Wie weet wat ik nog kan ondernemen? Probleem is dit: Bij Kaya-sieraden heeft mijn vriend begin mei een gegraveerde ketting besteld voor mijn verjaardag met de naam en geb.datum van onze zoon. Direct betaald, 70 euro. Enkele dagen voor mijn verjaardag kregen we die in huis. Met een grote spelfout erin. In eerste instantie probeerden ze ons af te schepen door te zeggen dat we het zelf verkeerd in de order hadden gezet. Gelukkig had mijn vriend de orginele order nog en heeft hij die gestuurd. Daar konden ze niet omheen, excuses, het spijt ons, blablabla. Wilt u het geld terug of een nieuwe ketting? Vriend vroeg een nieuwe ketting. Ze beloofden dat uiterlijk een dag na mijn verjaardag te leveren maar ze zouden proberen de dag ervoor. Inmiddels is er bijna een week verstreken en we hebben niets meer gehoord. Op mails wordt niet gereageerd. Het lijkt erop dat dit grote oplichters zijn en dat we kunnen fluiten naar de 70e. Als "troost" heb ik een flesje wijn gekregen van mijn vriend voor mijn verjaardag, maar we hebben er echt een enorme kater van. Ik voel me zo bedrogen, snap niet dat ze dit zomaar doen. Mijn vraag nu: kan ik, behalve hopen dat anderen slimmer zijn dan wij en niet met Kaya in zee gaan, nog wat doen om ons geld terug te krijgen? Dat die ketting niet meer komt is een grote teleurstelling, maar ik zie het niet meer komen. Kan ik iemand benaderen hierover, aangezien Kaya niet meer reageert? Hun tel.nr is een Engels netnummer en mijn Engels is niet zo goed dat ik dit kan overbrengen. Bezoekadres hebben ze niet. Ik had een aantal positieve rescenties over hen gehoord en reclame in tijdschriften, dacht daarom dat ze betrouwbaar waren. Maar waarschijnlijk hebben ze die rescenties zelf geplaatst...
He, wat een rotsituatie zeg! Kan me voorstellen dat jullie enorm balen! Hebben jullie rechtsbijstand? Wij hebben toen ook gedoe gehad met een tafeltje en toen heeft de rechtsbijstand een brief gestuurd. Werd ook niet op gereageerd en toen heeft de rechtsbijstand onze kosten vergoed omdat dat goedkoper was dan een rechtzaak. Misschien kan dat bij jullie ook?
Jeetje wat vervelend zeg. Ik had een ring gezien bij Kaya die ik graag wil, maar denk dat ik maar ergens anders ga kijken. Hier heb je niks aan, maar ik hoop voor je dat je de ketting of je geld nog krijgt.
Had ook een probleem met kaya. Heb je al online geprobeerd te chatten met haar? Dat deed ik toen en wel oplossing gevonden
Ik zou niet moeilijk doen en je rechtsbijstand om advies vragen. Zij nemen ook het contact over richting Kaya. Vervelende situatie zo! Hopelijk snel opgelost.
Ik zou de chat proberen. Het ziet er wel heel netjes uit. Actief en ook best wel professioneel. Lukt dat niet dan zou ik er via sociale media druk op zetten.
Waarom bel je niet gewoon? En er staat ook een adres in leiden op site, ze zeggen dat het geen bezoekadres is maar ik zou er gewoon langs gaan. En ze hebben een chat button op de site, reageren ze daar ook niet op?
Euhmmm...ik woon ten oosten van Eindhoven dus dat is een beetje ver om op de gok heen te gaan. Inmiddels heeft ze wel een mail teruggestuurd toevallig net. Vlg hen wordt de ketting in Amerika gemaakt en duurt het daarom lang. Ze zegt dat ze dat met mijn vriend heeft overlegd. Hij is weg voor werk dus kan het nu niet vragen. Ze biedt wel een tegoedbon aan. Als ik de ketting heb dan ben ik al blij...hoef niet iets extra's van ze. Ze zegt dat hij morgen in NL komt en zaterdag bij mij. Dat moet ik maar even afwachten. Vanaf maandag zijn we 2wk op vakantie, ik hoop zo dat hij er zaterdag is...
Heb gewoon het adres kunnen vinden hoor...dus een aangetekende brief sturen met nogmaals het verzoek om je bestelling te versturen. Ze heeft een kvk dus het lijkt mij dat ze ook bepaalde keurmerken heeft (heb er nog geen 1 gevonden origens).
Dus het heeft al met al een week langer geduurd dan ze je hadden gezegd, zij geven aan het met je vriend te hebben overlegd en je krijgt de ketting zoals afgesproken was? Misschien moet je even aan @Beheer vragen om de naam van het bedrijf uit de post te verwijderen aangezien het toch allemaal niet zo ernstig was en termen als 'oplichters' nogal zwaar zijn.
Ik vind het rot voor je hoe het gelopen is maar het klinkt alsof het toch nog prima opgelost wordt. Daarom wil ik even kwijt dat ik daar begin mei een mooie armband besteld heb met 2 hartjes aan beide kanten gegraveerd. Ik draag hem dag en nacht en heb er niks op aan te merken. Ik ben er heel blij mee
Vandaag zat de ketting in de brievenbus. Op zondag, heel vreemd. In de fietstas van de postbode blijven zitten? Helaas wederom een fout erin. Mijn vriend had 5euro extra betaald voor gold-plated, en nu hebben we toch gewoon de zilveren versie gekregen... Okay, ik heb geen andere zilveren sieraden maar hij is op zich wel heel mooi. En omdat we helemaal ontzettend klaar zijn met dit bedrijf laten we het er maar bij. De ketting is weliswaar voor de tweede keer fout gemaakt, maar hij is wel mooi dus ik ga hem wel dragen. Maar ik weet wel dat ik never nooit meer bij dit bedrijf wat bestel!
Ik zou wel proberen om korting te krijgen, vind het wel slordig dat het een tweede keer weer fout gaat.