Klinkt alsof dat meisje gewoon helemaal dicht klapte terwijl een boze troela tegen haar blijft doordrammen. Ik vind jou net zo onbeschoft. Je werd al geholpen, je kreeg je geld terug. Get over it
Idd niet netjes. Maar hoe oud was deze dame? Tiener? Begin 20? Pubers zijn simpelweg vaak niet een kei in lastige sociale situaties. Hun brein is op dat gebied nog volop in ontwikkeling. Ze moeten vd mensen om hun heen leren hoe het wel moet. Met dat in je achterhoofd kan jij de situatie misschien ook wat genuanceerder aanpakken volgende keer.
Pas nog 2x in 2 verschillende supermarkten. Eerst bij ah, ik kocht een sausje en die was 1+1 gratis, wordt ie bij de kassa niet verrekend. Kassière keek al een beetje chagrijnig. Oh mevrouw die sausjes zijn toch 1+1 gratis? Ja dat klopt, heb je mij je bonuskaart gegeven dan? Uh, nee die heb ik niet bij me. Tja dat kan ik toch niet weten? Nou sorry maar daar hoort u mij toch naar te vragen, ik u niet? Scant haar eigen kaart en ik krijg m'n korting. Vorige week bij coop, de eieren waren in de aanbieding en ik had het precies uitgerekend en het klopte bij de kassa niet wat ik moest betalen. Ik zie op de computer dat de korting niet van de eieren is afgegaan. Mevrouw de eieren zijn in de aanbieding. Kassière blijft voor zich uit kijken. Mevrouw de eieren zijn in de aanbieding. Ze blijft voor zich uit kijken net of ze me niet hoort. Mevrouw ik probeer iets tegen u te zeggen. Eindelijk reactie, de kassière kijkt eerst in de folder en kan het daar niet vinden. Misschien heb ik zelfs wel de verkeerde gepakt die niet in de aanbieding waren. Loopt ze toch maar de winkel in om te kijken wat er op het bordje staat bij de eieren. Ik blijk dus toch de goede te hebben en krijg mijn korting. De supermarkten waar ik normaal altijd heen ga zijn ze veel vriendelijker als ik op een korting wijs die niet verrekend. De appie en coop krijgen mijn geld niet meer.
Ik vind dat er ook een “onbeschofte klanten”-topic moet komen. Klanten kunnen er helaas namelijk óók wat van Ik begrijp dat het je frustreert dat de cassiere geen antwoord gaf. Het ‘doordrammen’ van jou begrijp ik echter niet. Je werd toch gewoon geholpen? Lekker laten gaan.
Nou echt he.. Sommige mensen denken echt dat je een hond bent ofzo. Ik probeer altijd vriendelijk te blijven, maar het moet wel van 2 kanten komen natuurlijk.
Ik heb echt respect voor alle mensen die in een winkel werken . Ik zou het niet kunnen om de hele dag maar vriendelijk te moeten zijn.
Dit snap ik serieus niet. Als jij geen bonuskaart bij je hebt verwacht je toch de bonuskorting? En zij moet jou maar naar je kaart vragen? Ik vind het netjes dat zij jou toch de korting geeft en niet boos wordt dat jij onredelijke dingen van haar verwacht.
Ik kan overigens wel goed chagrijnig worden van genegeerd worden, maar het valt mij wel op dat de mensen die stennis schoppen dat ze genegeerd worden net zo vaak de mensen zijn die zelf geen 'goedemorgen' zeggen. Niet per se jij hoor, @TS, maar in de winkel wel. Als je zelf netjes gedag zegt enzo wordt het wel lastig om je te negeren namelijk. Doe het soms ook als mensen heeeeeel chagrijnig doen, dan doe ik expres heel vrolijk en beleefd
dat gedag zeggen.... Weet je hoe vaak het gebeurd dat ik of collega's gedag zeggen bij binnenkomst en dan geen reactie terug en als de klant een vraag heeft je aankijkt met het vingertje wijzen of je ff kan komen helpen pfff vermoeiend als ik er al aan denk.
Ik zie dat overal. Ook bij het instappen in de bus lijkt het meer uitzondering dan regel om even 'goedemorgen' te zeggen. Zo jammer.
Ik snap niet dat jullie zo over TS vallen. Als dat meisje nóg zo jong is dat dit moeilijk is moet ze daar niet gaan staan. En als ze zich goed genoeg voelt om de artikelen enz aan te slaan is iemand aankijken ook niet teveel gevraag. En ook al heeft gaat collega het overgenomen, dan had ze nóg wel even iets kunnen zeggen.
Mee eens. En ik kan ook echt wel 'om het principe' iets zeggen. Is toch heel raar om iemand te negeren.
Is inderdaad jammer. Merk wel een groot verschil in een dorp of in een stad. Als ik in me oude dorp loop zegt iedereen gedag en kan ik oversteken zonder te kijken bij een zebrapad, maar in de stad niet.
Het gekke is dat ik al eerder aan de kassa was bij hetzelfde meisje om iets terug te brengen en toen was er niets aan de hand. Netjes geld terug gehad, bedankt en daarna de winkel in geweest voor andere aankopen. Ik houd het er maar op dat ze dicht sloeg. Van doordrammen van mijn kant zoals sommigen hier vinden was echt geen sprake.
Ik had een keer een prijs gewonnen, ik naar de winkel en vroeg naar de beschikbare maten. Helaas hadden ze mijn maat niet, en kon ook niet geleverd worden, maar ze stelde voor dat ik voor een vergelijkbaar bedrag iets mocht uitkiezen. Ik kon op dat moment even niets vinden, maar dat maakte voor haar niet uit, ik mocht het ook op een later moment inwisselen. Een aantal weken later had ik iets gevonden (50% goedkoper dan de waarde. van de prijs), dus ik gaf aan dat ik dit graag wilde kiezen. Begon ze een heel verhaal dat de prijs kosteloos werden aangeboden door de fabrikant en dit niet, dus dat ze dit zelf moest financieren, maar dat het niet anders was... (met een chagrijnig gezicht erbij, de prijs had een waarde van 40 euro en ik had iets uitgekozen van 20 euro) Ik had geantwoord dat ze de hele bon dan maar lekker moest houden, als ze er zo ongelukkig van werd een gewonnen cadeau uit te reiken en ik ben de winkel uitgegaan en ik ga daar nooit meer naar binnen.
Ik snap jouw punt wel, ik houd er ook nooit zo van. Maar we zijn natuurlijk niet allemaal zo scherp gebekt. Wat ik overigens niet hoop is dat die zogenaamde collega haar manager of leidinggevende is. Dat zou ik dan wel sneu vinden. Ik heb zelf veel meer moeite met onbeschoft of negerend personeel in de horeca. Prijzen liggen over het algemeen hoog (vooral hier in de randstad) en daar mag best iets tegenover staan. Ik geef om die reden ook vaak geen fooi (meer) als ik niet het gevoel heb dat ik goed ben bediend.
Deze hoort vast thuis in het "niet zo populaire mening topic" maar wat een dom raar personeel werkt er bij de Coop
Ik vind het inderdaad ook wel erg vervelend van je TS dat je het nog even er in moest wrijven en ja, ik zie het ook als even extra inwrijven. Het is toch netjes met excuses opgelost door de collega? Waarom dan toch nog even je punt proberen te maken, je weet dat dat meisje zich niet goed voelt, voelt zich daarnaast misschien ook nog heel lullig en schaamt zich en dan komt er zo'n bijdehandte klant zoals jij die dat nog even extra moet aandikken.