Ik snap niet dat je überhaupt een mening over iets hebt terwijl je er zelf niet bij was en geen foto's hebt gezien
Als je leest wat omstanders hebben gezien had ze al een paar keer geroepen voor ze op de spoorbaan kwam. Uiteraard moet het een en ander uitgezocht worden. Maar in nederland moet de spoorboom al minimaal 10 seconde dicht zijn voor er een trein passeert. Ze gaan rinkelen als de trein op 27 seconde afstand is. Veiligheid voor alles. Maar als blijkt dat de bestuurster uit had kunnen wijken dan lijkt me deze fout onvergeeflijk binnen de functie die de bestuurstet heeft. Maar met alles wat ik tot nu toe over de stins en over het ongeluk heb gelezen bekruipt mij het nare gevoel dat het hiet een menselijke fout betreft. Verder rij je niet zomaar door een spoorboom heen als de kar er tegenaan komt. Ik blijf het allemaal heel vreemd vinden. En hoop dat onderzoek snel duidelijkheid geeft over de toedracht.
Als je dit als leid(st)er op een groep doet is het een onvergeeflijke fout! Je wordt getraind om in dit soort situaties te handelen ipv te verstijven.
Ik ga deze discussie niet aan want ik vind hem totaal ongepast. Maar ik wil nog meegeven dat ik de stints dagelijks zie en als zo'n ding op hol slaat voor een spoorboom dan ga je er dwars doorheen hoor. Die bak breekt echt de boom.
Ik ben ook getraind op bepaalde situaties, maar de realiteit is toch echt anders. Ik heb bij de 1e gutsende hoofdwond ook enkele seconde bevroren staan ademen. En ik had toch wel honderden keren getraind. Daar zijn we mensen voor...
Uitwijken met een Stint kost je best wat ruimte, ik kan me goed voorstellen dat die ruimte in die korte tijd er niet meer voldoende was. Daarnaast rij je vrij makkelijk door een spoorboom heen, ik heb laatst een jongen van een jaar of 16 aan een spoorboom zien hangen, een spelletje in hangen terwijl dat ding omhoog ging... en die boog zo door, echt gewoon stuk door een gewicht van max 60kg. Zo'n slagboom houdt een Stint die met 15-17km/u er tegen aanrijdt echt niet tegen. Ik vind je toon bijzonder raar en naar.
Misselijkmakend, die speculaties en dat betweterige gedoe hier. En dan vooral je zin beginnen met: “Ik wil verder niet speculeren, maaaaarrrrr....” Zo ongepast..
De beste stuurlui zitten weer paraat achter een beeldscherm hoor Wacht gewoon de uitkomst van het onderzoek af voor je hier speculatief van alles roept.... Het is allemaal al erg genoeg wat er gebeurt is.
Ik ken ze alleen van plaatjes. Ik vroeg me af of dat sturen ook electronisch gaat? In het kader van (niet) kunnen uitwijken....
Ja dat snap ik. Ik merk wel dat doordat ik zoveel ehbo cursussen heb gehad en ook kinder ehbo, dat ik best snel,reageer. Maar toch kun je best even bevriezen in een stress situatie, vooral als het jezelf betreft. Ik geef niemand de schuld hoor, laten we dat voorop stellen. Ik zeg ook niet dat de leidster er iets aan kon doen. Dit was onmacht, paniek en doodsangst. En als ik dan hoor dat ze er toch nog een kind uit heeft gekregen, dan denk ik dat we daar alleen maar dankbaar voor mogen zijn.
Leuk al die toetsenbord warriors! Walgelijk.. Nu hoop ik dat ik met mijn opmerking niemand voor zijn schenen schop, maar heeft iemand enig idee waarom er precies geld word ingezameld? Ik vind het namelijk gek overkomen. Je krijgt je kind er niet mee terug? Ik begreep voor de uitvaart, dat is nobel. Maar verder?
Ik verwacht ook een stuk psychische hulp achteraf? Dit wordt ws niet allemaal vergoed kan ik mij voorstellen? Geen idee hoor, zomaar een idee van mij.
Ik weet niet in hoeverre t vergoed wordt als je tijdelijk niet in staat bent om te werken. Als zoiets vreselijks je gezin treft.. Misschien daarvoor?
Ik weet niet hoe gewond het andere kindje en de leidster zijn, maar misschien ook voor hulpmiddelen en eventuele aanpassingen in huis. Hulp voor de machinist, conducteurs, ooggetuigen nabestaanden.
Wat een nare reactie geweldige schrijfstijl heb je. Binnen de functie die bestuurster heeft, blablabla! Ik werk ook als pedagogisch medewerkster en wij rijden ook op een stint. Maar top dat jij het allemaal precies weet