Wij zijn net verhuist, maar in de stad waar wij eerst woonde toeterde en zwaaide de pakket bezorger altijd naar mij als ik ergens buiten liep. Elke week word hier wel een pakketje afgeleverd. Ben benieuwd hoe snel de bezorgers ons hier kennen.
Te vaak... er zijn nu 5 pakketjes onderweg Maar ik denk gemiddeld wekelijks. De bezorgers ken ik bij naam en we zwaaien naar elkaar als we elkaar tegenkomen.
Wij hebben alleen nog niet NL sprekende oekeliboekelie POSTNL chauffeurs... nou ja een eigen witte afgetrapte verroeste bus met daarop scheef geplakte stickers met: ik bezorg in opdracht van POSTNL...resulteert in het feit dat ik elke keer mn pakketjes kan ophalen 5 straten verderop op hetzelfde huisnummer. Ik woon in een straat dat begint met STRIJK . En ik kan het ophalen in de straat dat begint met STELLING. Dus...
Te vaak.. Zelfs vandaag kwam er een pakketje Ik ken de postbezorger sowieso privé. Is een vriend van mijn neef. Hij weet wanneer ik niet thuis ben en belt dan expres niet aan vanwege de hond. Hij brengt het dan gelijk bij de buurvrouw en doet ook geen briefje door de brievenbus, ook ivm de hond
Wekelijks wel, vaak ook meerdere keren per week. En we herkennen elkaar, laat het altijd thuis bezorgen. Ik haat winkelen, dus als ik daar onder uit kan komen, graag
Haha veelte vaak.. Ik kwam hem laatst echt een flink eind van ons huis tegen en toen kwam hij bij me met een pakketje! Hij krijgt ook wel koffie van me, fijne vent! Belt niet aan, doet rustig en als ik er niet ben legt hij het onder de veranda
Niet. De lokale middenstand gaat eraan kapot. Dan maar een paar euro duurder. We zijn zelf ondernemers dus steunen daarin graag anderen. We weten hoe het is. De service is vaak meer dan goed en super snelle levering als het om wat groots gaat.
Wisselt enorm. In maart bestel ik een massa kleding voor de jongste online bij de H&m, de H&m bij ons is vaak een rommeltje en veel items op internet vind ik niet in de winkel. Ook bestel ik weleens bij Zalando en Wehkamp. Ik laat het gewoon thuis bezorgen. Gisteren ben ik met mijn oudste dochter wezen winkelen en toch blijft dat het leukste, je ziet en voelt de stoffen, krijgt advies in de winkel over combinaties en je koopt ook dingen die je niet snel online zal bestellen. Ik denk dat ik een aantal jaren terug meer online bestelde dan dat ik nu doe ook omdat het vaak tegenvalt.
Ik ben het ergens wel met je eens. Maar ik vind dit in de praktijk toch lastig omdat: -het prijsverschil soms wel €10/€20 of meer is. -ik dan 2 keer heen en weer moet rijden als ik iets in een winkel laat bestellen -het assortiment in bakstenen winkels gewoon al heel erg karig is vergeleken met online. -het veel meer tijd en moeite kost om met 2 kleine kinderen overal voor naar de winkels te moeten. Dingen die ze bij die 5 winkels hebben in ons eigen dorp waar ik geen auto voor hoef te gebruiken, koop ik hier wel altijd. Ik ben een goede bekende van de pakketjesbezorger.. Bestel heel wisselend, 0-3 pakketjes per week denk ik. Kleding, cadeautjes, pas nog een fietszitje bijvoorbeeld (die dus €30 goedkoper was online dan bij de fietsenwinkel hier 10 km verderop waar ik hem al een keer gezien had). Hier weet de pakketjesbezorger van PostNL dat hij op m’n keukenraam moet kloppen i.p.v. aanbellen want hij komt ook vaak tijdens slaapjestijd van de kinderen.
Ligt eraan wat voor werk je doet. Bij ons zijn 150 jobs bijgekomen vorig jaar vanwege het online shoppen en nog kunnen we niet volgen. + Op het industriegebied waar mijn bedrijf ook is gaan binnenkort honderden banen bijkomen, ook vanwege het online shoppen. Ligt er dus aan van welke kant je het bekijkt. M'n vriend geeft u dan weer groot gelijk omdat hij in een winkel werkt. En ik heb een vast contract gekregen vanwege online shoppen Maar ook mijn vriend zwicht want sommige zaken kosten soms 100 of nog minder online dan in een bakstenen winkel. Of als ik bestel voegt hij nog wel eens wat toe aan het lijstje.
Ik kom denk ik zeker op 1 keer per week uit. Sowieso maandelijks het hondenvoer via bol, ik ben daar select member dus kan mijn eigen bezorg tijden kiezen, ideaal! Overigens zegt de postnl bezorger mij ook gedag als ik ergens anders loop, dus hij kent mij goed haha. Zelfs de hond die nu wat waaks begint te worden, kijkt niet op of om als de bezorger voor de deur staat.
Meerdere malen per week. Hele lieve pakketbezorger die ook nooit aanbelt en altijd klopt ivm dutje vd kids. En als ik er een keer niet ben, hebben we afspraken over waar hij het pakket mag neerleggen. Wij bestellen echt bijna alles online. Met 2 jonge kids is shoppen een stuk minder leuk.
Ik koop bijna alles online, kleding, schoenen, multivitamines, keuken apparatuur, auto onderdelen, pampers, etc. De ene maand zijn het tusen de 3 en 6 pakketjes en de andere maand misschien maar 1. De PostNL bezorger weet precies waar hij het hier moet achterlaten, heb speciaal voor pakketjes zo’n waterdichte tuinkussenkist in het dichte portaal bij ons hek aan het begin van de oprit staan. Ik heb een hekel aan dpd en gls bezorgers, ook die dhl select kan er wat van. Te veel wisselende chauffeurs waardoor ik steeds achter de pakketjes aan kan, hetzij een klere eind verderop in de straat ipv bij de directe buren die altijd thuis zijn of meteen na de eerste mislukte afleverpoging het al naar een ophaalpunt brengen.....als ik weet wanneer ze komen hang ik bij “nieuwe” afleverpartijen meestal even een briefje op de deurbel voor aan de poort om dit te voorkomen. De meeste bezorgers vinden het ook te ver lopen naar onze achterdeur whaha. Ik bestel dus zoveel mogelijk bij shops die via PostNL bezorgen. Die gast belt niet eens aan als ik thuis ben, zie hem stoppen voor aan de oprit, pakketje in de bak en weg is ie weer. App van PostNL geeft melding dat het er is en het werkt doorgaans perfect zo.
JA de pakketbezorger kent me en NEE niet omdat ík zoveel bestel. Dat doet mn man Oké eerlijk is eerlijk, ik bestel ook wel eens wat. Maar dat zijn doorgaans luiers voor de kinderen. Hoef ik dáár tenminste niet mee te zeulen, en bovendien zijn die altijd slecht op voorraad in de winkel Of kattenbrokken á 10 liter. En wat ik soms nog wel eens bestel is een verjaardagskado voor iemand via bol. Ik heb wel een voorkeur voor de PostNL bezorger(s) trouwens. Want die weten inmiddels dat ik mn handen regelmatig vol heb aan de kinderen, dus geven t aan door het keukenraam ipv. de deur, of zetten het braaf voor de deur als ik van boven vraag 'of ik moet tekenen'. Dan weten ze al genoeg DHL heb ik een schurfthekel aan. Naar rook stinkende en onverzorgde bezorgers daar. En de pakketjes (waar ook weleens kinderkleding in zit) stinken dan ook naar rook doordat ze doodleuk in de auto paffen.... En mn handen na het openen van de pakketjes dus ook. Echt gat-ver-dam-me. En ook nog eens geen geduld hebben met wachten tot ik aan de deur kom. Of gewoon niet op komen dagen en het direct naar een afhaalpunt brengen. Of een briefje niet door de bus doen. Dat soort irritante praktijken. Afschaffen die hap wat mij betreft! PS: de bel staat sinds de geboorte van de oudste al uitgeschakeld (bijna 3 jaar) omdat ik er gestoord van werd dat er weer een pakketbezorger kwam terwijl ons kind net lag te slapen. Hier wordt braaf op het keukenraam geklopt. En nieuwelingen kloppen op de deur. Overigens ben ik blij dat ze doorgaans 's ochtends komen tegenwoordig, en niet meer 's middags. Want niet alleen de kinderen liggen dan te slapen (z.l. meestal nog wel, soms niet), maar ik ook En dan is het bést vervelend als je man net weer een pakketje laat leveren.....
Het liefst koop ik iets in de winkel, kan ik het zien, voelen, passen.. maar als je vaak het antwoord krijgt nee dat heb ik niet en de winkelier bied het niet aan om online op te zoeken zodat ik het later alsnog kan kopen.. dan stap ik die winkel niet meer in. Voor mijzelf koop ik alles in de winkel, voor de kinderen in de winkel en met goede sale online(alleen kleren) schoenen pas ik nog altijd in een winkel. Hoevaak ik bestel ligt eraan wat ik nodig heb en wat ik niet in de winkel kan vinden. De bezorger kent mij ondertussen, neem ook regelmatig pakketjes voor anderen aan. Zodra hij onze auto ziet staan weet hij onze deur te vinden. Ik laat het thuis bezorgen en kijk meestal om het te laten bezorgen op een tijdstip/dag dat het makkelijkste uitkomt.
Heel veel.... meestal laat ik het thuis bezorgen maar als ik weer welke dag het komt en niet thuis ben dan op een afhaalpunt Laatst was ie hier 3 dagen achter elkaar
Mijn boodschappen komen elke week Daarnaast ik denk zo'n 5x per maand voor overige aankopen. Het meeste bestel ik bij bol.com, soms ook luiers (grootverpakking) bij kruidvat. Kleding bij verschillende winkel 77online, aboutyou, humpy, happybee, jayno etc. Laat het meeste thuisbezorgen, maar wissel dan nog wel eens naar de Jumbo waar ik dan uit mijn werk langs rij . En nee, ze kennen me niet als zodanig dat ze me huisnr al weten als ik er kom