Onze zoon was met alles wel redelijk snel maar wat vooral opviel/opvalt is dat hij heel erg doordenkt. Zo wilde hij dinsdag van alles weten over afganistan en de oorlog daar. Hij heeft namelijk 2 nieuwe kinderen in zijn klas die daar vandaan komen en mn schoonouders hebben vluchtelingen als buren. Tellen, woordjes goed zeggen, kleuren, zelfstandig lego bouwen (volgens de beschrijving), rekenen, hij pikt het allemaal zo op. De andere kant is dat hij ook regelmatig gefrustreerd is omdat hij meer wil en anderen hem niet goed begrijpen. Hij is vrij klein voor zn leeftijd dus mensen onderschatten hem daardoor erg snel. Vanmiddag ga ik een afspraak maken met zn juf en dan gaan we verder kijken. Onze dochter is er ook een met gebruiksaanwijzing maar dan weer totaal anders. Ook slim en kan goed leren (topo 2x kijken en ze weet het bijna allemaal), maar ze is heel onzeker en doordat ze daar nog steeds niet voldoende geholpen wordt hebben wij het idee dat ze op sommige vlakken onderpresteerd. Dus ook daar gaan we van de week al gesprekken over voeren.
Zodra je kindje niet goed in zijn vel zit moet je actie ondernemen. Heeft de juf het weleens over zijn voorsprong gehad? Heb je de afspraak gemaakt? Hoe oud is hij?
Hier een jongen van 10 die HB is, maar icm autisme. Net groep 7 begonnen en zou qua stof allang in de 1e klas moeten zitten, maar vanwege zijn autisme is klassen overslaan gewoon geen optie. Hij zit vast en wij zitten vast.. HB school is hier helaas geen optie.