Ik kreeg maandagavond van het bedrijf een track&trace. Gisteren zag ik dat hij voor vandaag stond ingepland, maar nu weer morgen. Weet iemand wat deze melding van postnl nu inhoud?
Volgens mij dat het pakket al wel is doorgegeven/aangemeld bij PostNL door de verzender maar nog niet daadwerkelijk is afgegeven.
PostNL heeft wel de data ontvangen maar niet het pakket zelf. Blijkbaar is dat voor hun de trigger om track & trace info te versturen.
Nee hoor. Als de verzending al wordt aangemaakt in het systeem komt er meteen een T&T. Heb ik regelmatig. Ze gaan dan uit van een verwachte aanlevering door verzender en baseren daarop de verwachte bezorging. Maar als verzender het pakket dan later aanlevert wordt de levering natuurlijk ook later.
Maar dat is toch raar? Als ik een pakket verstuur krijg ik toch ook pas een track & trace als ik hem heb afgegeven?
Stel ik verstuur een pakket bij Mcd. Zij geven mij gelijk een track rn tracé voor de ontvanger mee. Maar het pakket is nog in de supermarkt. Dus wel aangemeld bij tnt nog niet verzonden naar tnt zelf.
Klopt op zich, maar bv. bedrijven maken zelf labels en moeten het dan meegeven aan PostNL. Of iemand koopt een label (kan tegenwoordig ook online denk ik?) maar heeft het nog niet ingeleverd bij PostNL. Of het PostNL punt heeft het nog niet meegegeven.
Nee hoor... als ik online via de postnl app een pakketje aanmeld (en het dus nog thuis heb), dan betaal ik alvast voor de verzending en krijg ik gelijk de t&t code. In het traceersysteem blijft hij dan de melding die jij hebt aangeven. Zodra ik het pakketje bij het postkantoor afgeef en de barcode op mijn telefoon (in de app) laat scannen, komt er te staan dat hij is ontvangen door post.nl
Nee hoor, je krijgt een t&t code zodra je een label aanmaakt. Dat kan inderdaad op het moment dat je hem afgeeft (maar alleen in het geval dat je pas op het afgiftepunt een label laat maken), maar dat kan ook thuis of - in jouw geval hier boven - in het bedrijf. En dan heb je dus al een code voordat je het pakket hebt afgegeven. Zo doe ik dat zelf ook altijd met marktplaats pakketten. Verzendlabel maak ik thuis en dan laat ik de koper ook gelijk de t&t code weten. Maar dan heb ik het pakket dus nog niet afgegeven.
Dat zou ik niet doen. Er is toch niets aan de hand? Het pakket is al aangemaakt, de t&t code hebben ze je al doorgegeven, dus het pakket zal zeer binnenkort worden afgegeven en bezorgd. Gewoon een kwestie van geduld. Als er nu zou staan dat het pakket kwijt is of dat het al is bezorgd (terwijl je niets hebt ontvangen), heb je reden om te bellen. Maar de melding die je nu krijgt, is een gewone gang van zaken.
Het bedrijf geeft zelf aan voor 16.30 besteld, morgen in huis. Dan snap ik best dat het wat later kan zijn door postnl zelf. Maar als het nog niet eens bij postnl zelf is, terwijl ik het maandag heb besteld....wordt ik wat onrustig eerlijk gezegd. Bedankt voor je informatie!
Oh, op die manier. Ja, dan vind ik het heel begrijpelijk dat je wat onrustig wordt. Als ze dat op hun website beloven, dan reken je daar ook op. Wat slordig dat het dan zo lang duurt. Succes, ik hoop dat jouw pakketje snel komt!
Dank je wel! Ik heb gebeld met het bedrijf en hun snapte het ook niet, want het pakketje had al hier moeten zijn. Hij ging het voor me uitzoeken en dan wordt ik teruggebeld. Ik ga ook nog even postnl bellen. Bedrijf werkt in ieder geval netjes mee.
Heel eerlijk? Als bedrijf zijnde zou dit ook een goede smoes kunnen zijn om een klacht te voorkomen. "Het had inderdaad al bij u moeten zijn." Terwijl ze hetgeen wellicht niet op voorraad hadden en dus stiekem later gaan versturen ("ik zal het voor u uitzoeken") en zich achter deze smoes verschuilen omdat ze anders hun "voor 16.30 uur besteld, morgen in huis" niet kunnen waarmaken. En vervolgens de schuld leggen bij de post...... Maar goed, PostNL is ook niet zo heilig en maakt helaas ook nogal wat fouten.