Ja serieus haha. Ik zei al, ik ben geen internetkoper. Juist door al die rompslomp eromheen. 3 verschillende maten, eentje past, de rest weer terugbrengen, wachten op het geld... wat een gedoe. Ik ga liever eens in de zo veel tijd winkelen En wat er nu dus gebeurt, is exact waar ik bang voor was. Ik dacht, laat ik het één keer proberen, iedereen bestelt immers. Nou brr nooit meer Ik zal vanmiddag eens langs de Primera rijden, hopelijk ligt ie daar!
Ik zou na de kerstdagen gewoon even naar post nl bellen. Bij mij komen alle pakjes uit China prima aan. Maar heb 1 keer gehad dat ik maar zat te wachten. Toen ik eens ging kijken stond er bij de track and track dat het pakket terug was naar China. Omdat ik niet thuis was. Ik heb gebeld naar Post nl. Bleek dat ze 1 keer aan de deur waren geweest en het daarna bij een supermarkt was gelegd. Ik had geen briefje in de brievenbus gehad. Het heeft twee weken in de super gelegen en is toen weer terug gestuurd. Ik heb mn pakket nooit meer gezien. Dus als het ergens op een ophaal punt ligt, kan het ook best zijn dat je een briefje niet gehad hebt. Daar kom je alleen achter als je belt, en even de code bij de hand houdt. Ik zou niet zomaar op de gok ergens heen rijden. In een willekeurige stad zijn er wel een stuk of 6 ophaalpunten. Benzine stations, Primera, Bruna, supermarkt, Albert Heijn. Ik ben echt al overal geweest. Post NL kan in hun systeem precies zien waar je pakket ligt.
Ik heb met Postnl gebeld. Ze konden het pakket niet vinden in hun systeem, dus waarschijnlijk lag het bij de douane. Ik zei dat ik dat wel een beetje gek vond, omdat het systeem bij mij aangeeft dat ie bezorgd is. Dus ging ze nog een keer checken en inderdaad, bij hun staat ook succesvol bezorgd. Omdat er nergens melding is gedaan van een afhaalpunt, ligt het daar in ieder geval niet. Ze denken nu dat het op een verkeerd adres is geleverd. Ze gaan er nu achteraan en ik zal hem volgende week sowieso binnen hebben. Beetje vreemd vind ik het wel, hoe kunnen ze nou garanderen dat ik het volgende week krijg als het verkeerd geleverd is?
Ieder huisadres heeft een vast PostNL punt. Als er pakjes voor jou worden afgeleverd, is dat altijd bij dat ene servicepunt. Niet bij een willekeurig punt ergens in de stad
Mijn ervaring is toch echt anders. En het scheelt ook welk bedrijf het stuurt. Wehkamp komt bij benzinepomp A, Apple benzinepomp B, Bol bij AH, C&A weer ergens anders. Bij CoolBlue moest ik ineens in de Gamma zijn. Ali is altijd bij Post NL. En die haal ik op drie verschillende plekken op. Ik weet ook niet waarom.
Ik zou toch even bij het post service punt in de buurt langs gaan. Zij vertelde mij als je een pakket gratis laat verzenden vanuit China dat de kans groot is dat de postbode die gelijk op het post service punt afgeeft omdat ze daar niks aan verdienen. Het was wel netjes geweest als ze dat bij jou hadden laten weten doormiddel van een kaartje.
Hier niet hoor, ik mocht vorige week naar de andere kant van de stad terwijl het ‘vaste’ punt hier bij mij om de hoek zit. Dit was PostNL, met DHL is het altijd weer afwachten; soms bij de drogist hier in de wijk, soms in een heel andere wijk. UPS heeft hier 2 pick-up points en brengt ze ook lukraak naar de een of juist de ander.
wat opmerkelijk. Ik heb de afgelopen jaren in 2 verschillende gemeentes gewoond en altijd had ik vaste punten van PostNL. Een was erg irritant, want hemelsbreed wel het dichtste bij, maar voor werkelijk alles in mijn ritme de verkeerde kant op. Dus ik had graag gewild dat het ook wel eens een ander was. Nu in deze gemeente is het ook altijd hetzelfde punt, en ik heb al vele tientallen pakketjes opgehaald door de jaren.
Update: Ze hadden vorige week gezegd dat het pakketje waarschijnlijk op het verkeerde adres bezorgd was en dat ik hem deze week zou krijgen. En anders moest ik even bellen. Nou, ze weten nergens van af... Adres klopte toch wel, dus ik moest maar contact opnemen met de verzender. Die moet dan gaan onderzoeken waar het pakketje gebleven is. Dus... Hoe pak ik dit aan? Hoe neem ik contact met de verzender op? Ik snap gewoon niet hoe een verzender kan onderzoeken waar mijn pakketje gebleven is Nooooit meer AliExpress voor mij
Heb even printscreen gemaakt van mijn app haha. Je klikt op ‘goederen in afwachting van bevestiging’. Je klikt dan op het product wat je niet hebt ontvangen. Heb als voorbeeld een hoesje genomen wat ik heb besteld haha. Je klikt op de tekst naast het voorbeeldplaatje. Dan kan je klikken op ‘contact verkoper’.
Ik zou gewoon bij Ali je geld terug vragen (refund). Geef daar aan dat je pakket kwijt is en niet is aangekomen. De zender weet ook niet waar je pakket is en heeft ook weinig mogelijkheden om dat uit te zoeken. Zou ik zelf ook niet doen voor een pakket van 2 euro trouwens. En nooit meer bij Ali...sja. Je hebt pech gehad, dat kan gebeuren. Ik ontvang maandelijks vele Ali pakketjes. Er is wel eens iets niet aangekomen, kwijt geraakt of dat het kapot aankwam. Als je dan een refund aanvraagt word het meestal netjes afgehandeld. En weet je, ik bestel daar voor zulk enorm prijsverschil met hierzo. Soms pakt dat ook wel eens verkeerd uit. Dat risico neem ik dan maar. Al zou ik af en toe mn geld niet terug krijgen, dan ben je nog goedkoper uit. Om een refund-acties aan te vragen ga je naar de website van Ali. ga naar je profiel en dan naar je bestellingen. Naast de colom met een plaatje van je spullen. Staat een colom met daarin 'Open dispute'. Klik daarop en de rest wijst zich vanzelf. Je kan ook eerst op het envelopje daarboven klikken waar opstaat 'contact seller'. Dat is wat netter. Dan stuur je de verzender een bericht dat je pakket kwijt is en of je je geld terug mag. Als hij weigert kun je alsnog een dispute openen. De meeste verkopers willen een dispute vermijden. Als ze daar teveel van hebben krijgen ze sancties van Ali. Dus ik zou dat wel doen (eerst een bericht sturen) aangezien de verkoper er ook niks aan kan doen dat Post NL je pakket is kwijt geraakt. Als je met Visa hebt betaald kun je het daar trouwens ook terug vragen.
Bedankt voor de reacties! Ik ga inderdaad maar gewoon m'n geld terugvragen denk ik. Ik zie niet in hoe zij opeens m'n pakketje kunnen vinden hier En nooit meer bestellen... Ik durfde al nooit door alle verhalen haha. En nu dacht ik, laat ik het toch maar een keertje proberen. En tadaaaa Maar ach, misschien dat ik ooit weer het vertrouwen terug krijg
Hoe lang geleden heb je het besteld? Die track & trace klopt namelijk zelden tot nooit. Mocht het niet op het postkantoor liggen dan zou ik gewoon nog even geduldig afwachten en je protection order in de gaten houden.
Waarom zou je een dispute openen? Je kan de verkoper toch vragen een nieuwe op te sturen? Een dispute openen is echt niet zo tof voor een verkoper. Beter stuur je gewoon een bericht en probeer je er samen uit te komen. Dispute openen kan altijd nog.
Ben ik weer... Ik heb een dispute geopend omdat de kopersbescherming afliep. Krijg ik een mailtje dat de reden niet geldig is, en dat ik het lokale postbedrijf maar moet bellen om te vragen waar het pakket is. Terwijl ik dat al heb gedaan en Postnl mij doorstuurt naar Ali... Daarnaast moet ik maar bij de buren checken. Allang gedaan Het pakket had 21 december aan moeten komen en we waren sowieso de hele dag thuis. Maar ook de buren hebben niks gezien. In onderstaand bericht staat dat ik anders met officiële documenten moet komen. Hoe regel ik dat? Is het de moeite waard? Het gaat uiteindelijk om 15 euro. Heb ergens zoiets van "oké, laat maar zitten", anderzijds... Ik heb gewoon betaald en niks gekregen. The tracking information shows delivered. Please track in the logistics official website and contact shipping company servicer to get more information. If you did not get the package, please provide shipping company's missing parcel documents within valid time. If you have received the goods but not in good condition/ shortage, you are suggested go to 'Dispute Detail' -- Check 'Dispute Reason-- Click 'Update Reason' to update your reason for filing a dispute.