Webshop ergernissen

Discussion in 'De lounge' started by Pantoffelheldin, May 31, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luuz

    Luuz VIP lid

    Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Nee, online mogen ze het niet weigeren. Wel moet je binnen 14 dagen aangegeven hebben dat je het terug wil sturen. Een reden hoef je niet te geven.

    Op het moment dat de klant schade gemaakt heeft mag de verkoper het product terugnemen, maar het aankoopbedrag verrekenen met de geleden schade.

    Alleen gepersonaliseerde items hoef je niet terug te nemen, zolang dit duidelijk staat aangegeven in je algemene voorwaarden.
     
  2. RoBiJe

    RoBiJe Niet meer actief

    Dit is ook heel vervelend..
    En webshops waar je maar heel weinig filters kan gebruiken.. Daarom hou ik van coolblue, die heeft echt fijne filters.
     
  3. Kletskoek

    Kletskoek VIP lid

    Jan 7, 2013
    5,719
    477
    83
    Je hebt als consument recht op het retouren van gekochte artikelen. Google het even na. Vele weten dit niet maar je zult zien dat veel winkeliers zich hier niet aan houden. Ik heb het nu alleen uitgezocht hoe dit zit met een webshop en ze mogen je retour niet weigeren als je dit binnen een bepaald termijn aangeeft. Dus als er in de voorwaarden staat dat dit niet kan ivm sale of iets anders is dit gewoon onzin en houden ze zich niet aan de wet.
     
  4. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    Jun 10, 2015
    13,684
    5,714
    113
    Ik vink echt de juiste maat aan in de filter balk. Heb ik overigs ook vaak bij kinderkleding websites.
     
  5. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    Jun 10, 2015
    13,684
    5,714
    113
    Ja klopt die is fijn. Ze verkopen bijna alles maar helaas nog geen kleren :p
     
  6. RoBiJe

    RoBiJe Niet meer actief

    Ja dat is dan weer een beetje jammer haah
     
  7. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    Jun 9, 2012
    1,576
    209
    63
    Limburg
    Webshops die 3-5 dagen levertijd hebben staan en na 2 weken nog niets verstuurd hebben, grote ergernis!
     
  8. lievemandie

    lievemandie Fanatiek lid

    Mar 31, 2015
    1,333
    508
    113
    Female
    Roermond
    Heb gisteren iets besteld op een webshop. Kwam als pakketje aan...ik maak hem open...en keek..kan net als goed als briefpost verstuurd worden!!
     
  9. Micera

    Micera Fanatiek lid

    Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Exact dit!
    In een fysieke winkel heb je geen retourrecht. Dan mag een winkelier eigen regels hanteren, dus kan je niet altijd ruilen of krijgt een tegoedbon.

    Echter, voor een webshop bestelling gelden andere regels. Ivm de wet "kopen op afstand " heeft de consument voor ieder op afstand gekocht product 14 dagen zicht en bedenktermijn. Om wat voor reden dan ook, mag een consument altijd binnen 14 dagen het artikel retourneren en krijgt het betaalde geld terug.
    De enige uitzondering zijn voor jou speciaal gemaakte producten. Zoals gordijnen op maat gemaakt. Die kan je niet retourneren ook al koop je ze online.
     

Share This Page