Tsjongejonge, ik wist niet dat dit kon bij zo'n groot bedrijf. Ik heb online een bestelling gedaan bij IKEA en wil daar de montageservice voor gebruiken. Dan moet je dus contact opnemen met de klantenservice. Dat kan alleen telefonisch. Ik heb 45 (!!!!) minuten in de wacht gestaan. Met een muziekje waarop ik inmiddels iemand kan vermoorden. Binnen 3 minuten was het geregeld, 'u krijgt een mail met betaalinstructies'. Nu heb ik dus geen mail gehad! Om het dus te regelen zal ik weer contact op moeten nemen met de klantenservice, en dus weer zo lang in de wacht! Via facebook messenger krijg ik een automatisch bericht dat ze gesloten zijn, nu drie dagen later heb ik nog steeds geen reactie gehad. Een bericht op hun wall plaatsen heeft ook geen zin want die staat vol met... juist ja, klachten over de slechte klantenservice! (zonder reactie van Ikea) Ik snap niet dat dat zo kan... Morgen zal ik dus nog een keer moeten bellen. Opnieuw mijn frustratie uiten tegen de telefoniste die daar natuurlijk ook niks aan kan doen (dat doe ik overigens erg netjes hoor!) Ik kan misschien beter naar de ikea zelf rijden!
.... ik heb een keer de fout gemaakt om een keuken te kopen bij de Ikea XD Fucking DRAMA! Na 6 mnd en tig bezoekjes bij mij thuis was het eindelijk geregeld en na een hoop gekrijs in de winkel, van mijn kant, kreeg ik de helft van het bedrag terug. Leuk voor studenten of prulletjes thuis, maar grote dure dingen zijn ze eig nog niet klaar voor. Suc6!
Ik zou er inderdaad gewoon heen rijden.jezelf op een lekker taart trakteren uit de vriezer of,o en het daar ter plekke afhandelen.
Ik ben 1 keer bij de klantenservice geweest in de winkel, denk ook wel een half uur moeten wachten. Ik heb inmiddels via werkspot iemand geregeld, nog goedkoper ook. Ik snap niet dat zo'n succesvolle winkel zó een slechte klantenservice kan hebben!
45 minuten maar?? Oooh valt mee. Ik heb ook een keuken gekocht... ZOOO FOUT! Ook veel geld terug gehad.
Ik heb hen al regelmatig gemaild en krijg netjes binnen 1werkdag antwoord. Telefonisch of in de winkel heb ik hen heb nog niet nodig gehad
Bij de klantenservices van zulke grote bedrijven zorg ik altijd dat ik direct ‘s ochtends bel als hun telefoonlijn opengaat. Dan hoef je bijna nooit te wachten!
Herkenbaar! We kregen kort daarna een melding met ‘uw dossier is gesloten, omdat u het door ons gestuurde formulier niet heeft ingevuld’. We hebben nooit een formulier ontvangen via de mail! Moesten we weer bellen, in de wacht etc. En vervolgens kregen we alleen een mail met ‘vanwege de drukte bij de klantenservice kan het enkele weken duren voor uw klacht in behandeling wordt genomen. Dit keer zowaar wel met het formulier wat ze de eerste keer niet gestuurd hadden. Zowaar een vervangend kastdeurtje gehad, dat was fijn, maar dat heeft ongeveer 4 maanden geduurd. Overigens was een aantal jaar geleden de klantenservice juist prima daar, goede ervaring mee.
Laat je niet gek maken. De goede ervaringen lees je amper terug op internet. Ik ken meerdere mensen met een Ikea keuken. Die zijn dik tevreden. En soms vraag ik me zelfs af waarom wij zo nodig voor een dure keuken zijn gegaan.
Het blad werd achterstevoren gemonteerd....de vaatwasser waren ze vergeten vast te zetten....grepen werden op verkeerde hoogte vast geboord...keuken moest naar de 1e verdieping en bedrijf had geen lift bij, wilde ze hem gewoon op straat neer mikken....2e keer WEER zonder lift...plinten paste niet... Al die dingen koste meerder pogingen om te fixen, blad nummer 2 kwam bekrast aan....bij blad nummer 3 braken ze mijn antieke vensterbank af....al het glaswerk brak in de losstaande vaatwasser...etfuckingcetera XD Maar van mijn gekrijs hebben ze vast geleerd en dat gaat niet zo zijn bij jou hoor! Wel er gewoon alle dagen boven op zitten en ze op de vingers kijken.
Wij hebben twee keer een Ikea keuken gekocht; ik heb er geen klachten over. (Ja, tweede keer wel aanrechtblad en apparaten ergens anders gekocht, omdat we de kwaliteit daarvan niet goed genoeg vonden van Ikea, maar geen problemen met de rest van de keuken gehad. Wel beide keren alles zelf gehaald en gemonteerd.)
Zo goedkoop was mijn 2e keuken van Ikea niet hoor! Daar had ik ook gewoon voor naar een sjieke winkel kunnen gaan. Alleen Ikea had wat ik mooi vond en ik dacht dat 2 keer zo’n drama toch echt niet kon....
Laten we zeggen, we zijn nu bijna twee jaar verder en nog steeds is het niet afgehandeld... 6 keer een verkeerd werkblad. Heb ruim een jaar zonder keuken gezeten met een volle woonkamer.
Hahahahahahahahahahahahaha Nou, hopelijk zal jouw ervaring beter verlopen nu je via Werkspot iemand hebt kunnen regelen. Bij ons liep het anders Tweemaal 130 (!) minuten gewacht totdat ik iemand te spreken kreeg. Montageservice eindelijk geregeld...kwam dat montagebedrijf dus niet opdagen. Ik weer IKEA gebeld (als je de optie Klacht kiest, krijg je binnen een half uur iemand te spreken). Nou, het liep wat uit, maar i.p.v. na de lunch, zouden ze 's avonds komen. Niet dus. Toen kregen we opeens om 1 uur 's nachts een telefoontje. Dat de andere klus nogal uitgelopen was. Of ze tussen 3 & 4 uur 's nachts nog konden komen What the hell?! Nou, als we dat niet accepteerden kon het bedrijf niet garanderen dat ze binnenkort konden komen hoor. Konden wel weken overheen gaan! Druk, druk, druk Ja daaaaaaag. Toedeledoki. Volgende dag werden we opeens weer gebeld. Of ze over een uurtje konden komen Zo gezegd, zo gedaan. Montage compleet. Vergoeding gekregen van IKEA voor al het gedoe. Wij opgelucht. Word ik een dag later gebeld door dat bedrijf en uitgekafferd door diegene van de planning omdat ik niet thuis was en er monteurs voor een dichte deur stonden IKEA montageservice was echt een bizarre, komische en slechte ervaring. Nooit weer!!
Ohhh ik kan je wel de reden vertellen dat je zolang in de wacht staat. Het bedrijf waar ik voor werk doet de klantenservice van ikea (hele wereld) Helaas is er momenteel voor ikea Nederland veel te weinig personeel. 't bedrijf die dit voor ikea doet is ook heel hard op zoek naar medewerkers. Neemt niet weg dat het voor jou enorm frustrerend is! Ik werk op een ander project (online.nl) en daar zeuren ze al over 3 minuten wachttijd en wij medewerkers krijgen dan soms echt commentaar wat niet grappig is helaas.
Ik heb dus ook een Ikeakeuken en die klacht ging om het frontje van de afwasmachine, de verf bladderde en scheurde. Gelukkig kon het vervangen worden, maar ik vond de klantenservice waardeloos. Terwijl we juist voor een Ikeakeuken gekozen hadden, omdat we over de service een paar jaar eerder tevreden waren. Werd toen ook heel anders afgehandeld en stukken sneller. Hoe het nu is weet ik niet, maar ze gaven de laatste keer dus ook aan dat het al zoveel weken kostte voor ze je klacht in behandeling namen. Overigens zijn we over de rest van de keuken tevreden hoor, de kwaliteit is over het algemeen goed. Wij hebben nog net dat oude systeem, een half jaar later zijn ze op het nieuwe systeem over gestapt. En de apparatuur en het aanrecht komen van andere zaken. Die waren na wat onderhandelen nog goedkoper dan vergelijkbare dingen van Ikea.
Hier ook een ikea keuken, maar wel zelf gemonteerd (en ik heb bv ook een grotere wasbak in mijn 60 cm kastje dan eigenlijk mag). Verder wel de koelkast, oven en magnetron van ikea, waarvan we nu na 8 jaar pas net de oven vervangen hebben. En de plinten zijn inmiddels aan vervanging toe.. meer omdat de bevestigingsdingen niet goed meer werken. Overigens is dit de tweede keuken! Dus als je handig hebt, zou ik er zeker voor kiezen en ook als je de tijd hebt, want het is echt een k..klus om al die kasten inelkaar te zetten (onze keuken is 3x3x3....),