Klantenservice detailhandel

Discussie in 'De lounge' gestart door Angel1980, 30 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miracle79

    Miracle79 Bekend lid

    11 jul 2012
    781
    251
    63
    Ik heb jaren in een Apple winkel gewerkt en daar gaven we bij reserveringen altijd door dat het binnen een bepaalde tijd opgehaald moest worden. Vanuit het hoofdkantoor verdelen ze de voorraad over alle winkels op basis van de geplaatste bestellingen, je kan het niet maken tegenover je collega’s in de andere winkels als je een populair product langer dan een week op de plank laat liggen. Met de minder populaire producten was dit geen probleem maar ik snap dus heel goed dat als een product zo populair is dat je er 3 maanden op moet wachten( zoals dit vaak bij ons dus ook ging na een lancering) dat je die producten niet zo lang vast mag/wilt houden.
     
    Angel1980 vindt dit leuk.
  2. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Ik begrijp het, maar het is nooit gecommuniceerd, ik had geen idee...
     
  3. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Ik vind van niet. Ze bellen op donderdag om 15.00 uur dat het klaarligt, dan kan je niet verwachten dat mensen op stel en sprong alles uit hun handen laten vallen en iets komen ophalen. Ik was aan het werk, vandaag ook en mijn enige verzoek was om het een week later op te halen omdat ik een fout heb gemaakt met het doorgeven van de datum.

    En ik vraag me ook af of ze mij had afgewezen als ik donderdag meteen had gezegd dat ik 7 december langskom. Ik denk namelijk van niet. Daarbij merkte ik dat de verkoopster zich enorm ongemakkelijk voelde en eigenlijk het ook een beetje vreemd vond wat het beleid was. Ze is het zelfs nog eens gaan navragen bij haar leidinggevende, maar die was heel resoluut, nee is nee. Dan ben je niet flexibel als bedrijf.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  4. Ik denk dat als ik het zo graag had willen hebben.. Ik er alles aan had gedaan dat een moeder, tante buurvrouw of achterneef er om kom gaan.
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  5. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik sta er anders in dan de rest. Van mij had je het wel later op mogen halen. Dat gebeurt wel vaker bij ons. Als je zelf netjes belt is dat geen enkel probleem vind ik. Stukje service bij ons. Zeker als je er al zo lang op hebt zitten wachten.
    Hier is het in elk geval niet meer dan normaal.
     
    Treez, Miek89, Zara75 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Kun je niet gewoon een aanbetaling doen of alvast het hele bedrag overmaken?
     
    Zara75 en Angel1980 vinden dit leuk.
  7. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Blijkbaar wil ik hem dan niet zo graag. Daarbij, ik weiger om mee te gaan in alle gekte, het is immers maar een accessoire. Ik zie al dat ik mijn familie ga vragen om 20 km te rijden voor zoiets :rolleyes: En mij gaat het echt om de bejegening en klantvriendelijkheid. Ik vraag in mijn ogen niks ingewikkelds, alleen of ze het nog een week kunnen vasthouden. Ik ben een vaste klant, breng er regelmatig veel geld naar toe, dit behoor je in mijn ogen te doen.
     
    Treez, einad en Zara75 vinden dit leuk.
  8. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Heb ik niet eens over nagedacht, goeie! Alleen wel te laat, want ik heb me van de lijst laten halen en ze hebben de volgende al gebeld :rolleyes:
     
  9. baby2011

    baby2011 Fanatiek lid

    15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    Niet lullig bedoeld maar een klant is een klant of je nou veel koopt of niet iedereen is gelijk dus daar vind ik mag je het niet op baseren.

    Wat niet wegneemt dat ik het met je eeens ben. Weekje had best gekunt bij ons is het soms ook pas na 2 weken. Geen probleem inderdaad stukje klantvriendelijkheid. Hiermee behoudt je ook je klanten. Of ze nu veel of weinig kopen
     
  10. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Persoonlijk ga ik altijd heel ver in de service naar mijn klanten. Ik vind het ook altijd leuk om ze extra in de watten te leggen zeg maar...ha ha.

    Als ik jou had geholpen had ik het dus wel voor je vastgehouden. Ook omdat je netjes belde...en al heel lang wacht. En natuurlijk ook omdat ze het toch wel verkopen.

    Voor zo'n bedrijf inderdaad matige service.

    Dacht trouwens dat Riviera mason al failliet was of zo... ha ha. Kom zo vaak spullen van deze winkel tegen in de kringloopwinkel.
     
    Zara75, Whysteria en Angel1980 vinden dit leuk.
  11. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Fijn dat je herkent! En ik weet niet beter dat ik er altijd wel goed uitkom met de winkels als er iets is. Maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
     
  12. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Ik vind dat ze een dergelijke oplossing ook zelf hadden aan moeten dragen eerlijk gezegd. Ik begrijp dat het vaak genoeg gebeurt dat winkels aan het lijntje worden gehouden, maar zoals jij de situatie beschrijft vind ik het ook echt geen goede service van de winkel. Zéker als je er al bekend was, en met het oog op de wachtlijst. Je mag best verwachten dat men een beetje meedenkt.
     
    Angel1980 vindt dit leuk.
  13. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik werk zelf in de detailhandel en ik vind dit eigenlijk not done. Als wij iets bestellen voor een klant is het mogelijk om het alvast via iDEAL te betalen. Btw, als het echt zo'n hot item is raken ze het een week later ook nog wel kwijt hoor.
    Ik vind het zeer slechte service, vooral omdat je het gereserveerd hebt.
     
    Whysteria en Angel1980 vinden dit leuk.
  14. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Ze zijn alles behalve failliet, kan ook niet met de prijzen die ze vragen o_O (en ik maar kopen, sukkels ben ik :D) Dus als je iets in de kringloop ziet, zou ik zeggen kopen en op mp plaatsen, daar kan je echt geld mee verdienen ;)

    Overigens wel leuk om te horen dat je zo enthousiast en service gericht bent als ondernemer! Daar word ik als klant ook blij van :)
     
    bosi333 vindt dit leuk.
  15. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Juist in deze tijd is het belangrijk om goede, eerlijke service te verlenen.
    Een slechte review is zo geplaatst.
    Er zijn veel onredelijke klanten, maar jij valt hier echt niet onder hoor.
     
    puzzelstukje, Angel1980 en Whysteria vinden dit leuk.
  16. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Klopt, daar heb je gelijk in! Dat moet voor iedereen gelden, hoeveel je ook koopt.
     
  17. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik koop de spulletjes soms. Meestal zet ik ze zelf neer. Van die leuke ruw nickel standaard trays ( cake standaard of dienblad)

    Ja een goede klantvriendelijkheid vind ik erg belangrijk. Als je bereid bent een stapje meer te doen dan blijven de mensen ook graag terugkomen. Bij grote bedrijven lijkt dat minder belangrijk...maar daar ben ik het niet mee eens.
     
    Angel1980 vindt dit leuk.
  18. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Lief dat je het zegt ;) En ik ben normaal gesproken niet iemand die snel een klacht indiend, maar nu heb ik heb er ook over nagedacht, zelfs gekeken op de site of ik een klacht kan indienen, maar die optie hebben ze niet eens :|
     
  19. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Laat t ze opsturen
     
  20. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Er is zeker een verschil tussen grote bedrijven en de kleine ondernemer. Veel persoonlijker en vriendelijker. Al moet ik zeggen dat ik bv bij Bol.com of AH hele goede ervaringen heb.
     

Deel Deze Pagina