Hallo dames, Tweede order op AliExpress op laatste dag van de sale geplaatst. Bewust gekozen voor dat ik het kan traceren. Bij meerdere verkopers ingekocht en nu zie ik dat 2 van de 5 leveranciers het daadwerkelijk heeft verzonden en de koerier het heeft opgehaald. Bij de andere 3 staat of niets of afwachten tot het wordt opgehaald door koerier. Met 2 verkopers heb ik contact gehad en allebei beweren ze dat het verzonden is. Iemand ervaring ermee? Heb nu schrik om nog eens wat via Ali te bestellen. Groetjes
Bij mij zeiden ze zelfs dat het al aangekomen was. Nou, niet dus. Heb nooit iets ontvangen, terwijl de tracking code heel leuk aangeeft dat het bezorgd is. Pakket nooit gekregen, geld nooit terug gekregen, want ja: tracking code klopt. Voor mij nooit meer AliExpress, ik durf het nooit meer aan
Klinkt niet heel hoopvol. Denk ook dat dit de laatste keer is. Las later ook geen geld terug?! Nou ja! Pure diefstal, bah. Hopelijk niet te hoog bedrag?
Rond de 10 euro geloof ik. Ik heb Postnl gebeld, die deden er niks mee. Ik moest maar bij de buren kijken. Niemand van de buren had het. Weer Postnl gebeld. Die zeiden dat het misschien verkeerd bezorgd was en dat ze het gingen onderzoeken. Ik moest maar een weekje afwachten. Na een week weer gebeld, ze wisten opeens nergens vanaf en het was de schuld van AliExpress, want ja, die waren uiteindelijk verantwoordelijk. Toen heb ik een dispuut geopend bij AliExpress, maar ik werd in het ongelijke gesteld want in hun systeem stond dat het bezorgd was...
Dat het op de manier gaat zoals bij @NavyCrimson91 is echt iets wat zelden gebeurd. Ik bestel echt al jaren bij Aliexpress en heb denk ik in al die jaren zoiets nog maar 1x mee gemaakt. Mijn ervaring met de tracking van Aliexpress is dat het zelden tot nooit klopt. Ik kijk er tegenwoordig ook gewoon niet meer naar, ik hou altijd 12 weken levertijd max in mijn hoofd vanaf het moment dat het verzonden is, rond die tijd ga ik eens kijken hoe lang mijn protection order nog loopt en indien dat bijna afloopt ga ik de verkoper contacteren, ik vraag dan of hij die protection order wilt verlengen en eventueel wilt mee kijken naar waar het pakje zich zou kunnen bevinden. In veel gevallen kun je gewoon onderling met de verkoper iets afspreken, komt het volgende week niet dan stuurt hij het nogmaals op of je krijgt je geld terug. Aliexpress heeft echt vaak een zoveel betere service dan hier Nederland, er zijn in de meeste gevallen altijd wel oplossingen te vinden. Mijn advies, hou je protection order in de gaten en ga je niet focussen op die tracking.
@Debaky Dank je voor de tip, ga het onthouden. Over ongeveer 50 dagen verloopt mijn bescherming. Verlenging van die bescherming doe je om er samen uit te komen? Vraag je dat aan via geschil in de app of kan verkoper het zelf verlengen?
Precies dit. Ik heb echt al honderden artikelen op Ali besteld, en niet allemaal goedkoop. Op 2 dingen na is alles aangekomen. En die 2 die niet zijn aangekomen was een fout van Post Nl.