Als ik het goed heb is dit de definitieve offerte. De eerste en tweede beoordeling heeft al plaatsgevonden. Dinsdag komt de adviseur weer langs voor het doornemen van alles en tekenen. 13-8 kon het taxatierapport worden ingestuurd; dat heeft het langst geduurd. Later nog 1 document extra. Vanaf de 13de dus 10 dagen, wat ik nog vind meevallen.
Nee dat snap ik! Maar een eerste en tweede beoordeling? Wat houd dat in? Wij hebben nu net de aanvraag ingediend, of nouja, de hypotheek adviseur heeft ‘m ingediend
4-ogen principe wanneer je aanvraag wordt beoordeeld. Iemand doet de beoordeling, checkt of alles klopt etc. Vervolgens doet een tweede persoon nogmaals de beoordeling. Wij moesten na de eerste beoordeling nog 1 document aanleveren, anders kon er geen offerte worden uitgebracht. Succes!! Komt vast goed
Oh dat vind ik zeker snel 10 dagen. Jammer genoeg moeten wij eerst wachten tot onze kopers alles rond hebben voor wij een definitieve aanvraag in kunnen dienen. Maar er is al een dossier aangemaakt bij de hypotheekverstrekker en denk dat we alle documenten nu wel compleet ingediend hebben. Kan me niet voorstellen dat er nog meer documenten zijn die ze willen. Vind het al genoeg...
Onze aanvraag is nu wel definitief ingediend en wij moeten ons huis ook nog verkopen.. of nouja, het huis is verkocht ov en kopers hebben tot 17 sept om alles rond te krijgen
Ze laten altijd een 2e persoon kijken. Soms is die strenger dan de eerste en heb je nog wat aanvulling nodig. Wij kregen hem van de eerste terug en moesten nog iets aanleveren ( vraag me niet meer wat) Ik vond het allemaal de hel.. wachten tot het rond was en daarna ook ons eigen huis wat nog verkocht moest worden ( randstad). Maar uiteindelijk is het allemaal goedgekomen. Op dag 27 tekende we ons huis en op dag 28 werd ons oude huis getekend. Wij zijn in 24 uur tijd volledig verhuisd.. wat een stress maar nu zo happy in ons nieuwe huis.. Hoop dat het hier allemaal voorspoedig gaat
Nee totaal geen interessant document; bewijs van afkoop fietsplan van partner. Dat was eerder “geen enkel probleem” en opeens kon daardoor überhaupt geen (definitieve) offerte worden uitgebracht. Verder geen bankafschriften hoeven aantonen. Alleen werkgeversverklaring, loonstrook, paspoort, eeeh en nog een aantal standaard dingen
Bij ons zijn vandaag de foto’s gemaakt. Eind volgende week zal het waarschijnlijk op funda staan en dan is het afwachten. Pff vreselijk al dat opgeruim de hele week! Maar ik ben blij dat het gebeurd is nu.
O, houd maar op Ik zie er nu al tegen op! Vreselijk dit! En ook je hele hebben en houden op internet. Al valt dat mee want we hebben zoveel verplaatst Mn huis leek ineens weer ruim zonder al dat kinderspeelgoed en je gewone leefgoed
Pff ja ik ken het, tijdens het opruimen voor de foto’s hebben we ook direct alles al ingepakt dus we leven momenteel al met minimale spullen, heerlijk zo opgeruimd
O dat is lekker! Wij hebben heel erg veel opgeruimd. Ik denk dat drie kwart van de zolder inhoude weg gegaan is. Het lag er al 6 jaar en we hebben er nooit naar omgekeken, dus weg ermee! Scheelt weer mee verhuizen straks. Maar ik heb geen idee hoe lang het allemaal nog gaat duren voor we daadwerkelijk het huis uit gaan, dus echt inpakken heb ik even gelaten. Al ligt op zolder wel alles in dozen en boxen. Tis een heel werk, dat verkopen en verhuizen
Klopt! Vind ik ook hoor, en dan nog maar niet te beginnen over alle rompslomp daarna, alle papieren die nodig zijn voor de verkoop, en aankoop van een nieuwe woning