Gebeld met de rechtsbijstand... Ik heb net alles uitgerekend en tm vandaag zou ik inclusief bonus € 626,49 van hen terugkrijgen. Rond het even af op € 600,00 want er volgen nog 2 weken voordat officieel mijn contract zou eindigen. Rechtsbijstand geeft aan dat ik een poging kan doen om een aantal maanden te storneren. De vraag is echter of dat gaat lukken omdat hun rekening waarschijnlijk geblokkeerd is. Ga ik toch een poging doen te storneren moet ik hen hiervan schriftelijk op de hoogte brengen inclusief mijn berekening en beargumenteren waarom ik de laatste maanden gestorneerd heb. Het kan eventueel wel zo zijn dat als het storneren lukt en ze inderdaad failliet gaan er aanmaningen gaan komen om de bedragen weer terug te storten. Helaas staan wij als consument onderaan de wachtrij, dus zijn we gewoon de l*l wat dat betreft. De consumentenbond doet elk jaar een soort inschrijving waarbij leveranciers zich in kunnen schrijven en diegene met het goedkoopste bod kunnen de leden dan aanvaarden. Dat was nu dus voor de 2e x op rij Energieflex. Wat ik op internet lees zijn de leden daar nu erg boos over want het blijkt dat Energieflex al vaker op de vingers is getikt.
Super dank je wel! Ik ga ook zo even bellen naar mijn rechtsbijstand. Ik had vandaag van 2 maanden het geld terug op me rekening. Het is dus wel gelukt.
Op een andere site kreeg iemand dit als reactie van zijn rechtsbijstand: Rechtsbijstand gebeld, zij geven aan dat ik wettelijk gezien niet zelf mag verrekenen en dus niet mag storneren of stoppen met betalen. Het is aan de curator om alle vorderingen en schulden inzichtelijk te maken en eventuele opbrengsten over de schuldeisers te verdelen (belastingdienst, bank, etc. dat zullen wij niet terug zien). Een van de uitzonderingen hierop kan zijn wanneer een vordering reeds aanwezig was toen een faillissement werd uitgesproken. Dit is echter niet het geval aangezien je energie vooruit betaald en pas bij de eindafrekening bepaald wordt of er sprake is van een vordering en op wie. Op dit moment heb ik juridisch gezien dus nog niet te veel betaald en geen grond om te verrekenen. Maar wat nu als ik het toch doe? Rechtsbijstand geeft aan dat ik dan naar verwachting uiteindelijk een brief ga krijgen van de curator waarin ze het gestorneerde bedrag alsnog zullen opeisen. Ik twijfel nu. Het is verleidelijk om te storneren, kan het altijd alsnog terugbetalen. Maar wellicht zit hier ook een risico aan? Bijvoorbeeld een betalingsachterstand hebben wanneer we straks naar een nieuwe energieleverancier gaan… --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Ik heb zelf ook zojuist 2 maanden gestorneerd. Morgen op mijn werk even een briefje tikken. Als ik het terug moet betalen zie ik dat dan wel weer.
Ik heb ook gebeld. Hij gaf aan dat hij het begrijpt en vrij logisch is dat ik dat gedaan heb. Ik heb wel een verrekening gehad voordat ze onder de bewindvoerder zijn geplaatst. Ze hebben nog geen curator aangewezen gekregen. Dat is pas vanaf 1 november. Als we overgenomen worden door een andere energiemaatschappij nemen ze letterlijk alles over dus ook wat we nog moeten krijgen. Mochten ze daadwerkelijk failliet verklaard worden (1 november) dan kan er een brief naar de curator als je niet van je nieuwe maatschappij terug krijg.
Zojuist contact gehad met energieflex. Wij hebben eind augustus de jaarafrekening gehad en aan de hand daarvan bleek dat wij een daadwerkelijk verbrui van 70 euro per maand hebben. Ons termijn bedrag stond op 180 euro. Dit is geiincaseerd voor september en oktober. Volgens de dame aan de telefoon zijn we nu dus 220 euro aan teveel betaald voorschot kwijt. Plus de misgelopen bonus van 100 euro. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar wij kunnen 220 helemaal niet missen! Baal hier echt van en ben eigenlijk ook een beetje boos zelfs. Heb zojuist de incassos van september en oktober gestorneerd, maar vermoed dat de bewindvoerder hier een stokje voor steekt.
Ik dacht dat er niet zoveel klanten zouden zijn, maar internet staat er vol van. Volgende maand moest onze auto voor zijn 1e apk en een grote beurt. Wilde dat van de teruggave betalen. Nu maar van de spaarrekening halen Ik weet wel dat ik vanaf nu bij een grotere partij blijf en mijn voorschot beter in de gaten ga houden. Ik heb wel al een excelletje waarin ik elke maand de kosten en meterstanden verwerk, maar ga nu mijn voorschot maar per kwartaal aanpassen aan dat overzicht ofzo. Had ook nog met Oxxio gebeld, want ik zou per 1-11 naar hun gaan. Zij hebben dit ook nog nooit meegemaakt en weten nog niet of ze mijn contract krijgen van Energieflex. Ik moet op 2 november even bellen, want dan kunnen ze dat zien.
Ons termijn staat op 100 en het is ongeveer 70. Dus wel minder maar wij balen dus ook. Plus de bonus ook nog idd.
Het is in een faillissement niet zo dat grote bedrijven hun geld eerst krijgen en dan pas de particulieren. Er zit wel verschil in sommige crediteuren (of schuldeisers), maar dat heeft niks met het verschil tussen rechtspersoon en natuurlijk persoon te maken. Sommige crediteuren zijn preferent, zoals de belastingdienst, en die gaan voor op de concurrente crediteuren. Boedelcrediteuren (het UWV bijv.) hebben weer voorrang op preferente crediteuren. Wie een boedel-, preferente of concurrente crediteur is is allemaal wettelijk bepaald. Helaas is het zo dat in veel gevallen er onvoldoende geld in de boedel zit om concurrente crediteuren uit te betalen.
Ja, ik heb er helaas ervaring mee. Niet met een energiemaatschappij overigens, maar met Neckermann. De stoom komt nog uit mijn oren als ik die naam nog maar hoor of lees. Ik had een bestelling lopen van bijna 600 euro op het moment dat zij failliet gingen. Dat bedrag heb ik nooit meer terug gezien. Erg wrang, zeker omdat Neckermann nog de zelfde dag (!) een doorstart maakte onder de zelfde naam met de zelfde website en de zelfde producten. Onbegrijpelijk hoe dat kan. Om een lang verhaal kort te maken: ik (en met mij vele andere klanten) kon fluiten naar mijn geld. Ik heb nog een poging gedaan om via de 'nieuwe' Neckermann mijn geld terug te krijgen. Maar tevergeefs. Ze zeiden dat ze mijn persoonlijke gegevens niet meer hadden en daarom niets voor me konden doen. Maar dat was lariekoek, ze hadden wel degelijk inzicht in mijn account en wisten mijn mailbox ook nog te vinden. Ik bleef namelijk (ongevraagd) aanbiedingen / nieuwsbrieven ontvangen van de 'nieuwe' Neckermann. Ik hoop voor jullie dat het positiever uitpakt met de afhandeling van het failliesement van EnergieFlex en dat jullie het geld terug krijgen. Maar eerlijk gezegd, denk ik dat de kans klein is...
Ja had ik ook gedaan en net de machtiging ingetrokken zodat ze niet deze maand nog kunnen afschrijven
Wij hebben ook gestorneerd. Wij betalen ruim 50 euro meer hebben we berekend dachten eerst 30 euro. We zien wel wanneer we het moeten betalen wat we daadwerkelijk hebben gebruikt.