten tegen, hij zei mij gedag en ik zei tegen mijn man dat ik vermoedde dat hij plots met een factuur o.i.d. zou komen.
    En inderdaad, nu kreeg ik net een mail dat hij volgende week een gaatje heeft voor de reparatie (ruim 6 maanden later dus) hier zitten wij niet op te wachten, het is immers ook eindelijk gemaakt. Ik verwacht daarom dat hij een factuur gaat sturen voor de reparatie die is mislukt en ik vraag mij af in hoeverre wij verplicht zijn deze te betalen?
    Er is inderdaad iemand bezig geweest op ons dak, maar de lekkage is niet verholpen... dat wij dan nog eens 2.000 euro neer hadden moeten leggen voor weer een reparatie poging vond ik überhaupt niet fair.

    Nu is de factuur van zo'n 400 euro er nog niet, maar deze verwacht ik wel op korte termijn en nu vraag ik me af of wij verplicht zijn het gehele bedrag te betalen.
    In principe zou ik zeggen dat de dienst niet naar tevredenheid is afgeleverd (was nog niet opgelost) en hij vervolgens pas 6 maanden later belt voor een afspraak.
     
    liefdotje vindt dit leuk.
  2. Triangel

    Triangel Niet meer actief

    Geen idee wat je verplichtingen zijn. Maar wat een sukkel zeg, wat onprofessioneel allemaal.
     
  3. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    #3 Littlegirl1989, 22 jun 2017
    Laatst bewerkt: 22 jun 2017
    Sowieso onprofessioneel. Maar ik denk dat je pech hebt en moet betalen.
    Zij hebben een reparatie gedaan die niet naar behoren was. Dan moet je ze de kans geven dit te herstellen, dat heb je gedaan maar daar reageerden ze niet op. Je had ze op dat moment in gebreke moeten stellen, dat is niet gebeurt.
    Dus, hoe krom ook, je hebt ze nu niet voldoende de kans gegeven om te herstellen denk ik en dat betekent dus dat je de eerste reparatie moet betalen...

    Anders zou je eens moeten bellen met rechtsbijstand of het juridisch loket.
     
  4. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik vrees dat @Littlegirl1989 gelijk heeft. Hoe lullig het ook is, denk dat je zult moeten betalen. Mogelijk kun je nog wel in gesprek gaan over de hoogte van de factuur?
     
  5. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Niet betalen hoor! Wij hebben een aannemersbedrijf en deze man is een oplichter zo te horen. Wat een onzin verhaal over de isolatie. Ook al zat het er niet daar kan geen lekkage vandaan komen. Een lekkage komt door een scheur in de dakbedekking / een kapotte regenpijn / niet goed aansluitende deklijsten maar niet door het ontbreken van isolatie!

    Je hebt hem toen ingehuurd om de lekkage op te lossen dit heeft hij niet goed gedaan. Daarna is hij niet binnen redelijke tijd terug gekomen op het alsnog op te lossen dus naar dat geld kan hij fluiten!!
     
    Zusterke vindt dit leuk.
  6. Lizzy1985

    Lizzy1985 Actief lid

    28 mei 2015
    328
    97
    28
    Vrouw
    Je zou inderdaad even contact kunnen opnemen met juridisch loket of je rechtsbijstand. Maar mijn gevoel zegt dat je zal moeten betalen. Je had de opdrachtgever meer de kans moeten geven om zijn ondeugdelijk uitgevoerde reparatie opnieuw te laten maken, precies zoals @Littlegirl1989 zegt.
     
  7. Zusterke

    Zusterke Niet meer actief

    Wij hadden hier een gesprongen valse raam.
    Een raam waar niets achter zit boven de voordeur.
    Hadden iemand gebeld om een offerte op te maken. Nergens stond dat er kosten hieraan verbonden waren en dit gaf meneer ook niet aan.
    Deze meneer wilde zelf perse langskomen om te kijken ondanks dat wij de afmetingen doorgaven van het te vervangen raam. Een offerte is immers mits anders afgesproken vrijblijvend.

    Kom ik thuis uit mijn werk met zoontje op mijn arm knalt er zo een stuk karton met glad naar beneden...
    Wat had die malloot gedaan over de gehele gesprongen raam (veligheidsglas) met kit dik karton erop geplakt! Het zat bog piekfijn alleen was de binnenste glasraam gesprongen en niet mooi meer.
    Geen overleg niets. En dat werd natuurlijk zwaar dat het totaal doorscheurde en met het karton naar beneden viel.

    Krijgen we een offerte gestuurd.. belachelijk duur met daarin de tekst indien u niet door ons glas laat plaatsen dan moet u €75 voorrij kosten betalen
    Nou dus niet in geen honderd jaar!
    Hebben een soort gecoate plaat zelf geplaatst( ben de naam kwijt) Ziet er spik en span uit.

    Hij heeft nog twee maal een herinnering gestuurd waarop wij een mail hebben gestuurd met onze mening.
    Hierna niets meer van gehoord.
    Gewoon weer een maniertje van geld uit iemand zakken kloppen.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  8. Zusterke

    Zusterke Niet meer actief

    Die kans hebben ze toch gegeven... die gast heeft maanden niets van zich laten horen.
    Denkt zeker dat iedereen minimaal 6 maanden wacht bij een lekkage?
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  9. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Precies en ervaring leert dat dit soort types even hun best doen maar op het moment van uit handen geven stoppen omdat ze weten dat ze niet naar eer en geweten hebben gehandeld.
     
    Zusterke vindt dit leuk.
  10. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Je hebt ze 1x wat aangeboden, daarna is het stil geweest. Ik denk dat je juridisch dus (nogmaals) ze daarna in gebreken had moeten stellen. Maar ik ben geen jurist, dus ik zou het juridisch loket even bellen. Em als het juridisch loket aangeeft dat je moet betalen kun je nog proberen hie ver je komt met bluf (wat nan zegt).
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  11. Zusterke

    Zusterke Niet meer actief

    Ze hebben een klus gekregen die ze niet goed hebben uitgevoerd waarna ze ook nog met een &€@smoes komen dat je een lek door zogenaamde gebrek aan isolatie zou hebben. En dan vragen ze daar een belachelijk hoog bedrag voor.
    Dan weet je toch dat je geflest wordt.
    Wie zegt er dat ze de eerste keer ook echt wat hebben uitgevoerd? Kan zelfs zo zijn dat ze de lek erger hebben gemaakt...
    En dan voor die klus veel geld opstrijken.

    Klinkt bijna als die bende die heel Nederland door reist...
     
  12. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Daarom laten wij onze jongens voor tijdens en na de reparaties altijd foto's maken zodat wij de klant kunnen laten zien wat het probleem was, en hoe wij het opgelost hebben. Ken genoeg verhalen van "collega" aannemers die helemaal op dakgebied klanten oplichten omdat in 9 van de 10 gevallen de klant het dak niet zelf op gaat om te kijken hoe groot de schade is.
     
  13. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Niet betalen, in geen 1000 jaar.

    Wat een beunhaas zeg.
     
  14. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik denk dat ik maar gewoon de factuur afwacht, contact zoek met rechtsbijstand en als ik moet betalen betaal ik onder protest of maar een gedeelte.
     

Deel Deze Pagina