Ik heb jaren in een Apple winkel gewerkt en daar gaven we bij reserveringen altijd door dat het binnen een bepaalde tijd opgehaald moest worden. Vanuit het hoofdkantoor verdelen ze de voorraad over alle winkels op basis van de geplaatste bestellingen, je kan het niet maken tegenover je collega’s in de andere winkels als je een populair product langer dan een week op de plank laat liggen. Met de minder populaire producten was dit geen probleem maar ik snap dus heel goed dat als een product zo populair is dat je er 3 maanden op moet wachten( zoals dit vaak bij ons dus ook ging na een lancering) dat je die producten niet zo lang vast mag/wilt houden.
Ik vind van niet. Ze bellen op donderdag om 15.00 uur dat het klaarligt, dan kan je niet verwachten dat mensen op stel en sprong alles uit hun handen laten vallen en iets komen ophalen. Ik was aan het werk, vandaag ook en mijn enige verzoek was om het een week later op te halen omdat ik een fout heb gemaakt met het doorgeven van de datum. En ik vraag me ook af of ze mij had afgewezen als ik donderdag meteen had gezegd dat ik 7 december langskom. Ik denk namelijk van niet. Daarbij merkte ik dat de verkoopster zich enorm ongemakkelijk voelde en eigenlijk het ook een beetje vreemd vond wat het beleid was. Ze is het zelfs nog eens gaan navragen bij haar leidinggevende, maar die was heel resoluut, nee is nee. Dan ben je niet flexibel als bedrijf.
Ik denk dat als ik het zo graag had willen hebben.. Ik er alles aan had gedaan dat een moeder, tante buurvrouw of achterneef er om kom gaan.
Ik sta er anders in dan de rest. Van mij had je het wel later op mogen halen. Dat gebeurt wel vaker bij ons. Als je zelf netjes belt is dat geen enkel probleem vind ik. Stukje service bij ons. Zeker als je er al zo lang op hebt zitten wachten. Hier is het in elk geval niet meer dan normaal.
Blijkbaar wil ik hem dan niet zo graag. Daarbij, ik weiger om mee te gaan in alle gekte, het is immers maar een accessoire. Ik zie al dat ik mijn familie ga vragen om 20 km te rijden voor zoiets En mij gaat het echt om de bejegening en klantvriendelijkheid. Ik vraag in mijn ogen niks ingewikkelds, alleen of ze het nog een week kunnen vasthouden. Ik ben een vaste klant, breng er regelmatig veel geld naar toe, dit behoor je in mijn ogen te doen.
Heb ik niet eens over nagedacht, goeie! Alleen wel te laat, want ik heb me van de lijst laten halen en ze hebben de volgende al gebeld
Niet lullig bedoeld maar een klant is een klant of je nou veel koopt of niet iedereen is gelijk dus daar vind ik mag je het niet op baseren. Wat niet wegneemt dat ik het met je eeens ben. Weekje had best gekunt bij ons is het soms ook pas na 2 weken. Geen probleem inderdaad stukje klantvriendelijkheid. Hiermee behoudt je ook je klanten. Of ze nu veel of weinig kopen
Persoonlijk ga ik altijd heel ver in de service naar mijn klanten. Ik vind het ook altijd leuk om ze extra in de watten te leggen zeg maar...ha ha. Als ik jou had geholpen had ik het dus wel voor je vastgehouden. Ook omdat je netjes belde...en al heel lang wacht. En natuurlijk ook omdat ze het toch wel verkopen. Voor zo'n bedrijf inderdaad matige service. Dacht trouwens dat Riviera mason al failliet was of zo... ha ha. Kom zo vaak spullen van deze winkel tegen in de kringloopwinkel.
Fijn dat je herkent! En ik weet niet beter dat ik er altijd wel goed uitkom met de winkels als er iets is. Maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik vind dat ze een dergelijke oplossing ook zelf hadden aan moeten dragen eerlijk gezegd. Ik begrijp dat het vaak genoeg gebeurt dat winkels aan het lijntje worden gehouden, maar zoals jij de situatie beschrijft vind ik het ook echt geen goede service van de winkel. Zéker als je er al bekend was, en met het oog op de wachtlijst. Je mag best verwachten dat men een beetje meedenkt.
Ik werk zelf in de detailhandel en ik vind dit eigenlijk not done. Als wij iets bestellen voor een klant is het mogelijk om het alvast via iDEAL te betalen. Btw, als het echt zo'n hot item is raken ze het een week later ook nog wel kwijt hoor. Ik vind het zeer slechte service, vooral omdat je het gereserveerd hebt.
Ze zijn alles behalve failliet, kan ook niet met de prijzen die ze vragen (en ik maar kopen, sukkels ben ik ) Dus als je iets in de kringloop ziet, zou ik zeggen kopen en op mp plaatsen, daar kan je echt geld mee verdienen Overigens wel leuk om te horen dat je zo enthousiast en service gericht bent als ondernemer! Daar word ik als klant ook blij van
Juist in deze tijd is het belangrijk om goede, eerlijke service te verlenen. Een slechte review is zo geplaatst. Er zijn veel onredelijke klanten, maar jij valt hier echt niet onder hoor.
Ik koop de spulletjes soms. Meestal zet ik ze zelf neer. Van die leuke ruw nickel standaard trays ( cake standaard of dienblad) Ja een goede klantvriendelijkheid vind ik erg belangrijk. Als je bereid bent een stapje meer te doen dan blijven de mensen ook graag terugkomen. Bij grote bedrijven lijkt dat minder belangrijk...maar daar ben ik het niet mee eens.
Lief dat je het zegt En ik ben normaal gesproken niet iemand die snel een klacht indiend, maar nu heb ik heb er ook over nagedacht, zelfs gekeken op de site of ik een klacht kan indienen, maar die optie hebben ze niet eens
Er is zeker een verschil tussen grote bedrijven en de kleine ondernemer. Veel persoonlijker en vriendelijker. Al moet ik zeggen dat ik bv bij Bol.com of AH hele goede ervaringen heb.