Een incident vind ik wat anders dan keer op keer (beiden kanten op). Daarbij is niet elke bezorger hetzelfde of even netjes. Ik heb het toevallig getroffen met de bezorgers/dichts bij zijnde depot dat er zelden iets niet klopt aan de bezorging.
Maar ik heb nergens gezegd toch dat ze het doen om MIJ persoonlijk te pesten... Ik zeg dat er gewoon veel mensen zijn die het geen reet uitmaakt of de bezorger voor een dichte deur staat of niet En nee koffie hoef ik ook niet, dan kunnen er mensen gaan klagen als hun pakketje om 21.05 komt
Maar dsn moet je daar toch gewoon een klacht indienen... Ik vind dat ook niet normaal hoor dat ze om 12 uur ofxo komen hoor als je het bijvoorbeeld savonds heb aangevinkt... Een keer kan gebeuren ( er word nu vaak eerder begonnen dan het tijdvak ivm black friday) Maar ALTIJD is toch niet acceptabel
Ik weet niet of het nog zo werkt in het systeem. Maar wij moesten na een dichte deur bij dag aanbieding savonds nog een keer proberen. Kozen mensen toen direct voor avond dan kwam er een toeslag op. Ik vermoed dat een deel het vlak overdag kozen met de bedoeling het savonds binnen te krijgen zonder extra te betalen.
Nee, als je niet thuis bent kiest het systeem zelf een nieuwe tijd, als je vandaag heb aangegeven tussen 18./21.00 dan komt het morgen weer tussen 18.00/21.00, de dag erna okk en de dag erna vaak overdag, aangezien er dan blijkbaar in de avond elke keer niemand thuis is.
Waarschijnlijk heb je maandag een niet thuis gehad omdat ze het niet hebben gered om langs te komen voor 21.00 Je kan in het systeem een paar opties kiezen, niet thuis, verhuisd,geweigerd... Bij niet thuis komt hij nog een keer, de andere opties word hij retour gestuurd. Niet thuis is in dat geval dus de enige optie
Nou, je pakt het erg persoonlijk op. Ja ik ben wel eens niet thuis. En niet omdat het me geen reet interesseert maar omdat het op dat moment niet anders kan. Jou aanname dat ik met een spreekwoordelijke dikke vinger zitten naar de bezorgers is domweg een grote aanname.
Ja opzich heel logisch! En snap zeker nu ook dat het ontzettend druk is, gister werden bij het Postnl punt 100 pakketjes afgeleverd terwijl er normaal 5 a 10 zijn haha. Dus ik vind het nu ook niet echt erg. En klacht indienen krijg je al snel "we zullen het met de bezorger opnemen" en dat vind ik dan lullig, want volgens mij ligt er meer bij de organisatie van het bedrijf dan bij de bezorgers zelf, maar dat komt niet echt binnen bij de klachten afdeling
Dan kan je toch ook zeggen... Dikke vinger van de bezorger naar de klant? Had ie maar op tijd moeten zijn... Klant zit keurig te wachten op z'n pakketje... ... ... Of zouden er wel eens externe zaken zijn geweest die daar de oorzaak van waren? Ehhhh O ja!
Maar ik heb toch ook niet gezegd dat jij oer definitie zo denkt? Maar je gaat mij echt niet wijsmaken dat de mensen die nooooit thuis zinn maar wel 6x in de week hele ladingen bestellen het heel veel uitmaakt dat ik daar sta, of de mensen die een briefje opplakken of ik t ff 3 straten verderop kan komen brengen omdat ze daar koffie aan t drinken zijn...
O... Nou zijn het briefjes... Tuurlijk... Punt is dat je aannames doet waar je totaal geen weet van hebt of het wel zo is.
Nou misschien verbaast het je... maar ja er zijn dus mensen die die briefjes ophangen...of je het ff daar en daar kan brengen omdat ze daar op de koffie zijn, of je het wil afleveren bij de buren, maar dan niet de naakte, nee 10 huizen verderop... Net zoals er mensen zijn die je geen blik waardig gunnen, je pakketje aannemen en de deur dicht smijten Of de mensen die een Same day delivery bestellen en dan in de avond ook gewoon niet thuis zijn... Net zoals er ook hele leuke mensen zijn die altijd thuis zijn, of bijna altjjd. Of de mensen die pakketjes voor de buren aannemen, incl hele grote dozen Of de mensen die zeggen ja sorry! Ik was er gister niet want, bla bla. De mensen die ECHT blij zijn dat je hun pakketje komt brengen die ze besteld hebben
Ik weet niet hoe het bij andere depots zat. Maar teveel zieken is lastig op te lossen en volgens mij hebben ze die optie nog steeds niet in het systeem. Dat zou wat mij betreft eerder gemeld mogen worden aan de ontvangers. Het depot hoofd ging zelf wel rijden bij onderbezetting, maar soms is het gewoon niet op te vangen. Ik heb wel eens een bezorger gehad die telkens niet goed belde zodat ik t niet hoorde. Toen heb ik die klacht bij wehkamp gelegd en was het probleem vrij snel voorbij. Misschien helpt het als je de klacht bij de web winkel (hun klant) neer legt.
@Biny respect voor jou dat je het werk vol houd ondanks al die dichte deuren in de soms stromende regen. Je hebt een sterk karakter nodig om daar niet gedemotiveerd van te raken.
@Biny wat heb je liever, 1x 10 grote dozen op 1 adres brengen of 10x 1? "Mijn" pakketman was niet blij met me toen hij 10 grote (en zware) dozen hier moest brengen. Kwam er op neer dat hij bij 10x 1 meer verdiende? (En nee, ik bestel niet altijd zoveel. Maar moest voor het nieuwe schip complete uitzet kopen )
Oh soms ben ik wel gedemotiveerd hoor haha, als het 25 graden is en iedereen besluit weg te gaan en ik van de 80 pakketten er weer 40 mee terug kan nemen, als je met 3 dozen 100 meter moet lopen omdat je er niet met de auto kan komrn, ze niet thuis zijn en de buren ook niet... het liefst breng ik dan alles gewoon terug naar het depot Maar tegelijkertijd is mijn werk over het algemeen gewoon leuk, gelukkig zijn de meeste mensen wel leuk en aardig. Ik werk heerlijk alleen, ik kan werken wanneer ik wil en wanneer ik niet wil, heb een supertoffe baas en ik kan ook nog eens altijd thuis zijn bij de kinderen!
Bij 10x1 verdien je idd meer Maar dat maakt niet dat ik dan gelijk ongelukkig ben hoor haha Maar van 10 zware dozen 8/10x 200 meter lopen word ik wel Ongelukkig van ja Als ik zoiets heb, sta ik dus ook voor de deur, ja ook op het fietspad (wel netjes he ) of ik vraag of ze even willen helpen
Hier is het geen incident; DHL komt nooit in een tijdvak, altijd ergens tussen 9-17 en regelmatig slaan ze de eerste bezorgpoging over en vullen ze ‘niet thuis’ in (terwijl ik gewoon thuis was). Op PostNL kan ik bijna de klok gelijk zetten, DHL totaal niet. Daarom mis ik ze regelmatig.
Heb ik al vaker gedaan, maar dan is het bv;’Oh de bezorger heeft de verkeerde code ingevoerd!’ Klaar...