Nee, online mogen ze het niet weigeren. Wel moet je binnen 14 dagen aangegeven hebben dat je het terug wil sturen. Een reden hoef je niet te geven. Op het moment dat de klant schade gemaakt heeft mag de verkoper het product terugnemen, maar het aankoopbedrag verrekenen met de geleden schade. Alleen gepersonaliseerde items hoef je niet terug te nemen, zolang dit duidelijk staat aangegeven in je algemene voorwaarden.
Dit is ook heel vervelend.. En webshops waar je maar heel weinig filters kan gebruiken.. Daarom hou ik van coolblue, die heeft echt fijne filters.
Je hebt als consument recht op het retouren van gekochte artikelen. Google het even na. Vele weten dit niet maar je zult zien dat veel winkeliers zich hier niet aan houden. Ik heb het nu alleen uitgezocht hoe dit zit met een webshop en ze mogen je retour niet weigeren als je dit binnen een bepaald termijn aangeeft. Dus als er in de voorwaarden staat dat dit niet kan ivm sale of iets anders is dit gewoon onzin en houden ze zich niet aan de wet.
Ik vink echt de juiste maat aan in de filter balk. Heb ik overigs ook vaak bij kinderkleding websites.
Webshops die 3-5 dagen levertijd hebben staan en na 2 weken nog niets verstuurd hebben, grote ergernis!
Heb gisteren iets besteld op een webshop. Kwam als pakketje aan...ik maak hem open...en keek..kan net als goed als briefpost verstuurd worden!!
Exact dit! In een fysieke winkel heb je geen retourrecht. Dan mag een winkelier eigen regels hanteren, dus kan je niet altijd ruilen of krijgt een tegoedbon. Echter, voor een webshop bestelling gelden andere regels. Ivm de wet "kopen op afstand " heeft de consument voor ieder op afstand gekocht product 14 dagen zicht en bedenktermijn. Om wat voor reden dan ook, mag een consument altijd binnen 14 dagen het artikel retourneren en krijgt het betaalde geld terug. De enige uitzondering zijn voor jou speciaal gemaakte producten. Zoals gordijnen op maat gemaakt. Die kan je niet retourneren ook al koop je ze online.