Misschien niet onbeschoft maar wel in de categorie 'daar zit ik niet op te wachten': als verkoopster mee uit gevraagd worden door klanten. Dat vond ik als 16 jarige toch zo genant
Ja dat is ook zo als dan je manager toch overstag gaat. Dan dacht ik weleens waar zijn dan in godsnaam regels en beleid voor gemaakt
- Hey..pssss pssssss ik: wie is psssss? - Achter de kassa: hallo gooi deze lekkere warme pom is in de prullenbak? Duwt volle poeppamper in mn hand. - Dames die op de kinderafdeling worden geweigerd bij pashokjes gingen op de vloer in hun stringetje voor de spiegel passen. Ik: Sta je lekker met je blote gat op een kinderafdeling? En zo weggestuurd terug naar de damesafdeling. -ohw en zo vaak een baal kleding in mn gezicht gegooid gekregen. Niet onbeschoft maar wel ranzig. - gebruikte tampons in broekzakken vinden. -maandverbandjes op de paskamerspiegels. -zweetkleding. Op een gegeven moment kun je niet eens meer normaal doen tegen klanten. Kreeg er ool echt een handje van en had echt elke dag wel discussies met klanten. Vinden van alles en het is nooit goed genoeg. Echt nooit meer detailhandel.
Leuk topic dit. Ik heb zo lang in winkels gewerkt dat ik inmiddels wel een heel boek kan schrijven. Een nogal driftige mevrouw had het verkeerde artikel voor de korting gepakt, dus geen korting. Gooide ze haar tas naar mijn hoofd. Of mensen die dan maar gewoon alles op de kassa laten liggen als ze hun zin niet krijgen. Toen ik in een telefoniewinkel werkte weigerde een man door mij geholpen te worden omdat ik een vrouw ben en die hadden daar toch geen verstand van. In diezelfde winkel is een collega een keer door een klant geslagen die vond dat ie mocht voordringen op andere mensen. Vroeger had je van die acties bij de Mediamarkt dat de winkel om 6.00 open ging voor extreme acties. Mobieltjes voor €20 etc. Maar dat was één per klant. De meneer die er 10 wilde kopen accepteerde dat niet en gooide ze dus maar allemaal naar mij toe over de kassa heen. Moet ik nog doorgaan?
1. Tijdens het afrekenen met een mevrouw een gesprekje gehad over dr man die zijn been gebroken had (ofzo). Die man er achter (/jongen, schat hem zo'n 25) ging helemaal uit zn plaat over hoe ik mn werk niet deed, hoe het mijn taak was hem zo snel mogelijk te helpen. Dit ging al schreeuwend met heel veel scheldwoorden. Ik heb hem uiteindelijk verteld dat ie zijn sigaretten in vervolg best ergens anders mag halen als ie zo ontevreden is. 2. "Als je voor mij komt werken verdien je meer dan hier..." en nee dat was niet een administratieve functie
In de bieb, een meisje dat stelselmatig alleen maar boeken uit de kast kwam trekken om ze op de vloer neer te gooien. En jongens die een ander kind dat bij ons binnen gevlucht was in elkaar gingen slaan. En nog meer gedoe met die kinderen dat ik geblockt hebt. Pff, was blij dat ik wat assertieve collega's had...
Toen ik achter de kassa van een supermarkt werkte kreeg een klant haar boodschappen van mij niet mee omdat ze niet voldoende geld bij zich had. Woedend was ze op mij. Toen is ze boos naar de Kiosk voor in de winkel gelopen om haar beklag te doen en te zeggen dat ik ontslagen moest worden. Klein detail: ik had toevallig die dag mijn ontslag ingediend Ik heb ook een hele tijd in een kledingwinkel gewerkt. Daar was een vrouw die altijd voor honderden euro's aan kleding kocht (prijsklasse van die winkel was gemiddeld). En steevast op de laatste dag dat ze kon retourneren (bijna) alles kwam terug brengen. Zodra ze binnen kwam wisten we al genoeg. Deze vrouw was zo irritant, dit gebeurde zeker 2x per maand. Of mensen die een kledingstuk kwamen terug brengen dat gigantisch naar zweet rook.. verschrikkelijk.
O bah, ik heb zo'n hekel aan Duitsers die denken dat iedereen Duits praat. Leer Engels of blijf in Duitsland.
Toen ik 20 was werkte ik in een winkel en om 21.00 (koopavond) wilde ik net de deur dichttrekken toen er een klant binnen piepte ondanks dat ik vertelde dat de winkel eigenlijk sluit. Het was een Amerikaans bedrijf waarvoor ik toen werkte en met de angst op een mistery shopper hebben ik en mijn collega’s maar gewoon ons werk gedaan. Mevrouw was opzoek naar sieraden voor haar bruiloft en moest behoorlijk wat hebben. Inmiddels was het 21.30, kassa sluiten mocht niet met klanten in de winkel en dat duurt gemiddeld ook nog een uur.... Ze had besloten welke sieraden ze wilde en bedacht zich toch nog.... Om 22.00 rekende ze 1 ketting af, deur moest weer van het slot af en wij konden beginnen aan ons afsluiten van een uur. Ik was 23.15 thuis en het mooie was....het was geen mistery shopper.
Ik heb van mn 16e tot mijn 22e als kassiere in een supermarkt gewerkt, ook welhele toestanden meegemaakt. De ergste.... een man die volledig uit zijn plaat ging, door een optelsom van voorvallen. Eerst komt hij al binnen met zijn hond. Wijs hem er dus op dat honden niet zijn toegestaan in een supermarkt. Loopt terug, pakt een doos, legt deze in de winkelwagen en zet hond erin. Ik weer terug: "Meneer, wilt u aub uw hond buiten laten. Het is niet toegestaan uw hond mee te nemen". (Supermarkt krijgt overigens fikse boete wanneer ze worden gecontroleerd). Brengt al "pruttelend" zijn hond naar buiten en komt terug met de opmerking "ja, nu is mijn hond boos". Ik reageerde daar niet echt op, aangezien ik met andere klanten bezig was. Uiteindelijk komt dat gezin bij mij aan de kassa terecht. Eerste gooit de man al alles op de band, waarbij ik vriendelijk aangeef dat de zak aardappelen niet op de band hoeft voor t scannen. En gaf ook aan dat het krat bier ook in de kar mocht blijven staan. Als antwoord kreeg ik een behoorlijk grote mond, dat hij dat zelf wel bepaalde. Nou ja... bij het afrekenen wilde hij betalen met een biljet van 1.000 gulden. Die mocht ik dus beslist niet aannemen, ondanks de UV-lamp die we hadden voor de controle van biljetten van 100 en 20 gulden. Dit gaf ik dan ook vriendelijk aan, met het verzoek op een andere manier te betalen (pinnen of kleinere biljetten) Zoooooo heeeeeee, hij ging me daar een partij uit zijn panty. Dit was wel de meest klantonvriendelijke supermarkt, met het meest schofterige personeel etcetc. De hele winkel kon meegenieten. Nu krijg je mij niet heel snel boos of van mijn padje of niet klantvriendelijk, maar ik heb die meneer toen toch echt wel even heel erg duidelijk gemaakt hoe ik er over dacht. Op dat moment was ik echt niet meer vriendelijk. Hij koos toch maar eieren voor zijn geld, toen de bedrijfsleider mijn kant koos. De klanten die ik daarna hielp, gaven mij complimenten dat ik het ondanks alles zo ontzettend professioneel had opgelost, en dat ik écht wel een hele vriendelijke jongedame was.
Meest aso is wel dat ik uitgescholden ben voor K@nker ho€r omdat ik geen briefjes van 5 had. Meneer wilde betalen met een briefje van 20 voor 4,35. Ik had dus geen 3 briefjes van 5. Staat me daar tocht moeilijk te doen dat hij die wou en geen munt geld. Waarop ik dus droog antwoord gaf met wat ik niet heb kan ik ook niet geven en ik dus uitgescholden werd. Verder was het zo waar aso om te telefoneren. En dan soms ook lekker verder tetteren als je aan de beurt bent. (Bakkerswinkel) Heb ook wel is iemand overgeslagen omdat er meer klanten stonden te wachten.
In de catering. Man vond dat z'n portie te klein was en we nooit lekker eten hadden. Daar was die in de rij aan de kassa al over bezig. Toen die eenmaal bij mij was was die zo boos over dat het te lang duurde dat hij zei een bom op ons te gooien. Want als wij allemaal dood waren kwam er vast beter personeel Tegen die mand heb ik dus een klacht in gediend, echt idioot. En de keer erna gewoon zonder blikken en blozen of sorry zeggen weer bij mij in de rij komen staan. Blij dat ik intussen een andere baan heb
Volgens mij ben ik trouwens ook vaak een onbeschofte klant, maar daar ben ik me onlangs pas bewust van geworden. Toen liep ik de Bristol binnen en in een hoek stonden twee medewerkers met elkaar te praten. Ik liep zonder iets te zeggen naar mijn maat (want ik had niet het idee dat contact gewenst was, we hadden ook geen oogcontact gemaakt ofzo) en ineens hoor ik die ene zeggen: "TJONGE HOE MOEILIJK IS HET OM TERUG TE GROETEN!" Maar goed, ik ben dus slechthorend. Dus de kans dat ik met enige regelmaat gegroet word en niet teruggroet, is zeer aanwezig. Ik zal ook niet altijd reageren op vragen voor spaarkaarten of dat soort dingen, want als ik mijn kar aan het inladen ben, zie ik niet dat de caissière tegen me praat Bij voorbaat sorry!
Nou inderdaad! Ik vind dat ook altijd zo asociaal! Vooral met koel- en diepvriesproducten die dan buiten de koeling worden gedumpt. Dat maakt het product onverkoopbaar en vind ik eigenlijk hetzelfde als stelen.
Ik bleef ze altijd aankijken met grote vragende ogen. Mocht er alleen "Marlboro" uitkomen zei ik "goedemiddag" en pakte het grootste pakje. Of gewoon ineens met je collega gaan praten of zelf de telefoon erbij pakken
Haha "je mag kiezen, óf je krijgt alles in muntjes óf alle muntjes gaan in mn fooienpot, houdoe" Of de vriezer wagenwijd open laten staan.. top idee.
Jaren in de bieb gewerkt en ook daar veel ombeschofte mensen. - binnen komen en de boeken letterlijk op de balie gooien en meteen doorlopen. Die nam ik dus niet in en hielp een andere klant verder. Waardoor de boeken nog op de pas stonden bij het meenemen van nieuwe boeken, waardoor ze alsnog naar me toe moesten komen. - ruzie maken om 10 cent boete. Serieus?!? En dat was in een filiaal in een dure wijk, waar ze echt wel 10 cent kunnen missen. - mensen die helemaal uit hun stekker gingen wanneer ik zei dat ze niet alle boeken ingeleverd hadden en er nog 1 thuis hadden. Hoe ik daar bij kwam en ze hadden toch alles ingeleverd en dan moest ik maar beter zoeken blablabla. Om vervolgens de volgende dag dat desbetreffende boek in de brievenbus te vinden, zonder excuus of wat dan ook. - 1 vaste klant in een scootmobiel die altijd wat te zeiken had. Kwam 2 minuten voor sluitingstijd binnen. Ik zei dat we gingen sluiten dus dat ze geen boeken meer uit kon zoeken. Haar reactie: “ik ben gehandicapt dus ik heb het recht om zo laat binnen te komen”. Toen was ik er zo klaar mee en heb gezegd dat haar handicap bij mijn weten niks te maken had met het feit dat ze geen klok kon kijken. Grrrr.