Ik vind dat ookal heb je het 10 keer gezegd en ze maken een fout dat je het dan nog steeds moet betalen.Soms raakt zo iemand aan de kassa de kluts kwijt en moet je er niet van willen profiteren. Ik blijf maar denken aan de tegels van €900.Ik zou het echt niet kunnen en me heel slecht voelen.
Sommige dingen snap ik echt niet.. Als je kind wat eet/pakt in een winkel reken je dat toch af? Anders is het gewoon diefstal.. Ik vind het ook niet echt iets om trots op te zijn dat je het dan af gaat rekenen. Het moet gewoon.. Net als met teveel terug krijgen/ te weinig betalen. Kan gebeuren natuurlijk. Ik snap het overigens wel als je 5x uitlegt dat het niet klopt en ze blijven eigenwijs. Dan houdt het een keer op. De rest van de dingen vind ik best normaal eigenlijk. Ook even 10 cent bijleggen als iemand wat te kort komt etc.
Ja echt hè? Ik was echt verbaasd dat sommige mensen dat normaal vinden.en de ander de schuld ervan geven dat die een fout geeft gemaakt.
Gewetensvraag. Leuk! Ik heb eens op het terras gezeten en wilde betalen. Ober kwam en zou de rekening brengen. Het duurde en duurde maar. Toen naar binnen gelopen en daar aangegeven dat ik wilde betalen. Ik moest weer buiten gaan zitten en de ober zou komen. Daar nogmaals de ober geroepen. Was intussen al langer dan een half uur bezig. Hij zou de rekening brengen. Nog 1 kwartier gewacht en toen ben ik opgestapt Ook eens met de portier deur tegen een ander aangezeten. Briefje onder de ruitenwisser. Kreeg ik 's avonds telefoon dat ze dat toch zo netjes vonden en de schade zo minimaal was dat ze alleen even wilde bellen om te bedanken voor het briefje maar geen schade wilden declareren
Niets om je zorgen over te maken. Ik werk bij de Karwei (wss een ander filiaal, maar toch) en als iemand de moeite nam om naar de fysieke winkel te komen om alsnog te betalen en mijn collega zegt dat dat al gedaan is... Tsja dan is het onze eigen schuld. Ik ga ervan uit dat mijn collega bij de servicebalie zijn papieren op orde heeft. Plus ALLE betalingen en bestellingen zijn gewoon in ons systeem te zien. Is een kwestie van een paar klikken. Natuurlijk is het jammer en ik zou er ook enorm van balen als dat bij ons in het team zou gebeuren, maar het is nu zeker niet aan mevrouw (en meneer) te wijten.
Ik geef niemand de "schuld" Moeten ze hun werk maar goed doen en niet alleen maar met elkaar bezig zijn en de klant niet eens aankijken! En dan moet zo'n keeten nog maar meer snotneuzen achter de kassa willen zetten
Wij kregen maar geen rekening voor onze bloemen van het trouwen. Corsages, trouwboeket, versiering voor de auto. Ik heb 3x gebeld en ben 1x langsgeweest maar ik heb de rekening helaas niet mogen ontvangen... Ik heb ze zelfs nog mijn adres en telefonnnummer nogmaals laten opschrijven. Ja sorry dan houdt het een keer op. Laatst betaalde ik met een tientje en moest twee euro terug krijgen toen gaf ze me 12 weer terug. Dan zeg ik natuurlijk netjes dat het maar 2 euro moet zijn. Ik zou geld wat ik op zo’n manier krijg niet eens meer durven uitgeven, zou daar oprecht niet van kunnen slapen.
Vind ik ook. Ik geef het dus altijd aan. Niet omdat ik bang ben voor karma of iets (hoewel ik daar wel in geloof). Maar dat voelt gewoon niet goed en ik wil zo een persoon niet zijn.
Ik moet zeggen dat ik bepaalde genoemde situaties meer als normaal en goede normen en waarden zie, dan als "goed" zijn. Moet ook zeggen dat ik het best apart vind dat je iets meld of terug geeft puur om karma. In mijn ogen zou het moeten gaan om eerlijkheid en oprechtheid. Om ongemakken, verdriet en ander leed te voorkomen voor een ander. Oké het 1 sluit het ander niet perse uit....het wordt alleen zo expliciet genoemd, dat ik er toch even op wil reageren Zelf ben ik altijd eerlijk of het nou om iets groots of kleins gaat en probeer ik waar ik kan te helpen. Krijg ik te veel geld terug, dan zeg ik dat. Is een artikel niet aangeslagen, dan zeg ik dat. Verliest iemand een portemonnee, dan ren ik er desnoods achteraan. Zie ik ergens een verloren telefoon(of wat dan ook) dan geef ik het af. Heeft iemand hulp nodig(gevallen, met oversteken, met een kinderwagen de trap op/af tillen, om gevallen boodschappen op te rapen....enz) dan biedt ik mijn hulp aan. Zie ik dat iemand slecht behandeld wordt, dan zeg ik daar wat van. Enzovoort. Mijn inziens hoort het ook zo!
dat klopt, maar ik denk dat er weinig mensen zijn die de moeite nemen om helemaal terug te gaan naar de winkel. het is voor mij best veel moeite om daarheen te gaan, stuk rijden, betaald parkeren, dan nog een stuk naar de winkel toe lopen. Ik werk zelf ook in een winkel en als er een klant terug komt omdat iets niet is betaald dan bedank ik diegene omdat ik weet uit ervaring dat dit niet vanzelf sprekend is.