Haha nee hij hoefde niet ver te lopen, max 10 meter en gelijk de garage in dus geen lastige bochten of opstapjes. Gaat het per adres ipv per pakket?
Ja, en ik neem dat de bezorger ook niet kwalijk, maar zou het niet leuk vinden als hij het míj wel kwalijk neemt.
Ooh dat valt wel mee haha Eerst per pakket, tegenwoordig per uur, maar meer adressen is dan natuurlijk meer tijd
Maar ik denk dat je hele instelling dat al aangeeft dan Je komt over al een normaal mens(voor zover in te schatten haha) en je neem de bezorger niets kwalijk, dus waarschijnlijk kijk en reageer je gewoon normaal, dan heeft de bezorger ook niet zoveel Kwalijk te nemen toch
Onze Post.nl bezorger doet zijn werk altijd keurig, kan ik van op aan. Als we een code hebben zorgen we dat we thuis zijn en anders hebben we lieve buren. Zoon denkt nog steeds dat hij bepaald speelgoed van de buurman heeft gekregen Maar nu: ik bestel iets, krijg maandag mail dat logiparcel het overdraagt aan gls. Die zegt diezelfde avond dat ze het dinsdag komen brengen tussen 0930 en 1230. Komt er sochtends om 8 uur mail dat ze van niets weten en dus niet komen. Verder totale stilte... Krijg ik vandaag om 10.15 opeens een mail van dpd dat ze vandaag tussen 11.24 en 12.24 komen. Hoe moet je daar nu op anticiperen...Hang zo een briefje op dat ze het maar onder het afdak zetten want ik moet tussen 11.25 en 11.35 toch echt mijn zoontje ophalen van de peuterspeelzaal aan de overkant van de straat... Man wacht trouwens al dagen op een tv, zondag besteld, zou er maandag zijn, nog geen teken van leven. Ze gaan nu uitzoeken waar hij gebleven is...
De dagen rondom moederdag, vaderdag, Sint, kerst, black friday en cyber monday kijk ik echt nergens meer van op qua bezorging. Te vroeg, te laat, een hele andere dag, allemaal prima. Ze kunnen niet ineens 100 bezorgers meer hebben, omdat mensen belachelijk veel gaan bestellen. Postnl, DHL, wie dan ook: wij hebben alleen horken aan de deur. Ze gooien het pakje nog net niet naar me. Zeg altijd beleefd hallo, bedankt en gedag maar dat lijkt niet uit te maken. Waarschijnlijk denken ze: had je niet alles op een dag kunnen laten leveren ipv 2x pw ofzo. Maar goed, pakjes komen altijd op de een of andere manier wel aan. Heb in totaal 2x geklaagd: 1x toen het pakketje via het openstaande bovenlijf naar binnen was gegooid (sorry kat) en 1x toen gemeld was dat het was geleverd en er niks was... Iedereen doet zn werk zoals hij het beste kan, neem ik aan.
Ik wacht nog steeds op een pakketje dat volgens DHL eind juni bezorgd is. Netjes thuis gebleven (want had het dringend nodig), is ineens de status veranderd in ‘bezorgd’ maar echt niemand langs geweest. Ook geen DHL auto voor de deur gezien (ik zat echt letterlijk op ze te wachten). Was van wehkamp, die zijn er achteraan gegaan en gelukkig kreeg ik mijn geld netjes terug. Maar de post nl bezorger hier is echt super! Herkent me ook aan het einde van de straat (wooops), komt op redelijk voorspelbare tijdstippen, en gelukkig hebben we lieve buren aan alle kanten en nemen we pakketjes voor elkaar aan. Ik heb nu ook wat dingen besteld voor sint en vorige week vrijdag, maar geen idee wanneer wat geleverd wordt. Bij de 1e drie pakketten gelukkig goed gegaan (was thuis danwel aan het einde van de straat ), maar ik denk nooit dikke vinger bezorger. Soms komt het gewoon net niet uit of mis je elkaar net. Kan gebeuren.
Ik heb bij zowel DHL als postNL een keer getekend voor toestemming om pakketjes in de achtertuin achter te laten als we niet thuis zijn. Dit doen de vaste bezorgers dus altijd, als er invallers zijn lopen we even naar de buren. Ik blijf nooit thuis voor een pakketje (behalve als het iets heel groots is als een bank of de spullen incl bad voor de nieuwe badkamer, of een wasmachine die ook geinstalleerd moet worden..). Ik kan echt niet mijn hele week rondom de bezorgers gaan plannen. Gelukkig bestel ik best veel online en zie ik ze best regelmatig live, zodat ik af en toe wel vriendelijk dankjewel kan zeggen!
Vooral dat "niet thuis" terwijl je zit te wachten is irritant. Bij DHL ook al een paar sterke dingen meegemaakt: een niet thuis code waar bij het wiĺlen kiezen van een bezorgmoment het pakket staat op afgeleverd, getekend voor ontvangst door iemand die we niet kennen- bleek een niet thuis code dubbel uitgegeven te zijn, het pakket kwam een paar dagen later alsnog. Maar dan heb je dus al wel met de klantenservice moeten bellen etc. Op een ander pakket zaten we maar te wachten en wachten, het bleek op een goed moment terug te zijn gegaan naar het depot om onduidelijke redenen, status bleef hangen op "wacht op bezorging". Toen we hierover informeerden bij de webwinkel, kregen we te horen dat het pakket door ons geweigerd en daarom geretourneerd was! Nou nee, het is nooit aangeboden en we zaten er eigenlijk erg op te wachten. Die aanbieding was ondertussen niet meer leverbaar. Wat we toen als vervanging besteld hadden, is zo open en bloot in het portiek neergezet (a pakweg 150 euro). Een postNL bezorger is weleens pas om 22.30 gekomen bij tijdvak tot 21.00. Hij belde netjes mobiel omdat hij niet meer wilde aanbellen. Ik vond dat toen vooral sneu voor hem dat hij zo uitliep, en ben hem bij de ingang van de flat tegemoet gekomen. Als ik de keus heb kies ik vaak voor een servicepunt. Alle grote bezorgers hebben punten dichtbij met ruime openingstijden.
Het vervelende is dat je bij veel webshops niet kan kiezen op welke dag het bezorgd gaat worden. Als dat zou kunnen, dan zijn er al een stuk meer mensen thuis denk ik.
Ik wist dat dus echt niet he... bij de dingen waar ik dus bestel kan dat wel... Lijkt me wel irritant als dat niet kan. Overigens snap ik dan nog steeds niet hoe t kan dat ik dan een 2e en soms een 3e/4e keer voor een dichte deur sta... Er staat op het kaartje gewoon aangegeven wanneer we weer komen en er staat ook een code op dat je zelf de tijd/datum kan veranderen Ik begrijp sowieso niet waarom we 4x aanbieden... Vind 2x en daarna naar een servicepunt echt meer dan genoeg eigenlijk
Ik bestel echt wel heel erg veel online en kan het grootste deel van de tijd geen tijdvak kiezen. En als ik dan een keer te horen krijg wanneer ze van plan zijn langs te komen ga ik zeker niet mijn agenda omgooien om thuis te zijn. Als ik nou nog kon kiezen voor een afhaalpunt maar dat kan 9 van de 10 ook niet voor de eerste afleverpoging. En hoe lief ik de bezorger ook vind, ik lig er inderdaad niet wakker van als hij langskomt en er is niemand, dan kies ik daarna voor een afhaalpunt als dat kan of als dat niet kan hoop ik heel erg dat er iemand de 2e poging wel thuis is. Alles shops die niet met PostNL versturen gebruik ik sowieso zo min mogelijk. Ik kijk niet neer op een baan als bezorgen maar als ik er niet ben dat is dat pech, hoort bij het vak, sorry maar zo zie ik dat wel. Doe ik niet om iemand te pesten. Dat is de service van de bezorgdienst, en waar je dus voor betaald in je verzendkosten. Dat bezorgers te weinig betaald krijgen en/of te hard moeten werken is heel lullig gezegd niet mijn probleem. Dan kan ik me over ieder zijn baan wel druk gaan maken.
Hier ondanks eerst enorme irritatie over GLS (die zouden vrijdag bezorgen tussen 09:30-12:30 uur maar uiteraard niemand gezien en verder geen info), op zaterdag heel positief verrast door die bezorger die extra was gaan rijden (GLS bezorgt normaal gesproken niet op zaterdag) omdat hij dacht dat er vast Sinterklaas spullen bij zaten, veel mensen het dit weekend al vierden, en hij zoveel op vrijdag niet had kunnen afleveren. Heb hem ontzettend bedankt!!
Ik vind t weleens dubbel. Ik neem met liefde pakketje aan voor andere mensen geen probleem, maar soms t idee dat de buren denken ach de buren zijn biina altijd wel thuis. Hun zijn er nooit en soms niet normaal hoe vaak ik in de week pakketje voor hun aan moet nemen. En laatst hadden wij pakketje van hun aangenomen, waren wij eind van de middag begin avond weg, krijg ik een appje: ja jullie hebben pakket van ons hoelaat zijn jullie thuis heb het met spoed nodig. Toen dacht ik echt zorg dan dat je zelf thuis bent als t komt