apotheekfrustratie...

Discussion in 'De lounge' started by MirW, Feb 21, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MirW

    MirW Fanatiek lid

    Apr 20, 2017
    1,748
    555
    113
    Even stoom afblazen... en ik ben benieuwd of mijn apotheek afwijkt van de norm?

    Mijn zoon gebruikt 2 soorten methylfenidaat, Ritalin en Medikinet, beiden in 2 verschillende sterktes. Dit schrijft de kinderarts voor en als ik nieuwe nodig heb stuur ik hem een mail en worden de recepten mij per post toegestuurd.

    Eerste frustratiepunt is dat je altijd zo lang moet wachten, of het nu druk is of niet... naar mijn idee gaat werkelijk alles op z`n elfendertigst en zal niemand ook maar 1 stap harder zetten, al staat er een rij tot buiten de deur.

    2e is dat ze nooit, maar dan ook nooit iets van die tabletten op voorraad hebben (opiumwetartikelen) en ik dus voor ieder recept minimaal 2x heen en weer moet. Het is ook al eens voorgekomen dat het besteld zou worden, ik 2 dagen later terugkom om het op te halen en het er gewoon niet is. Kun je nog een keer :evil:

    3e punt: ik bracht gisteren een recept voor alleen de Ritalin, die was bijna op, de Medikinet heb ik nog ruim van.
    Het duurde vanmiddag eindeloos voor ze klaar was met die doosjes op te zoeken. Dus ik vroeg, vrij geirriteerd, wat er nu zo moeilijk was aan het recept... Er was gisteren dus verwarring ontstaan omdat er Ritalin op stond en er de vorige keer Medikinet geleverd was, begrijpt u? Dus nu moest ze alles aanpassen want ik vertelde nu dat het wel Ritalin moest zijn terwijl zij dus alles veranderd hadden in Medikinet...
    Nee, dat begrijp ik niet... Als je in het systeem een regeltje verder kijkt zie je dat hij beiden gebruikt... Dus lever gewoon wat er op het recept staat...
    Dan ben ik dus echt in staat iemand over de toonbank te trekken.

    Ik irriteer me er inmiddels zo erg dat ik met de recepten van de kinderarts ook weleens als passant naar een andere apotheek ga... Waar ik altijd geleverd krijg wat er op het recept staat
     
    Biny and Stampertje1 like this.
  2. mam1991

    mam1991 VIP lid

    Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Ja ik herken het heel erg van de apothekEN! In onze vorige woonplaats. Iets simpels als de pil ophalen duurde gerust 10 min. En inderdaad, ze lopen zo langzaam als een slak. Die dames wekken bij mij altijd de indruk alsof ze een heeeel zwaar leven hebben. Zit geen fut in.
     
  3. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    Dec 14, 2016
    2,115
    1,090
    113
    Female
    Nederland
    Mijn zoon slikt precies dezelfde combinatie.. hier ook altijd een dag later ophalen, behalve bij spoed ( kwam 1 dag voor kerst erachter dat ik niets meer had) dan kan het wel.. weet niet waarom. Telefonisch bestellen kan ook.
    Het lang wachten en de 'verwarring' herken ik echter niet! Denk dat dat echt aan je apotheek ligt.
     
  4. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    Jul 25, 2006
    3,369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Kan je niet naar een andere apotheek voortaan?
     
  5. MirW

    MirW Fanatiek lid

    Apr 20, 2017
    1,748
    555
    113
    Dat zijn we serieus aan het overwegen.
     
  6. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Hier ook zo langzaam
    Van apotheek veranderd omdat er nu een apotheek bij de huisartsenpraktijk is maar die zijn even langzaam.
    In België pakken ze dat gewoon en klaar. Hier doen die tussen het zoeken door nog vanalles anders op het gemak. En dan zie ik er 5 rondlopen achterin terwijl er maar 2 klanten zijn en nog kan je 5 spelletjes candy crush winnen tijdens het wachten op je doosje. :roflmao:

    Toen zoontje baby was en een medicijn moest hebben voor epilepsie moest ik ook altijd 2 keer gaan.
     
    Biny likes this.
  7. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    Jul 5, 2016
    4,697
    4,306
    113
    noord holland
    Traag valt bij ons wel mee.
    En ik heb een 'abonnement ' op de concerta van m'n dochter .
    Zij sturen mij een mailtje dat het vanaf de dag erna klaar ligt. Dit is zo'n 10 dagen voordat het potje op is dus tijd genoeg.
    Mocht het tussentijds wijzigen qua dosering dan is dat geen probleem en bel ik dat even door.
    Voorheen moest het ook altijd besteld en greep ik nog weleens mis dat het niet binnengekomen was. Nu gaat dat vanzelf.
     
  8. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Hahahaha ja hier is het ook zooooo traag. Echt die luiaard bij Zootropolis is nog sneller.
    Mij was het nooit opgevallen, tot ik ineens vrij vaak langs kwam voor mijn man.
    Ook dat brilletje zo half op de neus vaak en maar moeilijk naar die computer kijken.
    Ik heb altijd het idee dat ze 20 keer het verkeerde aanklikken, loopt dat ding vast, moet er weer iemand bijkomen. Pfffff.
    Kan ik mooi even zwpagina’en.
     
  9. TempusFugit

    TempusFugit Actief lid

    Sep 16, 2017
    164
    331
    63
    Female
    Hier zijn ze ook zo sloom. Qua begrip en qua werktempo.
     
  10. Kyra73

    Kyra73 Fanatiek lid

    Oct 24, 2013
    1,568
    455
    83
    Oh daar was ik heel snel klaar mee geweest. Als de mogelijkheid bestaat gewoon overstappen. Heb ik ook gedaan na een flinke discussie met mijn oude apotheek.
     
  11. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    Feb 27, 2015
    4,563
    2,765
    113
    Female
    Noord Nederland
    Ik heb het afgelopen jaar bij elk bezoek gedoe gehad bij de apotheek. De ene keer was de pil niet op voorraad, toen kon die niet geleverd worden, toen stond weer de verkeerde merknaam in het systeem, toen was opeens de notitie verdwenen wat ik nou precies moest hebben... echt belachelijk.

    En traag.... onbegrijpelijk gewoon. Als je er een opmerking over maakt of iets over vraagt (bijvoorbeeld wat er nou aan de hand is dat ze 27x moet klikken in het systeem), kijken ze je aan alsof je ze uitmaakt voor rotte vis.

    Gelukkig is het de laatste keer wél allemaal goed gegaan, want dat zou voor mij de druppel zijn geweest.
     
  12. LaLaS

    LaLaS Fanatiek lid

    Sep 13, 2013
    1,100
    197
    63
    Female
    Bij vervolgrecepten wordt het hier rechtsstreeks naar de apotheek gestuurd en kan ik het 1 a 2 dagen later halen. Als ik dan aan de beurt ben (afhankelijk van de hoeveelheid mensen hoelang dat duurt) krijg ik het direct mee, aangezien het klaar staat.
     
  13. PenK

    PenK VIP lid

    Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Heel herkenbaar.

    Wat ik deels oplos door tijdig het herhaalrecept in te leveren zodat ze kunnen bestellen en ik het op tijd binnen heb.
     
  14. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    Jul 25, 2006
    3,369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Hier hebben ze ook altijd 2 doosjes medikenet op voorraad voor mijn zoon dat scheelt. Hoeven ze niet te bestellen als ik een herhaalrecept nodig heb. Ze kwamen zelf met deze optie omdat anders het bestellen elke keer minimaal 3 dagen duurde
     
  15. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    Nov 13, 2008
    3,422
    447
    83
    Limburg
    Hier ook zo hopeloos. Gelukkig hebben ze tegenwoordig een automaat. Dan krijg je een sms met code als het erin ligt. Best ideaal. Maar o wee als je er binnen moet zijn.
    Mijn schoonmoeder krijgt elke keer maar deel van recept mee, andere deel een herhaling. De eerste keer gaat elke keer goed en de herhaling krijgt ze keer op keer het verkeerde (goedkopere waar ze niet tegen kan en ook duidelijk op recept staat).
     
  16. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Hier een fijne apotheek. Ja ze zijn wel eens langzamer maar ze controlen alles wat de huisarts voorschrijft dubbel. Ze houden goed rekening met mn dochters allergie voor Amocciciline. Ze houden het in de gaten als ik iets voorgeschreven krijg ivm de borstvoeding die ik nog geef. Ze weten ook dat ik bijv geen canesten gebruik ivm een allergische reactie. de vorige keer had ik het heeel duidelijk aangegeven bij de huisarts en schreef hij nog het verkeerde voor en toen moesten ze bellen dat het echt toch de dactarin moest zijn ( ben dr ook zelf achter aan gegaan toen en het staat nu bij de huisarts duidelijker in het systeem)
    En toen de zalf die we gebruiken bij de jongste ivm exzeem op was hebben ze het zelfs thuis laten bezorgen zodat we er niet voor terug hoefde te rijden (apotheek zit een dorp verder). Dus als er een andere apotheek in de buurt zit zou ik wisselen.
     
  17. Love1987

    Love1987 Niet meer actief

    Hier zijn ze ook traag en dom, dochter last van pindaallergie, moest zinkzalf hebben dus ik zei moet echt zonder pindaolie zijn, zegt ze nee hoor, dit is arachideolie, dat kunt u gewoon gebruiken :eek:
    Ok, de volgende keer bestel ik wel via internet... :mad:
     
  18. HvO

    HvO Niet meer actief

    Mijn grootste apotheek irritaties zijn de openingstijden. :oops:
     
  19. suus1983

    suus1983 VIP lid

    Oct 10, 2006
    50,194
    35,901
    113
    Ja hier ook. Laatst nog een bepaalde creme voorgeschreven door de arts. Bleek niet vergoed te worden en was 30 euro en vroeg ze of ik het zeker wist. Tja, was voor zoontje, dus moest maar. Kom ik het 2 dagen later ophalen vraagt die andere vrouw waarom ik niet voor de goedkope versie had gekozen, die bovendien wel vergoed wordt. Ja als ze dat nu even had verteld zeg.

    En bij ab kuur voor dochtertje. Wil ze tabletten of drankje. Tabletten graag. 5 minuten later krijg ik een drankje, want ze had geen tabletten. Vraag het dan ook niet zeg!
     
  20. Manque

    Manque Niet meer actief

    De apothekers hier doen eigenlijk erg goed hun werk. Het is niet zo dat ze langzaam lopen, maar ze zijn erg grondig. Stellen vragen over het gebruik, bijvoorbeeld bij herhalingsrecepten of de werking nog is zoals in het begin, of ik bijwerkingen heb etc. Laatst kreeg ik maar 10 pillen voorgeschreven van de huisarts om iets uit te proberen en toen gaf de apotheker me nog een folder mee met informatie over mijn klachten en het voorgeschreven medicijn met de woorden: "als je dit nu leest ter voorbereiding met je vervolgafspraak met de huisarts, kun je veel gerichter vertellen en vragen stellen". Ik vind dat echt top. Verder is onze apotheek ook een prikpoli (handig) en hebben ze een speciale spreekkamer voor incontinentieproblematiek vol met kasten met allerlei testluiers enzo. Dus het kan ook anders!
     

Share This Page