Hoe gaat dit bij jullie in zijn werk? Hier is gevraagd de leerkracht een e-mail te sturen met reden afwezigheid. Dit nu voor de derde keer moeten doen, bij 3 verschillende leerkrachten. Maar ik krijg geen antwoord terug, dit verwachte ik eigenlijk wel. Lijkt me toch best logisch? Of is het gek dat ik het verwacht? Vorige keer gevraagd of mijn mail was aangekomen en kreeg ik terug ja sorry maar ik was het vergeten. Ben ik een zeur als ik ga aangeven of het niet mogelijk is dat ze er even kort op antwoorden? Als is het maar een automatische email of bedankt voor het doorgeven.
Oke, dank je wel. Dan sta ik er anders in. Ik dacht dat het een kleine moeite was, hun willen dat je de kinderen ziek meld via de mail. Maar dan moet ik er maar vanuit dat het gewoon goed is als ik mail. Ik had bevestiging wel prettig gevonden
Bij ons moet je via de site een formulier invullen. Je krijgt dan gewoon een bevestiging van ‘bedankt voor het doorgeven’, maar verder niet.
Het zou inderdaad netjes zijn. Als ouder zou ik het denk ik ook verwachten om nog voor schooltijd iets terug te krijgen. Maar even vanuit een juf: ik ben rond 8 uur op school. Om 10 voor half 9 komen de eerste kinderen binnen. Ik heb dus 20 minuten de tijd 's ochtends. Die tijd gebruik ik o.a. voor de volgende dingen: - tablets uit de inbraakvrije ruimte te halen - mijn eigen computer opstarten en op diverse sites inloggen - water / thee halen - materialen klaarleggen voor de lessen van de ochtend - soms nog even een vraag stellen aan of beantwoorden van een collega - gauw nog even naar de w.c. Dat is vaak al erg krap aan. Vooral op mijn 1e werkochtend van de week, want dan moet ik ook de opdrachten van die dag nog op jet bord schrijven en het kopieerwerk bij de conciërge ophalen en verdelen. Op mijn andere werkdag in die klas heb ik dat in de regel de middag ervoor al gedaan. Ik krijg mails van ouders binnen op mijn telefoon. Dus meestal zal ik het wel voor schooltijd zien. Maar als ik dat bericht wil beantwoorden, moet ik eerst apart inloggen. We gebruiken Mijn School Info, heel onhandig. Die extra handeling zit er bij mij echt niet meer in, voor schooltijd. Dus je zou dan bij mij pas tussen de middag of na schooltijd antwoord krijgen. Gelukkig gaan ziekmeldingen bij ons meestal telefonisch. De enkele ouder die wel mailt voor dat soort dingen, krijgen pas later een reactie.
Ik loop ff langs de klas en geef het door aan de juf. Volgens mij kun je ook bellen of via de site een melding doen, maar gelukkig hebben we het bijna nooit aan de hand.
Hier moet je digitaal ziek melden via een formulier op de website (via het ouderportaal van mijnschool).
hier ook meestal reactie 's middags terug. Ik ga ervan uit dat als ze hun missen in de klas dat de juf dat eerst op ouderportaal kijkt ( of het al op de telefoon gezien heeft) en dus weten waar mijn kind is. Anders gaan ze echt wel bellen hoor waar hij of zij is.
Hier ook mailen, krijgen nooit antwoord. Wel een keer gebeld waar mijn dochter was. Toen ik zei dat ik had gemaild dat ze ziek thuis was, was dat niet doorgegeven. Ik ga er dus vanuit dat als ik niks hoor, het goed is.
Ik ben ook zo’n juf die dan het plan heeft om later terug te mailen bij zulke mailtjes omdat ik het in de ochtend druk heb en het niet super dringend is en het dan heel vaak vergeet Ik denk dat je je er niet te druk om moet maken. Zolang je door school niet gebeld wordt waar je kind is, zal het goed zijn
Ik zou er geen reactie op verwachten maar dat is omdat ik op andere mail waar ik wel graag een reactie op zou willen ook geen reactie krijg. Laatst bijvoorbeeld een belangrijk onderzoeksverslag opgestuurd, geen reactie op die mail gekregen. Nou had ik wel aangegeven dat ik het via de mail zou sturen die dag maar een ontvangstbevestiging is toch wel fijn. Daarna heb ik nog de vraag gemaild of ze gebruik willen maken van de nabespreking met de orthopedagoog die door mij al betaald is want dat zat bij het onderzoek in. Daar kwam ook geen reactie op. Mijn oudste dochter zat eerst op een andere reguliere school en daar was het niet anders qua communicatie. Ik weet dan ook niet beter dat dit normaal is voor reguliere scholen.
O nee dat ken ik helemaal niet heb hier zelfs soms meerdere malen per dag ( einde middag) contact via mail met juf. Als ik iets mail komt er altijd iets terug. Dat kan van Ok, beterschap. Zijn tot hele A4 tje's vol.
Bij ons gaat het via een app of de website. Daar Krijg ik geen mail van terug. Anders zou het wel netjes staan, maar ik kan me voorstellen dat het ‘s ochtends al druk zat is en dat later op de dag terugmailen weinig zin meer heeft.
Op hun vorige school moest je bellen, kreeg je een keuzemenu waarbij je ook voor ziek melden kon kiezen, dan sprak je de naam in en dat was het. Vond dat wel prima zo. Dan krijg je ook geen antwoord of bevestiging. Hoe het nu werkt weet ik niet eens. Ik moet toch altijd naar school voor broer/zus, dus dan loop ik even bij de juf langs. Verder reageren de leraren hier altijd heel snel op mails. De ib-er alleen niet, daar moet je steeds achteraan.
Op de school van zl hebben ze ook het liefst dat je mailt, maar eigenlijk bel ik altijd. Om te voorkomen dat je dan een telefoontje krijgt met de vraag waarom hij niet in de taxi zat... Hier ook vaak geen antwoord op mailtjes of pas dagen later. Ook belangrijke mails, zoals laatst over de medicatieswitch van zl met de vraag om een verslagje van zijn gedrag, om de reactie op de medicatie te kunnen zien, worden niet of heel laat en summier beantwoord (gaat goed, ik ben tevreden...). Zl zit op een SBO en zijn vorige juf beantwoordde altijd heel stipt en uitgebreid op mails. Dus het is even wennen dit schooljaar. Als ik ergens een goed antwoord op wil hebben kan ik ze het best bellen net na schooltijd.
Bij ons gaat het gewoon ambachtelijk telefonisch Kinderen uit de bovenbouw nemen de telefoon op en noteren de namen, nooit problemen mee gehad.
hier ook via een formulier op de website en dan krijg je een standaard bericht van die site terug. Verder ook niet. Ik vind het wel prima eigenlijk....
Hier gaat het via de website. Geen bericht terug. Vind ik ook niet zo nodig. Wat ik wel nodig vind is dat de school belt als ik mijn kind niet heb afgemeld en ze is er niet. Dat is me één keer overkomen, vergeten om haar ziek te melden, maar echt dat ik niet gebeld werd... Dat vind ik wel kwalijk.
Dat is mij 1 keer overkomen. Gelukkig was het kind 'gewoon ziek'. Maar inderdaad heel slecht, ik heb ook echt gemeend uitgebreid excuses gemaakt aan die moeder. Sindsdien ben ik er veel alerter op!