Stel je koopt iets via een webshop. De verzendkosten zijn 6,95, maar nu tijdelijk verlasgt naar 4,95. Gezien de prijs van 6,95 ging ik er vanuit dat het dan pakketpost zou worden. Maar in mijn postnl stond niet dat ik een pakket verwacht. Wel een brief met daarop een postzegel tarief 1. Ik weet dus nog niet of dit hetgene is wat ik besteld had. (Geen idee of het door de brievenbus kan namelijk). Ik heb het bedrag gecontacteerd (kan alleen via email) en zij geven aan dat het verzenden 2,95 is en 2,- aan afhandelingskosten. Dit staat overigens nergens op hun site. Wel staat er dat ze veelal 2,95 aan verzendkosten hanteren (waar komt die vermelde 6,95 dan vandaan). Alle mailtjes reageerde ze snel op, maar op mijn laatste mail reageren ze nu ineens al uren niet meer (waarin ik uitleg vraag omtrent de 6,95, ik hun aangeet dat er op de site nergens gepraat wordt over afhandelingskosten en waarin ik aangeef mijn verschil aan geld terug te willen als ze niet voor minimaal 2,95 gefrankeerd hebben). Ben ik nou zo debiel of klopt dit van geen kanten?? Ps, gaat mij niet om die paar euro, maar om het principe
Misschien rekenen ze ook arbeids- en materiaalkosten. Het pakketje moet tenslotte klaargemaakt en ingepakt worden. Het zou kunnen dat ze dat onder afhandelingskosten laten vallen en dat die nu van €4 maar €2 verlaagd zijn. Persoonlijk zou ik hier geen punt van maken. Als ik iets bestel, kijk ik wat de verzendkosten zijn en of ik dat de moeite waard vind. Ik zou eigenlijk niet eens uitzoeken hoe ze aan dat bedrag komen.
Onder afhandelingskosten verstaan zij de envelop en het product daar in doen (volgens hun mail), maar zover ik weet horen ze dat te communiceren op de website. En als ik 2,95 betaal voor de verzending, verwacht ik niet dat ze er een postzegel opplakken met een huidig tarief van 0,83 ct. De gebruikte postzegel is van 2014, dus heeft hun nog minder gekost dan 0,83 zelfs . En dus heb ik ruim 2 euro teveel betaald. Hou gewoon niet van oplichting hahsha.
Ik snap je reactie helemaal, het klopt niet. Maar als jij met de webshop een koop sluit, accepteer je daarmee hun algemene voorwaarden. Dan ga je ook akkoord met hun verzendkosten.
Dat plus dat het toch zeer vreemd is dat ze vanmorgen telkens binnen 10 min reageerde en nu sinds mijn laatste mail van 10 uur geen reactie meer geven
Ik zou denk ik ook niet meer reageren als ik de webshop was. Je bent van te voren akkoord gegaan met verzendkosten van 4.95 en nu ben je gepikeerd omdat het in een envelop zit met een postzegel van voor 2014 en voel je je opgelicht? Tsja, zegt meer over jou dan over de webshop.
Ik zou er nooit vanuit gaan dat verzendkosten enkel de postzegel is. Voor mij zijn verzendkosten alle kosten die gemaakt worden om het pakket te verzenden. Dus verpakking, portkosten, de loonkost van diegene die het verpakt en verzend, vervoerskosten naar postpunt,... Ik vind eerlijk gezegd zelfs 6,95 dan veel te weinig.
Dus jij koopt van mij een kledingstuk. We spreken af dat de verzendkosten 2,95 worden. Uiteindelijk verstuur ik het voor 1 postzegel van 0,83. En vervolgens meld ik achteraf dat ik nog geld extra had berekend omdat ik het moest inpakken. Zal jij daarmee akkoord gaan?? Ik zou me zeer genaaid voelen dan als ik jou was . Maar het bedrijf was het met me eens en het had niet op deze manier verzonden mogen worden. En dankte voor de tip ontrent het benoemen va afhandelingskosten Tnx voor jullie reacties meiden. @Beheer topic mag dicht. Het is opgelost
Ik zie ook verzendkosten als het geheel en niet alleen de postzegel. Wel als dit via mp loopt maar een webshop heeft ook andere kosten.