Hoi vandaag binnen gelopen bij tattooshop. Hij is goed dus met een wachttijd had ik rekening gehouden. Maar ik kan pas in Oktober volgend jaar terecht. Ik was een beetje overdonderd en heb toch ja gezegd en een aanbetaling gedaan. Ik kan elders in januari al terecht. Dus ik wil het graag afzeggen. Hoe zit het met de aanbetaling? Kan ik die terug vragen? Met Google kom ik daar niet echt uit.
Ik zou gewoon naar die shop en het uitleggen en je aanbetaling terug vragen. Los van wat je wettelijke recht is kun je het toch gewoon vragen?
Waar denk je dat die aanbetaling voor is? Die krijg je waarschijnlijk niet terug! Dat doen ze omdat mensen vaak afzeggen, of niet komen opdagen.
Dat denk ik ook inderdaad. Maar je kunt het altijd proberen. Het is niet zo dat je een week vtv afzegt.
Ik hoop dat je het terug krijgt, maar ben er bang voor. Die aanbetaling is niet voor niks natuurljjk. En het feit dat ze pas volgend jaar plek hebben, betekent dus dat ze zeer gewild zijn en mensen schijnbaar zitten te springen op een plekje. Daar is dus die aanbetaling ook voor zeker weten dat je de plek ook daadwerkelijk neemt, anders lopen ze een flink bedrag mis als je toch niet komt (ook al is het pas over 11 mnd).
Het is pas over 11 maanden én hij heeft het zo druk, dus ik zou denken dat hij daarover niet moeilijk zou hoeven doen. Normaal gesproken zou er ook een algemene voorwaarden of een overeenkomst moeten zijn, waarop staat hoe dit werkt bij deze shop.
Dan kan je nog een tatoeage bedenken of je partner vriendin ? ,Ik denk namelijk dat de aanbetaling vast staat maar je kan het altijd proberen.
Het idee laten staan en tzt mezelf nog eens trakteren staat me wel aan. Maar iemand een idee hoe het werkelijk zit. Als je normaal iets koopt heb je toch ook 14 dgn bedenktijd??
Een aanbetaling krijg je niet terug, logisch. Je had tijd om erover te denken. Je hebt de keus gemaakt toch te reserveren en aan te betalen. Dan ben je je aanbetaling dus kwijt. Ik vind het helemaal niet logisch om hierom te vragen. Ik heb wel eens een nestje pups en mijn nekharen gaan overeind staan als ik een belletje of appje krijg dat ze toch iets goedkopere hebben gevonden of ergens waar de pup sneller opgehaald mag worden en dus hun aanbetaling terug willen.. dan zeg ik duhu waar denk je dat die aanbetaling voor is.. koekkoek...
Ik denk dat je misschien wel kans hebt om het terug te krijgen want aanbetaling is voornamelijk voor mensen die op laatste moment afzeggen anders, dus misschien werkt de shop wel mee. Aan de andere kant, vind je de kwaliteit van de andere shop wel goed genoeg? Een wachttijd van maanden of slechts enkelen weken zegt natuurlijk al erg veel over verschil in kwaliteit.
Als jij daardoor met een pup blijft zitten vind ik het terecht, heb jij achter die afbeller nog een wachtlijst met 10 mensen en je dus al zeker weet dat die pup alsnog dezelfde dag weg kan vind ik het onzin die aanbetaling niet terug te geven. In dit geval van ts gaat het om een periode van 11 maanden, kan me niet voorstellen dat dat plekje niet gevult word door een nieuwe klant en de tattoo artist inkomsten misloopt door nu af te zeggen.
Die 14 dagen is alleen bij verkoop waarbij je niet in dezelfde ruimte zit, zoals bij telefonische verkoop. Dat is je herroepingsrecht. Maar dat geldt volgens mij niet bij normale overeenkomsten.
Nou vind ik sowieso een pup iets heel anders omdat dat een levend dier is, en is mijn mening dat als je er een gereserveerd heb je niet zomaar naar een ander kan lopen. Maar stel je nu eens voor dat het bekend word dat ze bij die tattooshop wel een aanbetaling vragen, maar als je annuleert ze niet moeilijk doen en ze je je geld teruggeven, dus je kunt best reserveren voor over 11 maanden... als vervolgens 50 procent afzegt omdat ze toch die aanbetaling wel terugkrijgen.. heeft die shop alsnog een probleem.. Dat is wat et bijv ook veel gebeurt bij webshops.. mensen bestellen 10 artikelen want je kunt ze toch terugsturen als het je niet bevalt. Je houd er 1 en de andere 9 worden teruggestuurd en je krijgt dat geld terug. Mensen denken er niet bij na dat die webshop vervolgens met 9 artikelen zit die ze waarschijnlijk wel betaald hebben maar niets mee kunnen.. zo gaan ze failliet.
Dat je de aanbetaling niet terug zou krijgen hoeft niet per definitie, gewoon even heen gaan en uitleggen. Wij hebben onze vakantie geboekt voor zomer 2019 en moesten best een forse aanbetaling doen. Ondanks dat kunnen we gewoon annuleren tot 45 dagen voor aankomst en krijgen wij onze aanbetaling terug. Kan je niks vinden in de voorwaarden? Anderzijds zou ik met liefde een jaar willen wachten op een goede tattoeerder, het staat de rest van je leven op je lichaam. Dat is veel waard.
In principe krijg je een aanbetaling niet terug, je hebt nu een overeenkomst gesloten met die shop zodat zij zekerheid hebben. Ik zou die afspraak mooi laten staan en ook tot die tijd wachten; kennelijk is het echt een goede, plus ik denk dat wachten loont, voorpret! Ja, het is lang, maar wel te overzien nog toch? Na die 11 maanden kun je er nog de rest van je leven van genieten, en als hij écht goed is, zou ik dat er wel voor over hebben - anders zit je later misschien ook met een ‘wat als ik tóch gewacht had?...’.
Geen idee, wat je rechten zijn. Ik zou het gewoon vragen. Ik vind het echt geen rare vraag, aangezien het nog 11 maanden duurt. Met zo wachtlijst kan de shop jouw plek echt wel vullen met een andere klant. Het is wel vaker gebruikelijk dat je kosteloos kan annuleren met teruggave van je aanbetaling mits zoveel weken/maanden voor de afgesproken datum. Staat er niks op de website bij de voorwaarden? Ik zou wel overwegen of de andere shop net zo goed is om dit te willen annuleren. Ik moest ook een jaar wachten, maar dat had wel een reden. Ze was gewoon een hele goede artist en ik wilde mijn tattoo enkel zetten bij iemand die echt heel erg goed is.
In geval van een tattoo shop waar de wachtlijst 11 maanden is ga ik er niet vanuit dat mensen ineens allemaal af gaan zeggen omdat ze de aanbetaling terug krijgen. Zo een lange wachtlijst heb je omdat je goed bent en mensen graag bij je komen. In het geval van je pup, inderdaad een levend wezen, wat nou als mensen afbellen niet omdat ze hem elders kopen maar door bijv. een scheiding, failisement of andere prive omstandigheid waardoor het beestje geen huis geboden kan worden? Dan zijn ze in jouw ogen ook de aanbetaling kwijt ondanks dat er nog 10 anderen staan te springen om een pup? En je webshop verhaal is onzin, als ik 1 ding wil uit een webshop, 10 dingen bestel om te zien wat het leukste is en binnen de gestelde termijn van 14 dagen de 9 andere items terug stuur. Dan had die webshop alle 10 die artikelen al betaald, ik ben alleen nu niet de afnemer van 10 stuks maar van 1 stuk. De 9 geretourneerde artikelen gaan de webshop weer in en worden verkocht aan de volgende klant. Of niet maar dat is het risico van een webshop. (evt. kun je dat risico verkleinen door mensen een email notificatie te geven als een gezocht item weer voorradig is, door in dit geval retourneren door een niet kopende klant).