Ik zou het echt niet zomaar houden. Als ik in de buurt zou wonen (fietsafstand) zou ik teruggaan en anders zou ik bellen en vragen of ik het over kon maken.
Natuurlijk moet je terug naar de winkel. En voor de meiden die vinden dat je niet terug hoeft: als er een rekening dubbel wordt afgeschreven, of iets onterecht wordt afgeschreven dat jullie het ook niet terughalen toch? De reden omdat het een grote keten is, dus ze missen het roch niet lees ik ook vak in dit soort topics. Zo’n non argument.
Ik zou even langs gaan inderdaad. Ik ontving thuis een keer een pakketje van bol, had een boekje besteld van €2,- ofzo, maar ik kreeg een software pakket van €500,- ... Dus ik stuurde het netjes retour, met de mededeling dat ik dat niet had besteld. Paar dagen later stond er €500,- op mijn rekening?! Kennelijk wilden ze me erg graag een flink cadeau geven Dat geld ook weer teruggestort en als bedankje kreeg ik dat boekje gratis + een cadeaubon, whoohoo!
Ik zou in dit geval niet terug gaan. Het is "onlangs" gebeurd en niet vandaag of gisteren oid (weet niet wat je definitie vsn onlangs is, maar neem aan niet 2 uur geleden). Die 15 euro kassa verschil is dus al afgeboekt. Waarschijnlijk zorgt het alleen maar voor administratieve rompslomp in de winkel.... Wanneer het bedrag een stuk hoger was had ik overigens wel gegaan en ook als het deze week geweest was.
Grappig ik had laatst ook zoiets bij Bol. Ik had een tablet besteld en ontvangen. Vervolgens kreeg ik een berichtje dat mijn bestelling nog bij het depot lag en daarna dat het terug gestuurd werd naar bol, omdat ik het niet op tijd had opgehaald. De dag erop kreeg ik het bedrag op mijn rekening terug gestort. Na een belletje met bol kreeg ik ook een cadeaubon, vond ik toch wel erg netjes!
Dat kunnen ze dan toch in de winkel tegen ts zeggen toch? Als dat het geval is. Dan heeft ze gewoon geluk gehad.
Vaak kan je ook via een bankieren App of via internet bankieren het ook zelf terug storten. Ook met dit soort dingen. Dat zou ik eerst proberen.
Het geld is gister bijgeschreven. Wanneer ik precies in de winkel was weet ik niet meer. Onlangs betekent korte tijd geleden, dus geen weken
Ik zou het houden, zeker bij een winkel als H&M. Als het een klein zaakje was zou ik wel teruggaan. Maar als we het dan over karma hebben denk ik dat H&M meer te vrezen heeft hoor je kunt ook de 15 euro aan een goed doel geven, dat zou ik nog liever doen dan teruggaan. En dat is pas goed voor je karma
Als het H&M is zou ik twee keer nadenken voor je hier achteraan gaat. Ik heb al zo ontzettend vaak problemen gehad daar met betalingen. Zowel in de winkel als online. Het is een rommeltje daar! Dan geef je het eerlijk aan en dan proberen ze het te "herstellen" en dan gaat het weeeer fout. Bij elke andere winkel zou ik zeggen, ga netjes terug. Maar H&M...man, man, man....kansloos daar. Echt om te huilen!
Ik zou het wel terug brengen of iig bellen om te vragen wat ze het liefst willen. Heb dat zelf eigenlijk nooit meegemaakt, wel ik heb wel eens want ontvangen van Bol wat ik niet besteld had, had ik netjes terug gestuurd.