Containerbegrip. De overheid wuift jouw ideeen weg? Wie van de overheid? En welke ideeen heb jij aangedragen en op welke gronden hebben 'ze' dat weggewuifd? En hoe heb je ze aangedragen? Misschien heb je de verkeerde ingangen gebruikt op het ministerie van OCW, ik geloof dat @amdaa hier beter weet hoe de politiek in Den Haag werkt en je de ideeen bij de desbetreffende beleidsmedewerkers kunt krijgen. Of via POinactie, die zitten ook om wat ideeen verkegen om aan te leveren aan de overheid geloof ik, je kunt Jan via Facebook benaderen.
Gossiemikkie, wat is het toch lekker makkelijk om te zeggen dat de ouders die hier reageren alleen maar willen schoppen en alleen maar boos zijn. Ik heb hier tig onderbouwde en respectvolle reacties voorbij zien komen en ook zelf gepost waar nauwelijks een fatsoenlijke reactie op volgt. Nee, dan snappen we het niet, hebben nog nooit les gegeven etc etc etc. Waarom denk je dat mensen hier juist blijven schrijven. Als het ze niks uitmaakte dan waren ze daar allang mee gestopt. Op werkelijk alle ideeen komt commentaar dat het niet kan. Dat het alleen met meer geld op te lossen is. En als je daar dan op doorvraagt waarom dan en hoe dan, dan komt er niks. Echt helemaal niks. Weet je dat de meest vernieuwende ideeën in beroepsgroepen meestal van buiten komen. Dat de sectoren van elkaar leren. En ook de scholen onderling leren. Maar goed... blijkbaar levert het veel meer op om in het slachtofferschap te blijven hangen.
En welke ideeen heeft de overheid weggewuifd aangaande dit meisje met Down? Of is dit gewoon weer een algemene 'ik heb ideeen in de koffiekamer maar niemand hoort ze' klacht.
Bekijk eens het nieuws. Daar zie je volgens mij duidelijk wat de problemen zijn. Volg POinactie, doe eens zelf wat onderzoek als jullie dan zo nieuwsgierig zijn. Of laat je omscholenen kom eens een tijdje meedraaien. Kom dan pas weer tegen leraren aan trappen
Wow, over aannames gesproken.....whahaha... en jij verwacht dat ouders je serieus nemen als je zo reageert en dat er draagvlak is.....
En trouwens. Het is geen slachtofferrol, het zijn vaak de meest idiote onhaalbare ideeën die ik hoor van buitenaf. Zo simpel ligt het niet, was het maar zo. Ga dan zelf eens naar de overheid met al je plannetjes
Prima joh. Kom dan ook niet zeuren als over 5 jaar je kind zovaak naar huis gestuurd wordt omdat er geen leerkracht is.
@Beheer kan dit topic niet gesloten worden? Ik vind het ronduit beledigend voor onze beroepgroep hoe mensen hier over ons praten
Weet je wat ik tegen zulke mensen zeg die met zo'n houding komen maar wel van me verwachten dat ik ze in al hun geklaag steun; Bekijk het maar. Los het dan maar lekker zelf op en val mij er niet mee lastig.
Kom maar eens langs voor een theetje. Dan babbelen we wel. Wel pas nadat je een weekje zelf mn groep heb gedraaid. Dan weet je waar je over praat
Leraren worden al jaren afgezeken. Mogen wij ons ook eens verdedigen? Het is altijd onze schuld als er iets met je prinsje of prinsesje is.
Daar zorgen jullie al idd al voor met al dat gestaak zonder enig fatsoenlijk plan van aanpak. En nu trekt ik me terug want ben normaliter niet het type die zich tot een dergelijk niveau verlaagt. Succes er mee!
Prima hoor. Dan mag jij een week mijn werk doen. Waar de werkdruk vele vele vele malen hoger ligt dan in het onderwijs. Maar goed... weer geen concrete ideeën hoor ik. Ik wil het echt graag horen. Wat zijn concrete oplossingen?
Nee, ik klaag niet over de overheid. Ik zie van heel dichtbij wat er in het basisonderwijs aan de hand is en kan daar met een frisse blik van buitenaf naar kijken. Ik heb veel overleg met zowel de leerkrachten als het bestuur. Schoolbesturen zijn prima benaderbaar om te beginnen met te kijken naar mogelijkheden tot verlichting van adminstratieve lasten, onderwijsconcepten, terugdringen van ziekteverzuim en het kloppend krijgen van begrotingen zodat je geld overhoudt voor onderwijsvernieuwing. Maar als je zelf blijft hangen in dat je alleen maar kunt roepen tegen collega's dat er van alles mis is, aanneemt dat de overheid, directies, besturen en ouders allemaal tegen je zijn en niet kunt vertellen hoe het dan wel beter zou worden (behalve: doe eens een paar miljoen erbij) dan moet je ook niet klagen als je niet gehoord wordt. En dat eeuwige geklaag, geslachtoffer en gekarmejak in het onderwijs maakt het ook stuitend onaantrekkelijk voor studenten. Ik zou er ook niet aan moeten denken om 45 jaar lang tussen in zelfmedelijden zwelgende slachtoffers rond te lopen. Gelukkig zijn de leraren bij ons op school niet zo. Is het ziekteverzuim trouwens ook niet zo hoog. En geven ze zelf aan dat het pittig is maar ze van de werkdruk geen last hebben. En drinken we gezellig met zijn allen, en de hele MR, GMR en bestuur een biertje een keer per kwartaal.
Ik ben het met @Lisa280887 eens. Dit is een oneindige en dus nutteloze discussie. Iedereen houdt toch vast aan zijn eigen standpunt als er geen open gesprek meer mogelijk is. Lijkt me verstandig het topic te sluiten, ook omdat het totaal niet meer aansluit met de vraag van de ts. En @iedereen: voel je aangesproken of niet, maar wees wat vriendelijker, begripsvoller, probeer tot tien te tellen en bovenal behandel iemand op die toon waarop je ook zelf graag wil worden aangesproken.