Ja, ik zag hem dus meteen Misschien ben ik gevoelig. Muggenprikken voel ik nauwelijks (op het moment zelf dan), maar dit was echt niet te missen.
Ik vind een huilend kind met pijn aan de voet ook geen spoed. Ja, je belt wel maar ik hoop toch zeker dat je niet de spoedlijn belt... @Marni die mensen sporen niet. Maar goed, het past inderdaad wel in de huidige maatschappij. Ik vind dat onbegrijpelijk. Maar goed, zo was mijn post ook niet bedoeld dat snap je zelf hopelijk ook wel.
Wij hebben hier een zelfstandige, kleine hap. Die is altijd heel rustig, en zien je graag komen.Al zitten er ook vaak artsen in opleiding. De hap bij het ziekenhuis (waar we een paar keer heen moesten met iets akuuts) was elke keer een drama. Zit je daar met een hevig bloedende dreumes, of een pijnkijke schouder uit de kom, en kan je alsnog 2 uur wachten omdat er net een ernstig verkeersongeluk binnenkomt....
De app zal nooit zeggen dat je de HAP moet bellen. Er is alleen een keuze uit: bel eigen huisarts of bel 112. Daarbij kunnen we vanachter een scherm nooit oordelen of een ander inderdaad de HAP moet bellen of niet. Jij vindt de tekenbeet geen reden, omdat het eerder gebeurd is. Ik kan dan bijvoorbeeld de voet van jouw zoon ook geen reden vinden aangezien het eerder die dag gebeurd is ‘wat zijn nou die 12 uur verschil’. De HAP- discussie is nu al zo oud en die zal ook wel blijven. Ik ga liever uit van mijn gevoel i.p.v. een app of een forum.
Die app zegt wel degelijk dat je de HAP moet bellen. Dat was bij ons het advies. Die app is ontwikkeld door HAPs. Ze stellen daar dezelfde vragen als de assistente aan de lijn. In ons geval had hij heel veel pijn, ondanks dat hij al pcm al gehad. We wilden een botbreuk uitsluiten. Daarom de app gebruikt en die zei dat we de HAP moesten bellen. Als het advies anders was geweest, hadden we dat gedaan.
Bij een tekenbeet met ring, geeft die app ook dat advies omdat juist 12 uur wachten (of in het weekend 48 uur) kan zorgen dat de ab niet meer werkt voor lyme. @Zwitsal de app geeft wel aan of je de HAP moet bellen. Maar dat geeft hij pas aan als je buiten kantoortijden de app in vult. Anders geeft hij aan de je je eigen huisarts moet bellen.
OK, dan kan ik daar me leven Maar dan is het ergens op gebaseerd ipv dat het meer gaat om een gevoel, een recht op 24/7 zorg of idee van spoedspoed. Maar da's dus mijn tip in het algemeen: gebruik eerst die app en volg het advies.
Klopt!! Ik had een keer zo heftige galsteenaanval en er zaten zoveel mensen in de wachtkamer droog te wachten en ik kon niet meer van de pijn maar moest wel lang wachten! Dus idd ik vind dat ook geen spoed. Alleen als je echt echt pijn hebt moet je naar de hap.
Tuurlijk zegt die app dat je bij zoveel pijn en niet kunnen belasten de hap moet bellen, maar dan moet je ook bedenken als ouder of je dus ook echt midden in de nacht hiervoor met je kind wil komen (want dan krijgen wij uit ons systeem dat je diegene een consult moet aanbieden) Of dat je het probeert uit te zingen tot de vlg ochtend als de eigen huisarts er is... want dat is de consequentie als je belt voor advies, ons advies is hiermee een dokter te zien, maar het is wel midden in de nacht, als je daar al van te voren over nadenkt scheelt dat al heel wat telefoontjes
Wij zouden zijn gegaan als het niet druk zou zijn (HAP zit op 5 min afstand, in ziekenhuis, dus foto's maken kon ook direct). Maar nu hadden we kans 2 uur te moeten wachten ivm complexe gevallen. De assistente liet het aan ons over. We hebben toen gekozen voor een extra dosis pcm.
Ik heb precies hetzelfde gehad alleen toen ik belde werd ik gelijk doorgestuurd naar de seh Godzijdank! Want de wachtkamer zat propvol als ik daar moest wachten dan weet ik niet hoe ik dat had volgehouden
Ja in overleg. Er is best veel speling wb gebruik van pcm. Het leek overigens gekneusd te zijn. Dag erna liep hij weer, maar dat was ook de dag dat zijn broer zijn feestje hield en hij wilde er per se bij zijn. Hij hield zich dus groot. Nu na 2 weken loopt hij soms nog wat mank, als je goed kijkt. Misschien toch nog even naar laten kijken.
Dit is wel een beetje gek toch? Omdat de wachttijd lang was heb je er voor gekozen thuis te blijven. Op het moment dat het rustig was had je dus ook gewoon af kunnen wachten. De HAP is er natuurlijk niet omdat dat beter uit komt.
Nou inderdaad... prima als je een ander duidelijk maakt waar een hap voor bedoelt is, snap alleen niet dat je jezelf dan ‘vrijpleit’ door te melden dat de pijn van een voet van je zoontje wel spoed was. Het was dus ook helemaal geen spoed, want uiteindelijk blijf je alsnog thuis omdat het je beter uit komt, beetje raar toch?
Dus daarom wordt zo'n HAP overspoeld met onnodige telefoontjes? Denk dat mensen eerst maar eens moeten gaan nadenken of iets écht niet kan wachten voordat ze bellen.